“Sindikati ujedno izjavljuju (ili potvrđuju – nije najjasnije iz teksta) da se godišnje stvara ‘tehnološki višak’ od 500-600 učitelja i traže način da ti ljudi sačuvaju radna mjesta.”.Upitali smo Stipića stoji li iza takve interpretacije njegovih riječi, s obzirom na to da se Bakić jasno referira na podatak koji je iznio za Večernji. Predsjednik Školskog sindikata Preporod tvrdi da je ta interpretacija ne samo kriva, nego i da su njegove riječi protumačene zlonamjerno, djelomice zbog Bakićevog nepoznavanja materije.
Stipić: Svatko upućen zna prepoznati autorovu neupućenost
“Nije dobro govoriti o stvarima koje se površno poznaje. Kada sam spomenuo brojku od 500 do 600 učitelja nisam govorio o nekakvom godišnjem višku učitelja, nego o tome koliki broj učitelja svake godine nađe posao, u cijelosti ili u dijelu radnog vremena, zahvaljujući institutu posredovanja u zapošljavanju. Stoga je baratati spomenutom brojkom zbunjujuće, netočno i maliciozno”, naveo je Stipić te pojasnio detaljnije o čemu se radi, budući da smo ga upitali i o njegovim procjenama o brojčanom stanju predavačkog kadra. U školama, navodi, postoji istovremeno i višak i manjak učitelja. Višak nastaje zbog smanjenja broja upisanih ili povećanja broja ispisanih učenika, odnosno smanjenja broja razrednih odjela. Do manjka učitelja dolazi zbog porasta broja učenika, prelaska učitelja na unosnija radna mjesta, odlazaka učitelja u mirovinu i sl. Zapošljavanje učitelja se ostvaruje na dva načina: putem raspisanih natječaja ili posredovanjem pri zapošljavanju županijskih komisija za zbrinjavanje tehnoloških viškova, odnosno Zajedničkih županijskih prosudbenih povjerenstava/komisija za zapošljavanje i raspoređivanje zaposlenika. Godišnje se posredovanjem u osnovnim školama zbrine oko 500 učitelja – neki u punom radnom vremenu, a većina kroz nadopunu satnice. U radu spomenutih komisija sudjeluju predstavnici ureda državne uprave i predstavnici sindikata potpisnika kolektivnog ugovora. Zahvaljujući posredovanju u zapošljavanju izbjegava se isplata otpremnina, ali i omogućava iskusnim učiteljima nastavak rada u školi, pojašnjava Stipić. “Netočno je i zlonamjerno služiti se navedenom brojkom kao pokazateljem postojanja viška učitelja. Neznanje, a ipak pretpostavljam da je o tome riječ, nikoga, pa ni g. Bakića, ne oslobađa odgovornosti za izgovorenu ili napisanu riječ”, dodaje pritom Stipić. Upitali smo ga i zašto nije ranije demantirao ovakvu interpretaciju.
