Sindikalist Stipić upozorava: Zbog online nastave, znanje je jako loše. Ne uvede li se dopunska, bit će trajno oštećeni oni koji ne budu mogli platiti repeticije

17.09.2021

PIŠE MERIEN ILIĆ, Slobodna Dalmacija, 17.09.2021.

Istraživanja su pokazala kako ravnatelji i nastavnici nimalo ne dvoje oko toga da je online nastava proizvela ozbiljne zaostatke u znanju naših učenika.

– Nikad više odlikaša nego ove godine, a najmanje smo im pružili u online nastavi, oni nikad bolje ocjene, a znanje loše. To je alarm za sve. To će postati dijagnoza bez terapije jer prosvjetne vlasti ništa ne kane poduzimati po tom pitanju i popraviti stanje – upozorio je Sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu – Preporod na konferenciji za medije održanoj ovog petka u hotelu “Dujam”.

S obzirom na to da prosvjetne vlasti ovaj problem ignoriraju, Preporod predlaže rješenja kao vatrogasne mjere kako bi se spasilo ono što se dade spasiti.

– I mi opet nudimo prijedloge, a to je dodatna dopunska nastava u osnovnim i srednjim školama, s tim da se postojeće satnice predviđene za to povećaju, da se nastavnici plate za taj dodatni rad. Konačno, cilj nam je provesti pomoć u učenju učenicima i nadoknaditi im izgubljeno znanje. Problem je što postoje limiti koje treba ukinuti, primjerice, srednja škola ne može imati dodatan broj sati dopunske i dodatne nastave nego što ima razrednih odjeljenja, a niti nastavnik može imati više od četiri takva sata. No to im treba omogućiti i adekvatno platiti. U osnovnim školama također postoje slična ograničenja zbog kojih djeca nemaju priliku za nadoknadu znanja – kazao je Željko Stipić, predsjednik Sindikata Preporod.

Naglasio je kako nastavnici žele pomoći učenicima, te su spremni za dodatan angažman za dobrobit djece.

– Ako se ovaj problem i dalje bude ignorirao, roditelji koji to mogu plaćat će repeticije, a oni koji ne mogu, njihova djeca će biti trajno oštećena – upozorio je.

Osvrnuo se i na slučaj sinjskih škola i nenošenja maski, što se po njemu moglo i očekivati jer se odluke spuštaju na niže razine.

– Moglo bi toga biti i više u budućnosti. Sve to utječe na rad nastavnika. Ova školska godina je krenula u nenormalnim okolnostima, te je stalno neka prijetnja nad nama, da ćemo krenuti na online, na B i C model, pritisak je. Niti malo ne vlada poticajno ozračje. Online nastava šteti višestruko jer imamo već posljedice, a to su loša postignuća naših učenika. Važan je to problem – ponovio je Stipić.