U organizaciji Saveza izviđača Hrvatske, Hrvatskih šuma i Hrvatske gorske službe spašavanja, u četvrtak, 26. rujna 2019. godine s početkom u 13:00 sati u rasadniku Hrvatskih šuma Piket, Zemunik Donji bb, na konferenciju za medije, bit će najavljen skori početak nove sezone Boranke – najveće volonterske kampanje pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije.
S obzirom da se Zadarska županija od ove godine aktivno uključila u projekt Boranka, okupljene će pozdraviti župan Božidar Longin, a u ime organizatora kampanje govorit će, Dan Špicer, poslovni direktor Saveza izviđača Hrvatske i glavni koordinator kampanje Boranka, Igor Fazekaš, član Uprave Hrvatskih šuma, Krešimir Žagar, direktor sektora šumarstva Hrvatskih šuma i Šime Sorić, pročelnik HGSS stanice Zadar
Kako se cijela kampanja Boranka financira najvećim dijelom sponzorstvima tvrtki i donacijama građana, na konferenciji će prisustvovati i predstavnici dva glavna sponzora kampanje – Raiffeisen banke i Sindikata Preporod.
U ime Raiffeisen banke prisustvovat će Ozren Tabaković, voditelj odnosa s javnošću. Raiffeisen banka, osim financijskog sponzorstva, organizirat će i dolazak nekoliko autobusa svojih zaposlenika koji će volonterski pomoći u pošumljavanju požarišta.
U ime Sindikata Preporod prisustvovat će Željko Stipić, predsjednik.
Sindikat Preporod sudjelovat će u akcijama pošumljavanja, osim kao glavni sponzor, i s više od 300 učitelja i nastavnika, sindikalnih povjerenika, koji će posaditi po jednu sadnicu za svakog od svojih članova, ukupno 9,000 sadnica za 9,000 članova.
O kampanji Boranka:
Kampanja Boranka najveća je volonterska akcija pošumljavanja opožarenih područja Dalmacije koju su prošle godine zajednički pokrenuli Savez izviđača Hrvatske, Hrvatske šume i Hrvatska gorska služba spašavanja. Boranka je okupila više od 2,500 volontera iz čitave Hrvatske koji su u 8 vikend akcija sadnje, na požarištima oko Splita i Solina, zasadili više od 25,000 novih sadnica i drugog sadnog materijala.
U sklopu Boranke, u 50-ak vrtića i škola organizirane su edukacije o važnosti šuma, zaštiti prirode, prevenciji požara i učinku klimatskih promjena. Edukacije su vodili stručnjaci iz redova izviđača, HGSS-a, Hrvatskih šuma i Ravnateljstva civilne zaštite, a kroz edukacije je prošlo više od 5,000 djece i mladih.
Kao kreativni dio kampanje, od pepela izgorjelih borova, uz pomoć Hrvatskih šuma i tvrtke Karbon, napravljeno je više od 100,000 pastelnih bojica (boralica) koje su besplatno podijeljene širom Hrvatske. Građani su pozvani da njima crtaju svoja stabla, fotografiraju ih i sade u virtualnu šumu na posebnoj web stranici kampanje www.boranka.hr. Za svako posađeno virtualno stablo, izviđači i drugi volonteri Boranke zasadili su pravu sadnicu na požarištu. Kako je rasla virtualna šuma tako se širila i prava šuma u prirodi što je omogućilo da Boranka postane jedina bojanka koja vraća život iz pepela.
Cjelokupnu kampanju besplatno je osmislila agencija Imago, a web stranicu besplatno izradila agencija Bornfight.
Kampanja Boranka već je osvojila brojne domaće i inozemne nagrade, postavši tako najnagrađivanija neprofitna kampanja u Hrvatskoj.
Ove godine u planu je uključiti više od 4,000 volontera i posaditi više od 40,000 novih stabala, a akcije sadnje i edukacije, osim u Splitsko-dalmatinskoj županiji, provesti i u Zadarskoj županiji.
Kampanju Boranka do sada su podržali brojni sponzori, partneri i strana veleposlanstva, a kampanja se održava uz pokroviteljstvo Ministarstva zaštite okoliša i energetike, Ministarstva poljoprivrede, Ministarstva za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, Ministarstva znanosti i obrazovanja, Europskog parlamenta i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj.