Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Vlada nepopustljiva
16 March 2022
POTENCIJALNI ODGOVOR POJEDINIH ZEMALJA NA OBRAZOVNU KRIZU IZAZVANU PANDEMIJSKIM MJERAMA
28 March 2022
Novosti
Obrazovanje djece i mladih stagniralo je tijekom pandemije koronavirusa
21. ožujka 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Istraživanje Sveučilišta Goethe u Njemačkoj: Nastava na daljinu ima jednak utjecaj na učenje kao i ljetni praznici

„Prosječan razvoj vještina tijekom zatvaranja škola u proljeće 2020. može se opisati kao stagnacija s tendencijom pada vještina”, rekao je Andreas Frey, profesor obrazovne psihologije na Sveučilištu Goethe i jedan od autora studije, koji je uspjeh i učinke učenja na daljinu usporedio s utjecajem koji ljetni praznici imaju na stjecanje znanja

21.03.2022. Priredila Ivana Čavlović

Prvi slučajevi zaraze koronavirusom u Europi zabilježeni su početkom 2020. godine i otad su brojne zemlje uvele ograničenja slobode kretanja, zatvorile škole, fakultete i dječje vrtiće, a zabranjena su bila i javna okupljanja. Pandemija bolesti COVID-19 bila je ispit za obrazovne sustave širom svijeta. Učenici su mjesecima pohađali nastavu na daljinu, a potom su s ublažavanjem mjera uvedeni i kombinirani modeli nastave, odnosno nastava online i uživo. Ovakav način rada bio je novost i učenicima i nastavnicima, koji su bili primorani koristiti se novim tehnologijama i metodama za izvođenje nastave, dok su se djeca morala navikavati na nove načine stjecanja znanja. A osim na učenje, pandemija je uvelike utjecala i na životne navike učenika, poput druženja, ishrane ili vremena koje provode ispred elektroničkih uređaja u zatvorenom prostoru. Uz to, prekid rada škola i prilagođena metoda učenja doveli su do toga da djeca i tinejdžeri počnu gubiti fokus i želju za učenjem.

Premalo dokaza o učinkovitom učenju

Nova studija, koju su proveli istraživači s njemačkoga Sveučilišta Goethe u Frankfurtu, kritički se osvrnula na obrazovne prednosti i nedostatke učenja na daljinu. Dakle, što su djeca i mladi naučili tijekom pandemije koronavirusa? Prema provedenom istraživanju ‒ ne mnogo. Obrađujući podatke prikupljene iz zemalja diljem svijeta, istraživači nisu baš mogli pronaći dokaze o učinkovitom učenju tijekom tog razdoblja.

„Prosječan razvoj vještina tijekom zatvaranja škola u proljeće 2020. može se opisati kao stagnacija s tendencijom pada vještina”, rekao je Andreas Frey, profesor obrazovne psihologije na Sveučilištu Goethe i jedan od autora studije, koji je uspjeh i učinke učenja na daljinu usporedio s utjecajem koji ljetni praznici imaju na stjecanje znanja.

U svom pregledu istraživači su se koristili recenziranim znanstvenim studijama iz cijelog svijeta koje su izvijestile o učincima zatvaranja škola povezanih s koronavirusom na uspješnost i vještine učenika. Otkrili su ono što su druge studije već zaključile i ono što su mnogi dugo pretpostavljali ‒ da djeca nisu dobivala mnogo znanja učeći kod kuće. Štoviše, prelazak na online nastavu nerazmjerno je utjecao na one iz socijalno ugroženih obitelji, a gubitak vještina među djecom i adolescentima iz obitelji s niskim primanjima mnogo je veći nego među njihovim povlaštenijim vršnjacima.

„To potvrđuje prethodne pretpostavke s empirijskim dokazima: jaz između bogatih i siromašnih još se više povećao tijekom zatvaranja škola”, rekao je Frey.

