Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Osnovana prva “E-podružnica”
12 May 2020
Ova je Vlada izigrala dogovor iz prethodne krize, sad očekuje novo popuštanje sindikata
12 May 2020
Komentar
BITI ODGOJNO-OBRAZOVNI DJELATNIK U DOBA VIRUSA COVID-19
12. svibnja 2020. by Sindikat Preporod in Komentar
Glasno promišljanje jedne učiteljice na temelju konkretnih iskustava Piše: Učiteljica Marija Kramarić, OŠ Petrijanec – SINDIKAT PREPOROD Sredinom ožujka 2020., od kada smo doslovno preko noći započeli s oblikom tzv. online nastave – „Škole na daljinu“, prestala su vrijediti zlatna pravila rada, ponašanja i djelovanja u odgojno-obrazovnim ustanovama čija je temeljna paradigma upravo živi, osobni susret djeteta i njegovog učitelja/učiteljice. O kompleksnosti situacije zbog virusa Covid-19, a  koja je zadesila apsolutno cijeli svijet, ne treba puno dodatno objašnjavati nego iznova podcrtati činjenicu tj. naglasiti da je vrijeme neizvjesnosti nešto što će nas očito još dugo vremena pratiti. U ovoj iznimnoj situaciji, koja doslovno briše dosadašnji ritam i stil življenja svih nas, nijedna služba i profesija nije ostala nedodirljiva. Sagledavajući cjelokupnu situaciju u odgojno-obrazovnom sustavu, nakon odrađenih 6 tjedana online nastave i najave mogućeg povratka u školske klupe učenika nižih razreda i njihovih učitelja/učiteljica sredinom svibnja te uzimajući u obzir sve javno dostupne dnevno-političke izjave i komentare, smatram da se mišljenje nas profesionalaca iz školskog sustava, u ovakvim neizvjesnim vremenima treba više nego ikada KONKRETNO, JASNO I GLASNO čuti i najozbiljnije uvažiti. U suprotnom nema zdravog dijaloga i na djelu će biti tzv. slijepa poslušnost u ime lažne vladavine prava. Iz učiteljskog konkretnog kuta gledanja, aktualna promišljanja odnose se na isticanje prave vrijednosti učiteljske profesije u životu mladog čovjeka te neslomljivost duha osobe učitelja/učiteljice u inim nedaćama života te odgovorno zagovaranje i podupiranje učiteljske profesije nasuprot kratkoročnim, teško održivim planovima i modelima podcjenjivanja učiteljske profesije. U ovoj krizi jasno se vidi kako je škola zapravo ŽIVI organizam koji ima svoju pravu odgojno-obrazovnu svrhu ukoliko se susreti između djeteta, učitelja i roditelja događaju uživo. Zaista ni jedna druga alternativna verzija odgoja i obrazovanja, koliko god ona bila aktualna, moderna ili IN,  nije u stanju mladog čovjeka oblikovati i usmjeriti prema njegovom cjelovitom životnom potencijalu. U konačnici ni online nastava ne može djelatno funkcionirati bez osobe učitelja/učiteljice koji se online alatima, pokušavaju maksimalno prilagoditi potrebama svojih učenika i kroz takav oblik nastave ostvariti moguće odgojno-obrazovne ciljeve odnosno ishode učenja.  Prava vrijednost učiteljske profesije u životu mladog čovjeka je nešto što ima univerzalnu i doživotnu vrijednost i snagu i koja se izdiže iznad svih aktualnih polemika, događanja i/ili obezvrjeđivanja kako u ovim nesigurnim vremenima tako i onda kada se želi umanjiti vrijednost službe tj. osobe učitelja/učiteljice kao zastarjelog modela poučavanja, a pogotovo kada se raspravlja o dodijeli pravedne plaće učitelju/učiteljici. Odgojno-obrazovni proces ili životni ciklus bit će toliko jak i sposoban preživjeti sve nedaće ukoliko će svi sudionici tog životnog ciklusa biti jednako cijenjeni, prihvaćani i upitani za mišljenje- DIJETE, UČITELJ, RODITELJ – od strane poslodavca tj. same države. Ne uspostave li se zdravi temelji za dijalog svih sudionika takvog kompleksnog procesa događat će se pogreške, nezadovoljstva i neuspjesi. Kome je to u interesu?! Tko si može dozvoliti donositi nepromišljene i loše odluke s dugoročnim posljedicama za budućnost cijele jedne mlade generacije učenika?! Valjda one strukture i osobe koje isključivo i u ovakvim nesigurnim vremenima traže puteve i načine kako sebe izvlastiti od odgovornosti i zacementirati na političkim položajima te pritom ostaviti privid uspješnog upravljanja i nošenja s krizom. Kao što se zna i ova će „teška i neizvjesna vremena“ proći jer promjene su jedina konstanta ljudskoga života. Strukture, institucije i pojedinci su također podložni promjenama i/ili zamjeni. Ono što zasigurno ostaje živjeti dalje je neslomljivost duha osobe učitelja/učiteljice u inim nedaćama profesije i života. Mi učitelji/učiteljice preživjet ćemo i ovu krizu, već smo pokazali koliko smo prilagodljivi i spremni hrabro i odgovorno se nositi s nedorečenim, neizvjesnim i neprepoznatljivim situacijama. Nitko ne može slomiti kolektivni učiteljski duh. Mi znamo da smo upravo zbog djece/učenika i njihovih mladih života po profesiji to što jesmo kao što se danas JASNO vidi da djeca/učenici trebaju za rast u životu odgovornog učitelja/učiteljicu koji ih neće iznevjeriti, odustati od njih i bezglavo prepustiti stihiji života. U ovim povijesnim trenucima i aktualnoj situaciji nikad dosada viđene i zabilježene krize zbog virusa Covid-19, koji nas je doslovno preko noći katapultirao iz poznatih zona sigurnosti i očekivanja života, tzv. odgovorno zagovaranje i podupiranje učiteljske profesije nasuprot kratkoročnim, teško održivim planovima i modelima podcjenjivanja učiteljske profesije temeljna je zadaća svih nas djelatnika u sustavu. Iako nas ne žele čuti, JAVNO govorimo bez straha i ustručavanja. Upozoravajmo na sve nedorečenosti i neodrživost loših planova za koje iz iskustva možemo točno predvidjeti da neće biti dobri za naše učenike. Ako nas ponovno obezvrijede u pogledu pravedne plaće i nelogičnog, neodrživog rada, dajmo im do znanja kako smatramo da smo OPET obezvrijeđeni, podcijenjeni i stavljeni pred gotov čin. Ako ćemo biti stavljeni pred gotov čin ponovnog materijalnog obezvrjeđivanja i novog oblika degradiranja učiteljske profesije, dajmo im konačno do znanja sljedeće: USKORO ĆETE VI OSTATI DOMA, a mi učitelji dalje OSTAJEMO ZAJEDNO u službi našim mladima.  

Najnovije

  • Preporod se pridružio SSSH-u: ‘Jesen koja dolazi bit će vrijeme velikih sindikalnih izazova’
    Preporod se pridružio SSSH-u: ‘Jesen koja dolazi bit će vrijeme velikih sindikalnih izazova’
  • Željko Stipić o profesorici iz afere ‘daj 5’: ‘Vjerojatno će izgubiti razredni odjel. Mi to doživljavamo kao svojevrsnu kaznu’
    Željko Stipić o profesorici iz afere ‘daj 5’: ‘Vjerojatno će izgubiti razredni odjel. Mi to doživljavamo kao svojevrsnu kaznu’
  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok