
Pet posto najmarljivijih i najuspješnijih primat će 15 posto veću plaću
Autor: Mirela Lilek, 25.09.2018.
Jutarnji list
Nakon 23 godine u Ministarstvu obrazovanja priprema se nov način napredovanja učitelja, a ovisno o tome i porast njihove plaće.
Umjesto sadašnje mogućnosti napredovanja u dva statusa, mentora i savjetnika, temeljem kojih učitelji u Hrvatskoj godinama ostvaruju pravo na uvećanje plaće od šest, odnosno devet posto, u Ministarstvu su zamislili mogućnost napredovanja učitelja u novi, treći status - viši mentor.
Mentori bi dobivali pet posto veće plaće (umjesto dosadašnjih šest), viši mentori deset posto, dok bi učitelji koji uspiju ostvariti najviši status savjetnika umjesto sadašnjih devet primali uvećanje od 15 posto. Takav prijedlog proizlazi iz nacrta Pravilnika koji je članovima povjerenstva predstavljen na prvoj sjednici održanoj prije nekoliko dana u Ministarstvu obrazovanja, a cilj mu je zamijeniti postojeći Pravilnik koji je posljednje izmjene doživio 1995. godine.
Prvi draft
Iako uvođenje trećeg statusa i povećanje koeficijenta do 15 posto za one najbolje djeluje pozitivno, u nacrtu, za koji u MZO-u naglašavaju da je riječ o prvom draftu, prvi put ograničava se ukupni broj učitelja u državi koji mogu napredovati. Tako je u draftu navedeno da zvanje mentora može ostvariti 15 posto ukupnog broja učitelja, u zvanje viši mentor deset posto ukupnog broja, dok bi savjetnika moglo biti najviše pet posto.
U status mentora, višeg mentora i savjetnika ubuduće bi učitelji napredovali po proširenim kriterijima. Među ostalim, oni zahtijevaju: uspješnost u radu s učenicima, kontinuirani profesionalni razvoj, stručne ili znanstvene radove, projekte, izradu otvorenih obrazovnih sadržaja, ali i - vrednovanje od strane učenika, roditelja kao i kolegijalno vrednovanje.
6500 najboljih
Sudeći prema nacrtu Pravilnika, koji je u najmanju ruku interesantan za sadašnjih 6500 “najboljih” učitelja, onih u statusu mentora i savjetnika, svi podaci vezani uz buduću procjenu rada učitelja bit će pohranjeni u automatski sustav za praćenje profesionalnog razvoja.
U nizu kriterija zamišljenih u novom načinu prikupljanja bodova potrebnih za napredovanje našlo se i uređivanje školske mrežne stranice ili upravljanje profilom škole na društvenim mrežama, za što bi učitelj-kandidat za napredovanje dobivao jedan bod. Učitelj koji održi predavanje ili radionicu na školskoj razini dobio bi također po jedan bod, dok bi za predavanje na međunarodnoj razini dobio četiri boda. Najviše bodova, šest, dobili bi za (su)autorstvo udžbenika, odnosno za izradu i objavu otvorenih obrazovnih sadržaja za cijelu školsku godinu.
