Predstavnci sindikata ‘Preporod‘ o posljedicama nastave na daljinu: Trebaju nam nacionalni ispiti, djeca će u iduću godinu ući bez pravog znanja!

20.06.2020

PIŠE: MERIEN ILIĆ, 19.06.2020.

– Iako je Akcijski plan provedbe nastave na daljinu obećavao, uvidom u dokument vidjelo se da tu nema ništa od očekivanog. Ni u naznakama se ne spominju sagledavanje učinaka i sanacije štete koja je nastala zbog nastave izvan učionica – upozorili su iz Sindikata zaposlenika u hrvatskom školstvu “Preporod” na konferenciji za novinare održanoj ovog petka u Splitu.

jkhnPredsjednik Sindikata Željko Stipić naglasio je kako je potrebno provesti nacionalne ispite iz svih, posebice iz najzahtjevnijih predmeta, a izradu ispita, provedbu i analizu bi trebali provesti Agencija za odgoj i obrazovanje te Agencija za strukovno obrazovanje.

– Pitanje je koliko su nastavnici uopoće stigli obraditi gradivo koje će se uostalom nastaviti tijekom iduće školske godine u koju će djeca ući bez dovoljno znanja. Također, trebalo bi omogućiti većem broju učenika veći broj sati dopunske nastave i ukinuti ograničenja koja se na nju odnose. S druge strane, imamo poplavu petica kao rezultat nastave na daljinu, što opet nije stvarna slika znanja učenika – smatra Stipić.

Kao dodatne probleme naveo je potrebu reguliranja pitanja vrednovanja i nagrađivanja učitelja i nastavnika, pitanje broja učenika u razrednom odjelu i podjele razrednih odjela na odgojno-obrazovne skupine, što neminovno ima za posljedicu zapošljavanje većeg broja učitelja i nastavnika. Naravno, važno je i pitanje refundiranja osobnih troškova koji nastaju prilikom odvijanja novih oblika nastave.

O tome kako se u svemu ovom osjećaju sami učenici, malo tko priča. Čuli smo se s Nelom Bujas, profesoricom solfeggia u Glazbenoj školi Josipa Hatzea koja je svojim učenicima predložila da ocjene o svom proteklom radu saznaju iz prve ruke, uživo, što su oni oduševljeno prihvatili.

– Našli smo se ispred kazališta, izgrljili i izljubili. Došlo je stotinu mojih učenika, presretnih što se svi opet vidimo. Iz njihovih priča znam da im je bilo jako teško proteklih mjeseci, bez kontakta s prijateljima i nastavnicima, bez smijeha u učionici, s gomilom gradiva koje treba obraditi samostalno. Još na početku pandemije organizirala sam im individualni pristup, slala videa, stihove, motivacije kako bih im olakšala. Nastavi li se nastava na daljinu, ozbiljno sam zabrinuta za njihovo zdravlje, i mentalno i fizičko – kaže profesorica.