Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Učenik trećeg razreda maltretira razredne kolege, samoozljeđuje se i razmazuje svoju krv
12 March 2019
VIDEO: Ministrica najavila jednosmjensku nastavu u svim školama
14 March 2019
Iz medija
Divjak najavila jednosmjensku nastavu
13. ožujka 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija

Piše: Andreja Žapčić, RTL

'Nema nikakve dvojbe da je riječ o pozitivnom iskoraku, kao što nema nikakve dvojbe da je ova najava na dugačkom štapu' Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak najavila je da planira, uz potporu Svjetske banke, uvesti cjelodnevnu nastavu od 9 do 16 sati za sve osnovne škole u Hrvatskoj. ''Od iduće godine krećemo s pilot projektom cjelodnevne nastave u Hrvatskoj. U suradnji s europskim fondovima, plan je da sve škole prijeđu u jednu smjenu, da svi učenici budu u školi od devet do 16 sati i roditelji više neće biti u obavezi ne samo plaćati instrukcije, nego i s njima doma raditi'', istaknula je ministrica. Njezinu najavu mnogi su dočekali s razumnom dozom sumnje, a nerijetki su i oni koji smatraju da je riječ samo o još jednoj najavi u predizbornoj godini. Naime, projekt jednosmjenske nastave dobra je, ali stara nikad ostvarena ideja niza vlada do sada što i ne čudi s obzirom na nedostatne kapacitete u infrastrukturnom i kadrovskom smislu te organizaciju nastave u Hrvatskoj. Uvođenje cjelodnevne nastave jedna je od aktivnosti predviđenih, sad već pomalo i zaboravljenom, Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije  iz 2014. godine, za Vijesti.hr podsjetila je Eli Pijaca iz Foruma za slobodu odgoja (FSO) te ukazala na još nekoliko važnih podataka za dobivanje cjelokupne slike. eli''Prema podacima koje objavljuje Europska komisija Hrvatska je još jedina zemlja u Europskoj uniji koja ima osmogodišnju osnovnu školu iako je Strategija predviđala što skorije uvođenje i stvaranje uvjeta za uvođenje devetogodišnje škole. Hrvatska ima i najmanji broj sati koje učenici provedu u nastavi - osnovna škola 500 sati godišnje, a prosjek unutar EU je 727 sati godišnje. Prema podacima iz Izvještaja državne revizije o kapitalnim ulaganjima u osnovne i srednje škole iz 2018. godine gotovo 50 posto osnovnih škola radi u dvije smjene, poneke čak i u tri smjene što znatno otežava mogućnost uvođenja dodatnih sadržaja u škole, izvannastavnih aktivnosti, ali i provođenje izborne nastave i slično, dakle svega onoga što bi moglo utjecati na povećanje broja sati nastave pa time i kvalitetniji i sadržajniji nastavni proces'', upozorava Pijaca. S druge pak strane, u ruralnim sredinama i na otocima broj učenika rapidno pada: ''Od 2013. do 2018 broj učenika u osnovnim školama smanjio se za 8,8 posto dok je u srednjim školama taj broj i znatno manji - 17,8 posto. Omjer učitelja i učenika u prosjeku je jedan od najmanjih u Europi, iznosi 9,5 učenika na jednog učitelja što bi značilo da Hrvatska ima realne pretpostavke za uvođenje cjelodnevnog boravka u školi, ali samo kada gledamo statistiku. U većim gradovima ti su omjeri i brojevi znatno drugačiji i ova promjena ne bi se mogla uvesti bez značajnih infrastrukturnih ulaganja, odnosno građenja novih škola''. Godinama vlasti snatre o boljem školstvu, ali važno je uvođenje devetogodišnje škole kao i rad na Cjelovitoj kurikularnoj reformi  stipić''Jednosmjenska, odnosno cjelodnevna nastava, nešto je čega su se svi ministri od Dragana Primorca naovamo sjetili snatreći o boljem školstvu. Ovo je obećanje, uostalom kao i brojna druga, posebno isticano u izbornim godinama. Nema nikakve dvojbe da je riječ o pozitivnom iskoraku, kao što nema nikakve dvojbe da je ova najava na dugačkom štapu. Ja bih bio sretniji da je ministrica prvo odredila rok u kojem ćemo se riješiti trosmjenske nastave. Iako se broj škola koje rade u tri smjene unatrag 10 godina prepolovio, sramota je svih hrvatskih politika da nam još uvijek 15-ak osnovnih i srednjih škola radi u tri smjene'', istaknuo je za Vijesti.hr predsjednik sindikata zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod Željko Stipić. Pijaca, uz ogradu da nije upoznata s