Sustav nastave na daljinu učinkovit je, kažu istraživači, samo od sedam do deset dana, kao zamjena za klasičnu nastavu, u situacijama kad su učenici spriječeni doći u školu, primjerice zbog vremenskih neprilika, dok je na dulje staze njegova kvaliteta upitna. Naime, učenici su na početku provođenja online nastave pokazivali želju za učenjem, a nakon godinu dana, koliko god entuzijazma imali, vjerojatno će izgubiti i radne navike i želju za djelovanjem.

Preporuke za provođenje nastave

O ozbiljnim tjelesnim, emocionalnim i psihičkim posljedicama pandemije bolesti COVID-19 na djecu i mlade upozorio je i UN-ov Odbor za dječja prava. Među ostalim, pozvao je države da učine sve kako se zbog učenja na daljinu ne bi pogoršale postojeće nejednakosti te da takva metoda obrazovanja ne bude zamjena za interakciju učitelja i učenika.

„Online nastava kreativno je rješenje kad nije moguće učenje u učionici, ali stvara probleme djeci koja nemaju pristup ili imaju ograničen pristup tehnologiji odnosno onoj koja nemaju odgovarajuću roditeljsku potporu. Toj bi djeci trebala biti dostupna alternativna rješenja kako bi ona mogla imati koristi od vodstva i podrške koju pružaju učitelji”, poručili su iz Odbora za dječja prava.

Pandemija je raskrinkala jake i slabe strane tradicionalnog školstva, ali i jake i slabe strane online obrazovanja. Povećan broj sati provedenih pred ekranima nije zdrav za razvoj djece i mladih. I prije ograničavanja kretanja koje nam je pandemija nametnula, trend nekritičkog usvajanja digitalnih uređaja pojedinaca te previše sati provedenih pred ekranima u obiteljima s malom djecom bio je zabrinjavajuć. Vidjet ćemo hoće li roditelji postati osvješteniji o utjecaju koji upotreba digitalnih alata ima na ponašanje i razvoj njihove djece. Također, potrebno je i dalje pratiti istraživanja i iskustva drugih zemalja koja pokazuju da digitalni alati u učionicama imaju negativan utjecaj na kvalitetu učenja.

Nema suradnje među državama

I za kraj, ono što je očito bolno u ovoj krizi. Pokazalo se da postoji niska razina suradnje među zemljama (čak i unutar EU-a) kad je u pitanju obuzdavanje pandemije, ali i zajedničko nastojanje da obrazovanje milijuna djece teče koliko-toliko normalno. Svjedoci smo da diljem svijeta nailazimo na slične, katkad i iste probleme koje svaka od zemalja pokušava riješiti samostalno. Propušta se prilika za međunarodnu suradnju u području obrazovanja. Nema primjera gdje su se dvije zemlje ili više njih odlučile na suradnju kako bi zajedno riješile izazove niti imamo primjera da ulažu sredstva u zajedničko traženje kreativnih i korisnih rješenja.

Nedovoljna je razina digitalne pismenosti kod svih dionika, čak i u Europskoj uniji, koja godinama ima ambiciozne planove. Posebno je zabrinjavajuće što učenicima nedostaju ključne kompetencije za uspjeh (online) nastave kao što su samostalnost u učenju, sposobnost prilagodbe na nove okolnosti te intrinzična motivacija. Barem bi za te i takve metakognitivne vještine svjetske države mogle zajedno raditi module i materijale za učenje. Od različitih pristupa u planiranju poučavanja do bogatog iskustva koje bi svaka zemlja „stavila na stol”, svi bi imali koristi u daljnjem obrazovanju.

Najnovije

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
  • Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
  • Priopćenje, 05.01.2023.
    Priopćenje, 05.01.2023.
  • Sretna nova 2023. godina!
    Sretna nova 2023. godina!
  • Čestit i blagoslovljen Božić!
    Čestit i blagoslovljen Božić!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo 25. siječnja 2023.
  • Novi broj: Glasilo broj 158 24. siječnja 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
    Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
    sij. 10, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Sindikat Preporod 25. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Sindikat Preporod 24. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok