
Priprema projekta
Bez novih zaposlenja
- Njihovi učitelji pritom nisu uopće znali programiranje, a naši učitelji informatike znaju programirati jer je to redovno područje njihove edukacije. Naravno, treba ih dodatno educirati - napominje L. Kralj, koja pretpostavlja da obavezni predmet ne bi trebao podrazumijevati nova zapošljavanja u školama. Lidija Kralj radila je na pripremi novoga kurikuluma iz informatike, koji na javnoj raspravi nije imao velik broj primjedbi te bi kao temelj nastave obaveznog predmeta poslužio upravo novi kurikulum. Njegovo uvođenje uključuje usavršavanje nastavnika, a za to je moguće povući sredstva iz fondova EU. Kako će uvođenje novoga predmeta utjecati na ukupnu satnicu, zbog koje se izborna nastava informatike u dijelu škola provodi u suprotnoj smjeni, u Ministarstvu kažu da će procijeniti nakon detaljne razrade modela. Pozivajući se na krilaticu “tehnologija, a ne ideologija”, ministrica Blaženka Divjak za Jutarnji kaže da će u rujnu predstaviti projekt rađen u suradnji s CARNetom, a kojim će se učenicima i nastavnicima omogućiti da već od jeseni koriste programiranje u svim predmetima u jednom od viših razreda osnovne škole. - Naše učenike i nastavnike treba motivirati i potaknuti da tehnologiju upotrijebe za učenje. Za učenike je važno da sustavno razvijaju algoritamsko razmišljanje i za nastavnike da integriraju tehnologije i programiranja u sve predmete. Na taj način će se dodatno razvijati kreativnost i inovativnost učenika. Ovaj projekt radimo u suradnji s CARNetom, a uključit ćemo i druge partnere tako da projekt bude inspirativan, izvediv i integrativan te da hvatamo korak s najboljim obrazovnim sustavima u svijetu - najavljuje ambiciozno ministrica Divjak.Željko Stipić, školski sindikat Preporod: Ovo je samo selektivna inačica reforme, a ne cjelovito rješenje
Predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić upozorava na problem opremljenosti škola i edukacije kadra, no ne smatra da je riječ o nerješivim problemima. - Naravno da će to koštati ozbiljne novce koji se ne vide u proračunu, ali tu su spasonosni EU fondovi - kaže. Kada je riječ o preopterećenosti učenika i problemu s napumpanom satnicom, procjenjuje da u školstvu nastaje veći problem kada se pokušava smanjiti satnica. - S uvođenjem informatike ne vidim da bi bilo otpora, kao ni s pričom o dodatnom opterećenju djece, tim više što je novi predmet njima prihvatljiv. Za mene je problem to što u ovome vidim naznaku da se ipak u nekome smislu odustaje od cjelovite preobrazbe sustava i kreće s parcijalnim rješenjima. Oko cjelovite kurikularne reforme očito nema dogovora i vrlo teško će ga biti postići. Ministrica pokušava na mala vrata progurati svojevrsnu selektivnu inačicu reforme. Dobra je procjena da se ide s informatikom jer je tu teren dobro pripremljen. Pritom bi ovim potezom na svoje došla brojna interesna skupina - zaključuje Stipić.