tek najavljenim projektom Svjetske banke, smatra da je - ako se radi o infrastrukturnom projektu, to svakako dobar početak za uvođenje ove važne promjene, ali i upozorava: ''Infrastruktura nije jedina važna, važno je i uvođenje devetogodišnje škole kao i rad na Cjelovitoj kurikularnoj reformi koja je, originalno zamišljena, upravo davala veliki naglasak na povećanju izbornosti predmeta te na boljem i kvalitetnijem osmišljavanju i provođenju Školskih kurikuluma. To onda uključuje i organiziranija i kvalitetniji rad sa samim učiteljima. Doista, u takvoj, značajno promijenjenoj školi učenici bi domaće zadaće i učenja obavljali tijekom njihova školskog dana, a doma bi imali više vremena za odmaranje i druženje s prijateljima i obitelji''. S obzirom na saznanja iz istraživanja važno je imati na umu i da bi ovakav pristup školi i učenju povećao i njihove obrazovne mogućnosti i postignuća, ističe Pijaca: ''Ono što bi svakako trebalo napraviti prije kretanja u ovakav projekt je detaljno analizirati postojeće kapacitete, kako učiteljske tako i infrastrukturne te na temelju analiza postavljati i konkretne ciljeve. Trenutno mi se čini nerealno da bi se u sljedećih nekoliko godina doista moglo dogoditi da 50 posto škola koje trenutno rade u dvije ili više smjena pretvorimo u jednosmjenske škole i svakako treba inzistirati na provođenju optimizacije mreže škola kao i na dubljoj analizi stvarnih kadrovskih i infrastrukturnih kapaciteta''. Pritom napominje da sve to treba raditi u tijesnoj suradnji s lokalnim zajednicama koje i jesu osnivači škola pazeći pri tome da se u smislu ekonomske razvijenosti i mogućnosti ulaganja lokalne zajednice jako razlikuju. ''Ono što također pri ovim analizama treba paziti jest da se razmisli o optimizaciji mreže škole pri tom vodeći računa da se ne ukidaju male škole na otocima i u ruralnim sredinama jer bi njihovo ukidanje značilo potpuno depopulaciju određenih krajeva'', zaključuje Pijaca. Jednosmjenska nastava skup je projekt, ali važan, a ako bude političke volje, naći će se i novca Stipić napominje da uvijek kad za nešto ima volje, rješenje će se pronaći: ''Kombinacijom dogradnje postojećih škola i izgradnjom novih, uz izvjesni 'poguranac'  smanjenja broja učenika, a samim time i broja razrednih odjela, projekt cjelodnevne nastave ne mora biti nemoguća misija. Što će se iseljavanje produbljivati, to ćemo sa škologradnjom lakše izaći na kraj. No čak ako pretpostavimo daljnje smanjenje broja učenika u godinama koje dolaze, za dogradnju i izgradnju školskih prostora potrebna su značajna financijska sredstva''. No što je potrebnim kadrovima, pitamo ga, a on odvraća da oni uglavnom za cjelodnevnu nastavu i danas postoje, ali i ističe: ''Naravno, problem nestručnih kadrova cjelodnevna nastava neće i ne može riješiti. Bilo bi idealno kada bi se rješavanju oba problema pristupilo u istom trenutku. Dva osnovna uvjeta, potreban kadar i prostorni uvjeti imamo ili ih možemo, uz osiguranje potrebnog novca, imati. Koplja će se oko ovoga kao i toliko drugih pitanja lomiti na postojanju političke volje . Ako bude volje, novac će se uvijek nekako namaknuti''. On očekuje da će cjelodnevna nastava za posljedicu imati pružanje boljeg znanja učenicima, a samim time će se i potreba za instrukcijama značajno smanjiti. No, ovo će u značajnoj mjeri ovisiti i o ishodu programskih promjena s kojima se, kako sada stvari stoje, kreće od jeseni, podsjeća Stipić i zaključuje: ''Ako unaprijedimo rad učiteljskih fakulteta, ako značajno poboljšamo stručno usavršavanje naših učitelja i nastavnika, ako bolje motiviramo prosvjetare, ako nam učitelji i nastavnici postanu kreatori, a ne izvršitelji promjena, ako temeljito redizajniramo upravljanje našim školama, ako značajan broj škola dogradimo i izgradimo te adekvatno opremimo, onda će instrukcije prestati postojati kao pošast, a postati nevažna sporadična pojava. Sama cjelodnevna nastava problem instrukcija neće riješiti, ali u kombinaciji sa svim navedenim, bit ćemo na pravom putu da i ovaj problem našeg školstva riješimo''.

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok