Nova TV , 10.09.2019.
Zbog nerealno dobrih rezultata ministarstvo želi mijenjati pravilnik o ocjenjivanju, a učitelji u javnoj raspravi kritiziraju jer imaju više posla, pa neki čak traže i ukidanje općeg uspjeha
More petica u hrvatskim imenicima trebao bi regulirati novi pravilnik o ocjenama. Roditelji ga podržavaju jer smatraju da je previše odlikaša, budući da nije sve za svakoga.
“Ako dobiju jedinicu bit će mama i tata ljuti, a ako dobiju peticu dobit će nagradu neku”, objašnjava nam Snježana Jagarinec iz Zagreba u čemu je problem s ocjenjivanjem.
Novi pravilnik bi trebao uvesti objektivnije ocjenjivanje, uvjerava resorna ministrica Divjak. Primjerice ocjena se neće dobivati za napamet naučenu definiciju bajke i basne, nego za njihovu primjenu.
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak tvrdi da im plan nije da „reforma poluči više super odlikaša“, već da ocjene budu realnije kako bi učeniku dale „ realniju povratnu informaciju o tome što treba napraviti da bude bolji i bolje uči“.
Učitelji će i dalje dva puta na godinu pisati vremenike – kalendare s datumima svih pisanih ispita. Novost je mogućnost izmjene datuma svaki mjesec, ali samo uz dogovor učenika i svih učitelja koji im predaju.
Učiteljica engleskog i njemačkog jezika Dajana Vidaković kaže kako objavljivanje vremenika učenicima znači da već unaprijed znaju kada se koji ispit piše. „to u osnovi potiče kampanjsko učenje” objašnjava.
Čelnik sindikata preporod, Željko Stipić, smatra da je riječ o kozmetičkim promjenama. “sada se osim razrednika i predmetne učitelje zadžuje informativnim razgovorima s roditeljima, to nismo imali do sada“ požalio se Stipić.
Od 1 do 5 i dalje će se ocjenjivati svi učenici u osnovnoj i srednjoj školi. No, i tu stižu kritike jer nije primjerice svaka četvorka ista, jer učenici koji imaju dvojke, trojke i tek poneku peticu mogu imati prosjek 3,5 što je vrlo dobar. Istu ocjenu tako može imati i učenik koji uz petice i četvorke ima jednu trojku.
iako je na prvi pogled vidljivo kako se ocjene ova dva učenika itekako razlikuju, obojici je zaključna ocjena vrlo dobar. I zato učitelji u javnoj raspravi predlažu zaključivanje na dvije decimale ili ukidanje općeg uspjeha.
Profesorica Vidaković tvrdi kako se opći uspjeh zaokružuje što dovodi do „pomame za zaključnim ocjenama kako bi ih se navuklo na višu ocjenu“.
O ocjenjivanju se raspravlja još osam dana. Učitelji su u internetskoj raspravi ostavili više od 700 komentara, iako rasprava traje u vrijeme godišnjih odmora.