Sindikat Preporod: Pravilnik o broju učenika će srozati standarde nastave

11.03.2020

11.03.2020. HINA

Sindikat Preporod ocijenio je u srijedu da bi Pravilnik o broju učenika, ako se usvoji u obliku koji je na javnoj raspravi, mogao srozati standarde nastave i derogirati važeće zakonske odredbe.

Umjesto da se ide na unaprjeđenje svih normativa važnih za odvijanje odgojno-obrazovnih procesa, ovim se dovode u pitanje standardi koji su uspostavljeni prije više od desetljeća, ustvrdio je predsjednik sindikata Željko Stipić na konferenciji za novinare.

Poručio je da će sindikat “svim sredstvima pritiska” nastojati primorati prosvjetnu administraciju na povlačenje štetnog Pravilnika o broju učenika u razredu.

Pravilnik predlaže da redoviti razredni odjeli zadrže 28 učenika kao maksimalan broj danas kad ukupan broj učenika osnovnih škola iznosi 315.000, a kad je pravilnik usvojen 2008. godine bilo je 380.000 učenika.

Stipić smatra da bi maksimalan broj učenika treba biti smanjen na barem 24 u razrednom odjelu.

Također, u Preporodu smatraju da bi prosječan broj učenika s teškoćama u redovitom razrednom odjelu trebao s tri biti smanjen na dva.

Nema dovoljno logopeda i psihologa

Tanja Biloglav iz zagrebačkog Centra za autizam požalila se da pravilnik ne definira ni vrstu niti težinu oštećenja, čime će učenike “učiniti duboko frustriranim, roditelje nesretnim, a učitelje staviti pred nemoguću misiju”.

Za obrazovanje u skupinama i odjelima nemamo nikakvu edukaciju niti imamo kurikulum, a učitelji nemaju upute kako napraviti mjesečni plan. Da ne govorimo o problemu kod rada s djecom s posebnim potrebama, budući da nemamo stručnih službi – logopeda i psihologa, nego samo pedagoge, a asistenti nisu dodijeljeni u takvoj vrsti nastave, kaže Gordana Kovač Bluha iz Osnovne škole Rapska u Zagrebu.

Ako se učenici s teškoćama školuju u posebnim razrednim odjelima ili odgojno-obrazovnim skupinama, broj učenika se kreće u rasponu od minimalno tri do maksimalno 10, odnosno 12 učenika.

Iz prijedloga nije vidljivo odnose li se normativi samo na posebne razredne odjele ili skupne pri redovitim školama ili i na posebne ustanove.

Kako je postojeći normativ u posebnim ustanovama npr. za učenike s autizmom između tri i pet učenika, a za učenike s intelektualnim teškoćama od tri do osam, ako bi se dosljedno primijenili normativi iz prijedloga, od jeseni bi u pojedinim posebnim ustanovama prestala potreba za polovinom učitelja, rečeno je.

JJJJ