Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Dok jedni razgovaraju, drugi pregovaraju
02 August 2019
Ivana BAŠIĆ jedna je od sto najboljih prosvjetnih djelatnika na svijetu i dobitnica nagrade ‘Global Teacher Award’
07 August 2019
Iz medija
Poraz ‘Škole za život’ možda je tek recept za život u Hrvatskoj
6. kolovoza 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
Piše: Tomislav Klauški Prvo smo se zgražali nad poraznim rezultatima državne mature, sad otkrivamo poražavajuće rezultate eksperimentalne Škole za život. Naročito kolaps kritičkog mišljenja. Možda to jamči uspjeh u ovoj zemlji. Mario Banožić svake je godine u gimnaziji išao na popravni ispit. Sugovornik Indexa, njegov školski kolega, opisao ga je kao "najlošijeg učenika u razredu". Mario Banožić svake je godine u gimnaziji išao na popravni ispit. Sugovornik Indexa, njegov školski kolega, opisao ga je kao "najlošijeg učenika u razredu". I sam Banožić priznaje kako mu "u srednjoškolskom razdoblju, kao i većini adolescenata, učenje i obrazovanje nije uvijek bilo prioritetno". I evo ga, danas je ministar u hrvatskoj Vladi. Zbog toga možda ne treba tako tragično doživljavati posljednje rezultate državne mature ili eksperimentalne "Škole za život". Oni su možda poražavajući, ali možda su samo skrojeni po mjeri ovakve Hrvatske. Kolaps državne mature Proteklih tjedana bavili smo se državnom maturom koju nije uspjelo položiti više od četvrtine završenih srednjoškolaca. Iako su kriteriji za prolaznost spušteni ispod pedeset posto, zabilježen je katastrofalan pad prolaznosti iz matematike i hrvatskog jezika, najviše među učenicima strukovnih škola, ali i među gimnazijalcima. Mnogi su predavali prazne papire. A evo, sada je Večernji list donio prve rezultate dugo očekivane i navodno spasonosne "Škole za život". "Učenici su na relativno niskoj razini sposobnosti rješavanja problema i dobiveni podaci 2019. su u određenoj mjeri usporedivi s rezultatima PISA-E 2012. godine", prenosi Večernji naputak Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje koji je pratio rezultate eksperimentalne provedbe "Škole za život” u koju je bilo uključeno 74 osnovnih i srednjih škola Hrvatske. Testirale su se sposobnosti rješavanja problema i kritičkog razmišljanja učenika. Čak 87 posto učenika prvih razreda srednjih škola uključenih u eksperiment nalazi na osnovnoj razini rješavanja problema i logičkog zaključivanja, a 6,5 posto njih ispod je osnovne razine. Tko zna, možda se među njima upravo sada regrutira neki novi ministar. Ili možda čak i predsjednik države. Jer, ono što se naziva Školom za život očito je skrojeno za život u Hrvatskoj. Negativna selekcija U zemlji u kojoj vlada negativna selekcija, u kojoj su iskrivljeni kriteriji ili kriterija uopće nema, gdje se promovira podobnost i poslušnost, a ne samostalnost i kritičko mišljenje. Na čemu bi inače HDZ i općenito politička, gospodarska, crkvena elita bazirali svoj opstanak, moć i društveni utjecaj? I kad se gledaju ovi poražavajući rezultati hrvatskog obrazovanja, prvo nam na pamet padne zaključak da će svi oni iznadprosječni prije ili poslije pobjeći preko granice, u potrazi za životom za koji nisu bili školovani u Hrvatskoj. Boris Jokić nedavno je u svom članku na tportalu iznio još neke nelogičnosti sustava koji samo potencira sveopći kaos. Dok vlada inflacija "superodlikaša" na upisima u gimnazije, na fakultete i sveučilišta upisuju se učenici bez državne mature, s tri razreda strukovne škole i tome slično. Lakše je, dakle, upisati fakultet nego gimnaziju. Ili čak i vrtić. Uvijek postoji HDZ Zato se i ministar državne imovine Banožić može braniti da je, unatoč lošem gimnazijskom stažu, kasnije diplomirao ekonomiju, pa čak i doktorirao. Sad je u HDZ-u. Zašto bismo se onda zgražali nad lošim rezultatima hrvatskih učenika? Kad vidimo da se sve može kasnije nadoknaditi i prosperirati u životu. Pitanje je, međutim, kako se u cijeli ovaj društveni sklop uklapa koncept "kritičkog razmišljanja" koji promovira eksperimentalni program "Škole za život". Kritičko razmišljanje, naime, mladim ljudima u ovoj zemlji može predstavljati samo smetnju i teret. Čak i optererećenje. Možda i hendikep. Pokoravanje autoritetima Jer, kritičko razmišljanje, pored svega, podrazumijeva i razložnu argumentaciju kao način opiranja autoritetima i manipulaciji. A na čemu se gradi ovo hrvatsko društvo već trideset, pa i više godina, nego na pokoravanju autoritetima i podvrgavanju manipulaciji? Nije ni čudo da je 2018. godine Hrvatska bila na dnu ljestvica koje istražuju kritičko mišljenje. Od 140 zemalja zauzela je 136. mjesto, u društvu Jemena, Salvadora, Gvineje, Maroka, Haitija i Angole. Sve bivše jugoslavenske države pozicionirane su bolje od Hrvatske. Obrazovanje ne ovisi samo o nastavnicima i profesorima, niti samo o roditeljima. Ovisi o politici, o društvenoj klimi koja potiče, razvija i na prvo mjesto postavlja upravo školovanje kao temelj napretka nekog društva. Želimo obrazovanije da bismo bili napredniji. Kod nas je naopako: stvaramo sve slabije obrazovane kako bismo konzervirali postojeće stanje. Tako smo došli do toga da se na državnoj maturi spuštaju kriteriji kako bi se podigla prolaznost, da se na upisima u srednje škole podižu kriteriji kako bi četiri godine kasnije ti učenici padali na državnoj maturi. I da se vrtimo ukrug i u spirali jurimo prema dnu jer tako nekome odgovara. Onima koji tako lakše vladaju, upravljaju, kontroliraju.

Najnovije

  • Preporod se pridružio SSSH-u: ‘Jesen koja dolazi bit će vrijeme velikih sindikalnih izazova’
    Preporod se pridružio SSSH-u: ‘Jesen koja dolazi bit će vrijeme velikih sindikalnih izazova’
  • Željko Stipić o profesorici iz afere ‘daj 5’: ‘Vjerojatno će izgubiti razredni odjel. Mi to doživljavamo kao svojevrsnu kaznu’
    Željko Stipić o profesorici iz afere ‘daj 5’: ‘Vjerojatno će izgubiti razredni odjel. Mi to doživljavamo kao svojevrsnu kaznu’
  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok