Sastanak 28.3. počeo je na vrijeme i s voljom. Nije bilo predstavnika Ministarstva rada što se naknadno pokazalo i ne baš praktičnim. Najprije smo prošli nesporne članke od 67. pa do kraja jer smo prošli put tu stali, a onda iz početka. I sam gospodin Mamić rekao je da mu se čini kao da je ovo tek drugi sastanak tako da je potvrdio moj osjećaj da se tu do sad nije puno napravilo. Ne znam je li moglo više jer predstavnici Ministarstva kažu da su sve stavke morali proći na međuresornim sastancima. Iako se uvijek nadam da će doći s nekim pametnim i za nas povoljnim rješenjem svaki put je to sve gore i gore. Tako je i s povećanjem plaće za one s 30 i više godina staža. Naš zahtjev je bio da se to povećanje odnosi na sve zaposlenike međutim na tim famoznim međuresornim sastancima je zaključeno da to ne dolazi u obzir već da se to može odnositi samo na nastavno osoblje i to kao zamjena za bonus. Obrazloženje je da kad bi se povećanje odnosilo na sve zaposlenike to bi bilo zadiranje u osnovicu i temelj za ostale javne službe da traže isto povećanje. Tako i dalje ostaje na snazi čudna matematika da za povećanje norme od 10% (ukoliko ne odaberete korištenje bonusa) dobijete povećanje plaće od 4%.
Članak 84. - Tumačenje ugovora, ostavili smo za drugi put jer je Nezavisnom sindikatu taj članak nesporan i smatraju da ništa u njemu ne treba mijenjati dok je Preporodu taj članak u potpunosti sporan. Gospodin Stipić smatra da su se uvjeti od kad je taj članak nastao promijenili. Naime, Preporod je postao reprezentativan sindikat i ima pravo potisati Granski kolektivni ugovor, a samim tim trebao bi imati pravo i tumačiti ga. Gospodin Mamić je rekao da će te argumente prenijeti ministrici.
Rasprava se vodila i oko Članka 14. i dežurstva nastavnika. Sindikati se slažu oko ovog problem i smatraju da ovaj stavak treba precizno definirati i nikako ne ostaviti prostor da se nastavnici pretvore u čuvare školskog prostora pa tako i dvorišta škole. Gospodin Stipić naglašava da osnivač treba osigurati fizičku zaštitu škole i da školu treba zaštiti izvana zato što nam je nešto važno unutra. Navodi primjer muzeja koji bez obzira na vrijednost eksponata u njima imaju fizičku zaštitu pa bi tako trebalo biti i u školama.
Opet su na dnevni red došli i posebni uvjeti rada. Nova ideja je da se rad s učenicima koji imaju individualizirani pristup ne plaća posebno, ali da se za njih ni ne pišu posebni programi. Rad su čenicima po prilagođenom programu plaćao bi se 7% po satu za svaki takav program, a kako ih može u jedno razredu biti najviše 3 tako bi i maksimalno povećanje za 1 nastavni sat u takvom razredu iznosilo 21%.
Ovaj sastanak bio je najduži do sad i stvarno je bio iscrpljujući. Je li to zbog toga što mi je proljetni odmor praktički počeo ili zato što stalno prelazimo po istim člancima s neznatnim pomacima i to na gore, ni sama ne znam.
Svim onima koji slave Uskrs Neka je sretan i blagoslovljen!
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok