Priopćenje, 27.04.2021.

27.04.2021

P R I O P Ć E NJ E

Svi oni koji se zgražaju nad postupkom kolegice Bosiljke Vidović Kordić iz zagrebačke Veterinarske škole koja je želeći spriječiti pomoć sa strane prilikom online odgovaranja, tražila od učenika da prekriju glavu ručnikom, trebali bi se zapitati što uopće može učiniti nastavnik u situaciji kada učenik zloupotrebljava mogućnost odgovaranja na daljinu.
Na ovo pitanje učiteljima i nastavnicima neće odgovoriti ni ravnatelj, ni savjetnik ni ministar. Svi će se oni složiti da je kolegičin potez neumjestan, no nitko od njih neće udijeliti savjet, a kamoli jasan odgovor. Odgovora nema danas, kao što ga nije bilo ni prije više od godinu dana, kada se krenulo s nastavom na daljinu.
Što učiteljima i nastavnicima uopće preostaje? Praviti se da problem ne postoji i učenike ocijeniti ocjenama koje ne proizlaze iz njihova znanja ili učiniti sve, uključujući i bizaran pokušaj zaštite ručnikom, kako bi se učenika ocijenilo ocjenom koja odgovara njegovu znanju i sačuvao dignitet ocjene i ocjenjivanja.
Umjesto da se sada na stup srama pribija kolegica koja se pokušala snaći kako je znala i umjela, nemilom događaju treba pristupiti na način da se iz njega izvuče odgovarajuća pouka: U slučaju održavanja online nastave, znanje se provjerava ili usmenim odgovaranjem u školi ili testom koji učenici pišu u školi.
Kada Sindikat Preporod priziva zakonske promjene koje će, među ostalim, na drugačiji način riješiti i pitanje ocjenjivanja za vrijeme održavanja online nastave, onda se vodimo ponajprije time da i online škola ostane, koliko je to najviše moguće, Škola. Svi oni koji su se opredijelili za zatvaranje očiju pred ovim problemom, suučesnici su u školocidu kao najozbiljnijoj posljedici pandemije COVID-a 19.

Željko Stipić, Sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod