Piše: D. Korpoš, Glas Slavonije, 14.07.2019.
VUKOVAR – Pilot-projekt Interkulturna škola Dunav – škola u Vukovaru, koja se od ostalih trebala razlikovati po multikulturnom programu, definitivno je otišao u povijest.
O ovoj se temi godinama govorilo, no uvijek u kontekstu određenih problema koji su spriječili da učenici sjednu u klupe, čime bi škola praktično zaživjela. Posljednji je put projekt došao u središte pozornosti hrvatske javnosti prošle jeseni, kada je Kraljevina Norveška, koja je još 2014. godine odlučila darovati Republici Hrvatskoj 1,3 milijuna eura za gradnju i opremanje objekta u vukovarskoj četvrti Borovo naselje, zatražila povrat do tada utrošenih sredstava jer je izostala realizacija projekta. Tada se nije točno znalo tko bi trebao novac vratiti, s obzirom na to da je odluku o osnivanju škole s eksperimentalnim programom donijelo Gradsko vijeće Vukovara krajem 2016. godine, no nositelj je projekta bilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Nedavno je na sjednici Vijeća priča aktualizirana, a Dražen Kobašević, pročelnik Upravnog odjela za kulturu, obrazovanje, sport, branitelje, socijalnu politiku i civilno društvo, izjavio je kako su mu iz resornog ministarstva potvrdili da su oni vratili novac Norveškoj.
– Momir Karin, pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja, usmeno mi je rekao kako je ministarstvo obavilo povrat novca. Mislim kako se radi o oko 300 tisuća eura, i to znači da je projekt ‘gotov‘. Mogućnost prenamjene objekta postoji, ali isključivo u području predškolskog odgoja – naglasio je Kobašević, dodajući kako Grad Vukovar kao osnivač nema obvezu plaćanja bilo kakvih penala ili sudjelovati u vraćanju sredstava Norveškoj.
Za potrebe škole obnovljena je i opremljena zgrada, s tim da je prema početnom planu u školskoj 2018./2019. godini trebala upisati prve učenike. No sve planirano palo je u vodu, a ni na raspisani natječaj za pohađanje nastave nitko se nije javio. Interes roditelja postojao je prije više od deset godina, kada je osnivanje takve škole inicirano, što je i motiviralo Norvežane na osiguravanje potrebnih sredstava.
RH im je vratila novac, čime je stavljena točka na priču o školi čiji bi program, kako se često isticalo, bio baziran na usvajanju vrijednosti multikulturalnosti i multietničnosti. D. Korpoš