Novi ministar znanosti, obrazovanja i sporta Predrag Šustar u intervjuu za 24sata otkriva zašto će nastaviti reformu obrazovanja te uvesti informatiku kao obavezan školski predmet.
Najavljujete da kurikularna reforma ide dalje, ali s obzirom na to da uključujete još stručnjaka, rasprava će potrajati i čini se kako bi se sve moglo oduljiti?
Nadamo se da neće, ali ako se produlji, to neće biti toliko problematično. Ciljamo, naravno, rokove koji su postavljeni. Međutim, procijenit ćemo. Mislim da je u ovom trenutku važnije to napraviti kako treba.
Hoće li u rujnu početi eksperimentalno provođenje kurikularne reforme u nekim školama kako je planirano?
Bilo bi sjajno, s obzirom na to da počinje školska godina. Držimo se rokova, ozbiljan smo partner prema EU. To bi bila izvrsna poruka, ali pod uvjetom da je postignut konsenzus. To je jamac uspješne provedbe reforme.
Kad ste dogovorili sastanak s voditeljem kurikularne reforme Borisom Jokićem?
Već smo se čuli, a u srijedu smo se dogovorili i za točan termin. To će svakako biti ovaj tjedan. Smatram da je kolega Jokić znanstvenik s vrhunskim referencama. S ljudima koji imaju takav potencijal svakako treba računati. Vjerujem da će, kad se uključe i ostali kolege te daju svoje komentare kolegi Jokiću, to pridonijeti kvaliteti reforme. Moramo maksimalno cijeniti struku i ljude koji imaju rezultate te su međunarodno prepoznati, kao što je Jokić. Na njih treba računati i pomoći im.
Hoćete li zadržati Jokića?
Mislim da bi u ovom trenutku bilo iznimno loše za sve da tako vrijedan čovjek ne bude i dalje uključen. Kolegi treba pomoći da napravi stabilan dokument za buduće naraštaje. Moram prvo čuti što kolega misli, koji su njegovi planovi. Nakon toga ću razgovarati i s ostalim kolegama te ćemo donijeti odluku koja će biti na korist i samom projektu i kolegi Jokiću.
Zbog pogreške koja je objavljena u smjernicama u Saboru o zaustavljanju kurikularne reforme, stručnjaci koji rade na njoj su objavili dokumente mjesec dana unaprijed. Jeste li pročitali objavljeno?
Neke od dokumenata sam pogledao, o dokumentima iz reforme ćemo još razgovarati profesor Mornar i ja. To je dio procesa primopredaje. Da upotpunim svoje poznavanje s ostalim dokumentima trebat će neko vrijeme. Pratim taj projekt, sad naravno intenzivnije, i bit ću zahvalan svima u sustavu da se sastanu sa mnom i da me informiraju.
Dolazite iz akademske zajednice i upućeni ste u cijeli sustav. Niste se javili na natječaj za sudjelovanje u reformi?
Nisam.
Zašto?
Vrlo jednostavno. Moje područje istraživanja je vezano za odnos filozofije prema znanostima. Vezano je za jedno područje koje nije izvorno upućeno na sadržaj te reforme, tako da nisam ta razina eksperta koja bi imala odgovarajuće znanstvene preduvjete za prijavu na takav jedan natječaj.
Možete li izdvojiti jednu stvar iz kurikularne reforme koju smatrate da svakako treba provesti?
Mislim da je produljenje osnovne škole na devet godina jako dobro. Učenici će biti uvođeni u školski sustav na način da će učiti uz igru i bit će neopterećeni ocjenjivanjem u prva dva razreda. Većina stručnjaka smatra da je takav pristup jako dobar. No na koji način će se to točno provoditi još trebamo razgovarati. Druga stvar koja je, po mojoj procjeni, iznimno važna je uvođenje vanjskog vrednovanja institucija u osnovnoj i srednjoj školi. Mi smo to prošli na sveučilištu i to je iznimno korisno. Imaš zrcalo u kojem vidiš gdje si, koje stvari treba korigirati, gdje smo u odnosu na ostale sustave u Europskoj uniji.
Cijeli intervju pročitajte na www.24sata.hr