Sadržajan sastanak

29.07.2020

29.07.2020.

Prvi sastanak novog ministra Radovana Fuchsa i njegova  suradnika Stipe Mamića s predstavnicima Sindikata Preporod Gordanom Kovač Bluha i Željkom Stipićem  protekao je u razmjeni mišljenja dviju strana o najvažnijem pitanju funkcioniranja odgojno-obrazovnog sustava – odvijanju nastave u uvjetima nastavka aktualne pandemije. Novi je ministar izrazio spremnost da prihvati sugestije i pomoć sviju onih koji žele i mogu pomoći novoj prosvjetnoj administraciji. Sastanci, prvo s nastavničkim grupama, a potom i školskim sindikatima, na tome su tragu.  Učinit će se sve što je potrebno, istaknuo je ministar, da se nastavni proces u školama ne prekida u cijelosti. Ako i dođe do nastave na daljinu, ona će se odvijati u pojedinim  županijama ili gradovima koji će biti najviše zahvaćeni pandemijom.  Razmišlja se o okupljanju različitih struka, poput epidemiologa, infektologa, psihologa,  IT-stručnjaka, svih koji mogu pomoći u ovoj situaciji.  Moguće je da se, pri kabinetu Ministara, angažira epidemiolog koji će koordinirati rad županijskih epidemiologa  u dijelu koji se odnosi na funkcioniranje škola.

Izlaganje predsjednika Preporoda bilo je podijeljeno u dva dijela. Prvi se dio odnosio na evaluaciju protekle školske godine i sanaciju nedostatnog učinka virtualne nastave. Anketiranjem učitelja i nastavnika, kao i provođenjem inicijalnih testova među učenicima, saznao bi se stvaran učinak nastave u prošloj godini. Za provođenje jednog i drugog trebalo bi zadužiti agencije. Također, neophodno je temeljem objektivno utvrđenog stanja, izmjenama u predmetnim kurikulumima  omogućiti provođenje sustavne nadoknade propuštenog. Dopunskom nastavom, koju bi trebalo izuzeti od svih limita, trebalo bi osigurati „hvatanje priključka“ slabijim učenicima.

U drugom, opsežnijem dijelu izlaganja predstavnika Preporoda, istaknute su  aktivnosti koje bi trebalo poduzeti kako bi se stvorile  neophodne pretpostavke  za odvijanje tzv. atipičnih oblika nastave. Pod ovim oblicima nastave podrazumijevala bi se virtualna nastava ali i mješovita nastava. Odvijanje atipičnih oblika nastave trebalo bi predvidjeti Zakonom o odgoju i obrazovanju. Ovo je važno stoga što bi se time stvorile zakonske pretpostavke za donošenje podzakonskih propisa kojima će biti uređen specifična pitanja.

Posebno je upozoreno na važnost iznalaženja rješenja za sljedeće probleme: Dnevno i tjedno opterećenje učenika, školovanje učenika s teškoćama, vrjednovanje učeničkih postignuća, pedagoške mjere, reguliranje rada učitelja i nastavnika subotom, nedjeljom i praznikom, ostvarivanje prava na smjenski  i prekovremeni rad, nadoknada osobnih troškova i ujednačavanje uvjeta rada učenicima i učiteljima odnosno nastavnicima.

Nakon pojašnjenja svakog od spomenutih prijedloga, posebno je istaknut problem dosljednog poštivanja propisanih parametara za zapošljavanje spremačica. Ovdje je došlo do neslaganja dviju strana jer je ministrov pomoćnik Stipe Mamić inzistirao na tome da nema škole u kojoj jedna spremačica čisti više od 800 m.  Sastanak je završio dogovorom da će se  predstavnici Preporoda  pisanim putem obratiti Ministarstvu s dopisom u kojem će biti izneseni i obrazloženi prijedlozi sa sastanka.

Nakon sastanka upriličen je i kraći sastanak s pomoćnikom Stipom Mamićem. Na ovom se sastanku razgovaralo o problemima uočenim u provedbi državne mature, aktualnim sudskim sporovima, projektu uvođenja cjelodnevne nastave i  funkcioniranju produženog boravka.

dfhg