Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Sindikat Preporod prikupio 2980 potpisa za jednogodišnju odgodu ‘Škole za život’
25 July 2019
Nastavnici pozor! Na fejsu Lidije Kralj možete krojiti novi pravilnik, ali samo ako ste joj frendovi
27 July 2019
Iz medija
Zašto su rezultati mature sve lošiji: Roditelji najčešće ne žele, a nastavnici ne smiju zahtijevati od djece rad, red i disciplinu
27. srpnja 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
Piše: Željko Stipić Objavljeno na portalu Teleskop.hr, 27.07.2019. Kad se netko nečemu bezrazložno čudi, u narodu se uvriježila izreka „čuditi se k’o pura dreku“. Premda nikada nisam uspio proniknuti u sadržaj ove općeprihvaćene narodne umotvorine, više sam puta ovih dana, osvrćući se na medijske napise o slabim rezultatima učenika na državnoj maturi, i sam upotrijebio baš ovu usporedbu. I premda se i ne radi o nekakvoj vijesti, jer bi vijest bila da su se rezultati ove godine popravili, ili, još veća vijest bi bila, da su podjednako uspješni gimnazijalaci i strukovnjaci, pojedini zaključci iz vijesti, koja to zapravo i nije, još su jednom moju pažnju usmjerili k državnoj maturi, projektu prosvjetne administracije, koji naskoro ulazi u svoje drugo desetljeće. Kao razrednik nerijetko sam čuo od učenika, koji nisu bili zadovoljni nekom ocjenom, pritužbu kako su slabu ocjenu dobili, jer ih je nastavnik pitao ono što nisu prethodno učili. Obično bih tada, stajući u obranu svoga kolege, učenika pokušao uvjeriti kako možda tomu i nije tako, kako se vjerojatno ipak radilo o gradivu koje je učeniku na neki način promaklo. Čitajući ovih dana o katastrofalnim rezultatima državne mature, a osobito suočavajući se s nekim od zaključaka koji se iz tih rezultata izvode, nametnula mi se usporedba situacije učenika nezadovoljnog ocjenom i podbačaja na maturi. Diskrepancija rezultata na maturi gimnazijalaca i strukovnjaka, državnu maturu prati od početka. Tek rečenica-dvije o ovom neskladu, nesuglasju. Kada profesionalni nogometni klub potuče do nogu amaterski, to se podrazumijeva, a kad je uspjeh na maturi učenika strukovnih škola pet ili čak deset puta slabiji od gimnazijalaca – vijest je to čak i za naslovnicu. Ono što je u sportu razumljivo samo po sebi, u obrazovanju treba nadugačko i naširoko pojašnjavati. Gimnazijalci i strukovnjaci su s različitim predznanjima upisali srednju školu. Različiti su im i nastavni programi iz predmeta koji se na maturi polažu. Tjedna satnica iz hrvatskog, matematike i stranog jezika strukovnjacima je manja nego gimnazijalcima. Različiti su im i motivi, ono što je jednima „o glavu“, drugima je skoro pa „usput“. Jedino što je jednima i drugima zajedničko su istovjetni testovi na kojima se provjerava njihovo završno znanje. Naravno, drugačije i ne može biti, različit im je i rezultat državne mature. Od 11.759 ovogodišnjih gimnazijalaca njih 1.041 ili 9,4-posto je „palo“, a od 14.795 strukovnjaka „kiksalo“ je njih 6.947 ili 47-posto. Zašto su iz godine u godinu rezultati sve slabiji? Ne može se školski sustav konstantno urušavati, a pritom očekivati bolje rezultate. A što sve pridonosi urušavanju sustava? Čak ako odmaknemo razloge, kao što su preopsežni i neatraktivni nastavni sadržaji, neodgovarajući uvjeti rada i nedostatna motivacija učitelja i nastavnika, popis otegotnih okolnosti je podugačak. Naši učenici sve teže i teže, bez obzira kako i koliko radili, odnosno kako se ponašali, uopće mogu „pasti“ razred, učenička su prava odavno odnijela potpuno prevagu pred ispunjavanjem obveza, nakaradno sprovedena inkluzija otežala je stjecanje znanja većini učenika u razredu i posvemašnji nered u ocjenjivanju: dokidanje ocjenjivanja na polugodištu, nakaradan Pravilnik o ocjenjivanju, pritisci, anonimne dojave, iživljavanje pojedinih savjetnika i inspektora… Usto, dobro je znano da se, iz godine u godinu, spuštaju kriteriji pri upisu u gimnazije, ali i u strukovne škole. Sve češće, čak i gimnazije koje su na glasu kao bolje, upisuju učenike sa slabim uspjehom iz osnovne škole. Takvi nam, zbog demografske krize, dolaze u razredne odjele s graničnim brojem učenika i onda ih, kroz sve četiri godine, prijetnja gašenja razrednog odjela čuva od neuspjeha. Ne mogu učenici toliko malo pokazati, koliko su učitelji i nastavnici spremni oboriti kriterije. Ako se neki učitelj otrgne kontroli i radu za „opće dobro“ škole, kolektiv, odnosno ravnatelj, su ti koji će „sina razmetnog„ već nekako privesti redu. Ova analiza ne bi bila cjelovita, kada se ne bismo osvrnuli i na motivaciju naših učenika. Na pritužbe nastavnika, u najvećem dijelu utemeljene, da učenici iz godine u godinu sve manje uče i ispunjavaju svoje obveze, odgovara se ili floskulama o učenju kao zadovoljstvu i zabavi ili kritikama na račun nastavničke neprilagođenosti i krutosti. Roditelji najčešće ne žele, a nastavnici ne smiju, učenje djeci predstaviti kao zahtjevan i naporan posao. Kad neki nastavnik ovo i pokuša, velike su mu šanse da problem ne uspije riješiti, ali da pritom i sam postane „problem“. Bilo bi jako zanimljivo saznati koliko je učitelja i nastavnika, koji su zasvagda digli ruke od svega i odustali od borbe s vjetrenjačama. Po pitanju motivacije, od koje smo se prethodno malčice udaljili, naši su srednjoškolci podijeljeni na visoko motivirane i potpuno nemotivirane. Prvi, uz redovito izvršavanje svih obveza povezanih sa školom, pohađaju skupe pripremne tečajeva i kupuju razne priručnike, dakle, čine sve kako bi se domogli željenog fakulteta. Drugi pak ne čine ništa, njima je svejedno hoće li uopće nastaviti školovanje. Nekima zato jer se radi o djeci dobrostojećih roditelja, kojoj su, bez obzira na prethodni uspjeh, osigurana mjesta na privatnim fakultetima. Nekima zato jer znaju da će nešto ipak uspjeti upisati jer je mjesta na fakultetima napretek. Kad se svemu ovome doda da državna matura nije uspjela na svim fakultetima zamijeniti prijemne ispite, sve veći broj fakulteta zahtijeva i jedno i drugo ili čak i drugo bez prvog, neprestano se povećava broj onih koji su sumnjičavi naspram državne mature. Ipak, kako se radi ponajprije o političkom projektu, a političarima je, bez obzira kojoj stranci pripadali, najteže priznati da je nešto pošlo po zlu, ne treba brinuti za budućnost čak i ovako manjkavog projekta. Da je državna matura, od samih početka bila poluproizvod, znano je valjda svima. No, čak i kad se isprave njene najvažnije slabosti, jasno je i to da će državna matura u potpunosti ispuniti svrhu tek kad se uklone krucijalni nedostaci odgojno-obrazovnog sustava, koji kroz državnu maturu izlaze na vidjelo. S državnom maturom ili bez nje, školstvo nam može biti podjednako dobro ili loše. Ako prethodno uklonimo sve ili barem većinu nedostataka koji otežavaju ili čak sprječavaju normalno funkcioniranje sustava, problem državne mature riješit će se sam od sebe. Kako će, srećom, u „Školi za život“, koja od rujna kreće u frontalnu primjenu, svi desetljećima gomilani problemi odgojno-obrazovnog sustava nestati „kao rukom odneseni“, nema sumnje da ćemo naskoro, kad nas ekipa s četvrtog kata Kockice sa zagrebačkih Svetica jednom zasvagda uvede u „Blažin rajski Kanan“, ostati za vijeke vjekova bez zahvalnog sadržaja u, kako se to često kaže, „sezoni kiselih krastavaca“.

Najnovije

  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
  • Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
  • Priopćenje, 05.01.2023.
    Priopćenje, 05.01.2023.
  • Sretna nova 2023. godina!
    Sretna nova 2023. godina!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna! 3. veljače 2023.
  • Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023. 31. siječnja 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    velj. 3, 2023
    Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    sij. 31, 2023
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    velj. 3, 2023
    Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    sij. 31, 2023
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    velj. 3, 2023
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Sindikat Preporod 3. veljače 2023. 0 Comments
  • Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    Sindikat Preporod 31. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok