Piše: Denis Gaščić, 24 sata, 18.06.2019.
Učenica zagrebačke Gornjogradske gimnazije (čije podatke, budući da je riječ o maloljetnici, nećemo otkrivati) do veljače ove godine ‘nije znala koji je razred’. Nakon što je prošlu godinu završila s više od 700 opravdanih sati, škola joj je dala priliku da polaže razredne ispite i po nekoliko puta,
Kao što su 24sata prva pisala, nakon što učenica u veljači nije izašla na ispit iz povijesti, koji je prema naputcima prosvjetne inspekcije samo zbog nje bio zakazan sedmi put, škola je zaključila kako je pala prethodni razred. Učenica je tada trebala ponovno krenuti u prvi razred, jer ga je – očito – trebala ponavljati.
Razredno vijeće njezina razreda, koje čine svi profesori koji predaju u tom razredu, na sjednici u utorak zaključilo je kako je učenica ove školske godine izostala čak 990 sati, koje nitko nije opravdao.
Da stvar bude bolja, bez obzira na 990 neopravdanih sati, učenici su zakazali, koliko doznajemo, šest ispita na kojima bi trebala dobiti zaključnu ocjenu koja će joj se u svjedodžbi upisati kao i zaključne ocjene drugim učenicima koji su redovito dolazili na nastavu. Što će biti s drugim predmetima, tj. kada bi trebala položiti ostale ispite, škola još nije odlučila.
Iz Ministarstva poručuju kako nemaju saznanja o tome da li je učenica ponovno upisala prvi razred Gornjogradske gimnazije u školskoj godini 2018./2019.
– Mišljenja smo kako nema potrebe za opravdavanjem nedolaska na nastavu za vrijeme kada je, početkom nove školske godine 2018/2019., još uvijek bila u statusu polaganja ispita iz prethodne školske godine – kažu na Sveticama. Napominju da, prema zakonu, učenik koji iz opravdanih razloga nije mogao pohađati nastavu i biti ocijenjen iz jednog ili više predmeta upućuje se na polaganje predmetnog ili razrednog ispita.
– Propisano da se razlozi i način polaganja razrednih i predmetnih ispita utvrđuju statutom škole – dodaju u ministarstvu te nas upućuju da se obratimo školi.
Još prije nekoliko dana kontaktirali smo školu, a njihov službeni komentar nismo uspjeli dobiti. Na naš upit nisu odgovorili.
Ovaj je slučaj otvorio mnoga pitanja, ali možda je najvažnije vrijede li za sve učenike jednaka pravila. Što će reći drugi učenici, ako se iduće godine s njima u drugi razred upiše kolegica koja nastavu prvog razreda uopće nije slušala?