Autor: Sunčica Findak/Irena Košar/Dnevnik/IMS/HRT
07.12.2021.
U trećoj pandemijskoj školskoj godini itekako se osjećaju posljedice – rupe u znanju učenika, panika da neće svladati gradivo… I koliko god se učitelji trudili, mnogi priznaju da je sve to trebalo bolje organizirati. Druge države to su odavno riješile.
Nakon dvije školske godine psiholozi i pedagozi, ako je sreće da su zaposleni u školama, imaju pune ruke posla. Marija Roth, psihologinja u X. zagrebačkoj gimnaziji kaže da se u zadnje vrijeme veliki broj učenika i roditelja obraćaju za pomoć. Na prvom mjestu su to pitanja vezana za motivaciju, učenje i kako nadoknaditi propušteno gradivo.
Iva, učenica sedmog razreda napominje da je već puno stvari zaboravila, kao da ih i nije učila. Zaboravila je i kako se normalno uči kada je nastava online.
Plaćaju se instrukcije, roditelji ponovno uče matematiku, fiziku, djeca su izgubljena, a sustav se ponaša, kažu, kao da se ništa nije promijenilo.
– Imamo puno izazova u povezivanju starog i novog gradiva. Moramo popunjavati te rupe, izjavila je Sanja Bionda, majka djevojčice u šestom razredu.
Sluša li to netko? Čini se da baš i ne – kažu mnogi, pa sami pronalaze rješenje problema.
Cvjetanka Božanić, profesorica engleskog i španjolskog jezika u X. zagrebačkoj gimnaziji rješenje vidi u dodatnim satima posebno onim učenicima koji kako kaže nisu niti svjesni da znaju manje nego što zapravo znaju. Smatra da ti dodatni sati trebaju biti regulirani, a ne da budu u njezino ili njihovo slobodno vrijeme.
Željko Stipić iz školskog sindikata Preporod napominje da se u Hrvatskoj, za razliku od drugih država, ništa ne događa po pitanju nadoknada koje su neminovne. Kaže, razgovarao je s ministrom obrazovanja i znanosti Radovanom Fuchsom nekoliko puta i nudio rješenja koja su mu se svidjela.
– Delimitirati dopunsku nastavu, ukinuti postojeća ograničenja od 2 do 4 sata, ukinuti ograničenja prema razrednim odjelima sve dotle dok za to postoji potreba, dopunsku nastavu omogućiti gdje treba, izjavio je Stipić.
Nije mu jasno tko je onda protiv te ideje o nadoknadi koja bi itekako pomogla i učiteljima i učenicima. A pomogla bi i svima onima koji svojoj djeci ne mogu platiti instrukcije.