17.listopada 2017. Treći krug
Jedino oko čega su se dvije strane napokon dogovorile na 3. sastanku pregovaračkih odbora jest vođenje pregovora bez ikakvog protokola. Nakon 3 održana sastanka usuglašeno je rješenje kako se dvije strane oko sadržaja protokola ne mogu usuglasiti.
Cijeli je jednosatni sastanak, ako se izuzme stanka koju su zatražili predstavnici Vlade (Marko Pavić, Blaženka Divjak, Nada Murganić, Lovro Kuščević), zbog konzultacija o sindikalnom prijedlogu u svezi prijevoza, protekao isključivo u razmjeni stajališta o članku koji se odnosi na nadoknadu troškova prijevoza.
Mirela Bojić, u ime sindikalne strane, uvodno je iznijela načela čijim bi se prihvaćanjem omogućilo članovima radne skupine izradu prijedloga članka koji regulira prijevoz ( plaćanje stvarnog troška, priznavanje troška od 1.34 kn po prijeđenom kilometru, priznavanje kombiniranog troška za osobni automobil i javni prijevoz, predočavanje računa, učinkovitost i adekvatnost prijevoza, odgovornost radnika, plaćanje unaprijed i povrat troška).
I nakon 10-minutne stanke koju je zatražila strana Vlade RH, ministar Marko Pavić nije sindikalnoj strani odgovorio jesu li ili nisu iznesena načela prihvatljiva. Umjesto odgovora, ministar Pavić je istaknuo kako i na strani Vlade uviđaju potrebu pojednostavljivanja postojećeg članka, odnosno da konačno uređenje ovog članka iz kojeg proistječu konkretne financijske obveze, treba urediti zajedno s ostalim materijalnim pravima.
Željko Stipić odgovarajući ministru Paviću istaknuo je kako se ne smiju izjednačavati u pristupu rješavanju problema materijalna prava kao što su božićnica ili regres i troškovi prijevoza. Visina božićnice može ovisiti o stanju državnih financija, no nadoknada nečijeg troška ne može. Ono što je netko platio mora se tome nekome nadoknaditi u cijelosti. Pojedini radnici koji putuju na većim udaljenostima su, temeljem postojećeg rješenja, zakinuti i za više od 50 tisuća kuna u proteklih 5 godina. Zato nam mora biti strano svako „odokativno“ rješenje. Zato je sindikalna strana svoj zahtjev za isplatom stvarnog troška u iznosu od 1.34 kn po kilometru potkrijepila vještačenjem – zaključio je Stipić.
Vilim Ribić je istaknuo primjer iz kojeg se vidi da je konkretna radnica kroz 5 godina bila zakidana na troškovima prijevoza za više od 700 kn mjesečno. Neprihvatljivo je, istaknuo je Ribić, uvažavanje samo interesa poslodavca, a ne i interesa konkretnog radnika, ali i opstojnosti posla koji taj radnik obavlja.
Ministar Lovro Kuščević je istaknuo kako ekonomičnost i transparentnost trebaju biti načela koja će nas dovesti do objema stranama prihvatljivog rješenja. Objema stranama mora biti u interesu da se isplaćuje stvarni trošak i da pri tom bude što je moguće manje zlouporaba.
Ivica Babić naglasio je važnost pojednostavljivanja postojećeg rješenja jer je komisija za tumačenje primila više od tisuću konkretnih upita.
Na kraju su sastanka dvije strane dogovorile da se sutra, 18. listopada, sastanu članovi radne skupine i pokušaju usuglasiti članak o prijevozu, ali i da dvije strane pošalju jedna drugoj popis članaka koje ne bi trebalo mijenjati kako bi se pregovore ubrzalo, odnosno usmjerilo prema rješavanju isključivo spornih pitanja. Novi je sastanak pregovaračkih odbora dogovoren za petak 20. listopada.