Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
14 June 2022
Obavijest o privremenom ukidanju Loyalty popusta na gorivo
21 June 2022
Novosti
UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
21. lipnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Temom „nedovršenog učenja” bavi se novo izvješće globalne konzultantske tvrtke McKinsey & Company, koje ispituje utjecaj pandemije bolesti COVID-19 na učenje i dobrobit učenika te identificira potencijalna rješenja i mjere koje bi obrazovni sustavi diljem svijeta mogli uvesti odnosno primijeniti kako bi podržali učenike na putu oporavka znanja i učenja

Priredila Ivana Čavlović

Pandemija koronavirusa znatno je utjecala na akademski napredak učenika, ali i na njihovo mentalno zdravlje. Stoga u svjetlu ove globalne krize učenja, obrazovni sustavi diljem svijeta imaju važnu ulogu u pomaganju učenicima da uhvate korak odnosno vrate ih na pravi put. Tom se temom „nedovršenog učenja” bavi i novo izvješće globalne konzultantske tvrtke McKinsey & Company, koje ispituje utjecaj pandemije bolesti COVID-19 na učenje i dobrobit učenika te identificira potencijalna rješenja i mjere koje bi obrazovni sustavi diljem svijeta mogli uvesti odnosno primijeniti kako bi podržali učenike na putu oporavka znanja i učenja. Ključni nalazi ovoga istraživanja u izvješću su sažeti u nekoliko točaka.

  • Duljina zatvaranja škola uvelike je varirala diljem svijeta. Škole u zemljama sa srednjom razinom prihoda, dakle u Latinskoj Americi i južnoj Aziji, bile su najdulje potpuno ili djelomično zatvorene – 75 tjedana ili više. One u Europi i središnjoj Aziji (s visokim prihodima) bile su potpuno ili djelomično zatvorene više nego upola kraće (u prosjeku 30 tjedana), kao i one u zemljama s niskim prihodima, u subsaharskoj Africi (u prosjeku 34 tjedna).
  • Pristup kvalitetnom učenju na daljinu i hibridnom učenju također je varirao među zemljama, ali i unutar njih. Primjerice, u vrijeme dok su škole bile potpuno zatvorene, u Tanzaniji su djeca u samo 6 posto kućanstava slušala nastavu putem radija, njih 5 posto pristupilo je obrazovnim sadržajima putem televizije, a manje od 1 posto sudjelovalo ih je u online učenju.
  • Nadalje, zaostatci u učenju povezani s pandemijom nadovezuju se na tradicionalne, ukorijenjene nejednakosti u učenju. Svjetska banka tako procjenjuje da su učenici u zemljama s visokim dohotkom imali u prosjeku 50 bodova prema ljestvici usklađenih ishoda učenja (Harmonized Learning Outcomes ‒ HLO) u godini prije pandemije, u usporedbi s učenicima u zemljama s niskim dohotkom, koji su imali tek 20 bodova, zbog čega za njima u znanju i vještinama zaostaju čak nekoliko godina.
  • U prosjeku, učenici globalno zaostaju oko osam mjeseci u odnosu na znanja i vještine koje su trebali steći da ih u tome nije omela pandemija, ali se učinak diljem svijeta uvelike razlikuje, svrstavši zemlje u tri skupine:
    • obrazovni sustavi s visokom razinom uspješnosti prije pandemije bolesti COVID-19, gdje učenici zaostaju između mjesec dana i pet mjeseci (na primjer Sjeverna Amerika i Europa, gdje je prosjek zaostajanja četiri mjeseca)
    • obrazovni sustavi s niskim dohotkom, s vrlo niskom razinom znanja i vještina prije pandemije, gdje učenici zaostaju od tri do osam mjeseci (na primjer, subsaharska Afrika s prosječno šest mjeseci zaostatka)
    • obrazovni sustavi srednjeg dohotka, s umjerenom razinom znanja i vještina prije pandemije, gdje učenici zaostaji između devet i 15 mjeseci (na primjer, Latinska Amerika i južna Azija s prosječnim zaostatkom od 12 mjeseci).
  • Pandemija koronavirusa također je povećala nejednakosti unutar obrazovnih sustava u svijetu, koje su bile vidljive i prije bolesti COVID-19. Na primjer, produbljen je jaz između škola s većinskom afroameričkom i većinskom bijelom populacijom u Sjedinjenim Američkim Državama, a sve je veća i urbano-ruralna podjela u nekim afričkim državama, primjerice, Etiopiji.
  • Osim na učenje, pandemija je imala širi društveni i emocionalni utjecaj na učenike u cijelom svijetu – povećana je globalno zabrinutost za mentalno zdravlje, raste broj izvješća o nasilju nad djecom, u porastu su i problemi s dječjom pretilosti, sve je više tinejdžerskih trudnoća kao i razina kroničnog izostajanja s nastave, ali i odustajanja od školovanja.
  • Niža razina znanja i vještina kod učenika dovodi posljedično do budućega nižeg potencijala zarade te niže ekonomske produktivnosti za nacionalna gospodarstva zahvaćena tim problemom. Do 2040. godine ekonomski učinak zaostajanja u znanju povezanoga s pandemijom mogao bi dovesti do godišnjih gubitaka od čak 1,6 bilijuna dolara diljem svijeta odnosno 0,9 posto ukupnoga globalnog BDP-a.

Obrazovni sustavi stoga moraju reagirati i pokušati spriječiti dalekosežne posljedice gubitka znanja, prilagođavajući svoje strategije na temelju prethodnoga obrazovnog učinka, opsega zaostatka u znanjima i vještinama te kapaciteta sustava i dostupnih resursa, i to na četiri predložena načina:

  • Otpornost (Resilience): ponovno sigurno otvoriti škole za učenje uživo, istodobno osiguravajući otpornost na buduća ometanja i probleme
    • Ponovno uključivanje (Reenrollment): potaknuti učenike, obitelji i učitelje da se ponovno uključe u stjecanje znanja u učinkovitim obrazovnim okružjima
    • Oporavak (Recovery): podržati učenike na putu oporavka od akademskih i socijalno-emocionalnih učinaka pandemije, počevši od razumijevanja potreba svakoga pojedinog učenika
    • Ponovno osmišljavanje (Reimagining): ponovno se posvetiti kvalitetnom obrazovanju za svako dijete, podižući razinu obrazovne izvrsnosti te uvodeći inovacije za bržu i lakšu prilagodbu.

Najnovije

  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
  • Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
  • Priopćenje, 05.01.2023.
    Priopćenje, 05.01.2023.
  • Sretna nova 2023. godina!
    Sretna nova 2023. godina!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Hvala ti, Željane! 6. veljače 2023.
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna! 3. veljače 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Hvala ti, Željane!
    Hvala ti, Željane!
    velj. 6, 2023
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    velj. 3, 2023
    Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    Isplata plaće za siječanj bit će izvršena u četvrtak 9. veljače 2023.
    sij. 31, 2023
  • Hvala ti, Željane!
    Hvala ti, Željane!
    velj. 6, 2023
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    velj. 3, 2023
  • Hvala ti, Željane!
    Hvala ti, Željane!
    velj. 6, 2023
  • Hvala ti, Željane!
    Hvala ti, Željane!
    Sindikat Preporod 6. veljače 2023. 0 Comments
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Sindikat Preporod 3. veljače 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok