PIŠE MERIEN ILIĆ, Slobodna Dalmacija, 17.09.2021.
Istraživanja su pokazala kako ravnatelji i nastavnici nimalo ne dvoje oko toga da je online nastava proizvela ozbiljne zaostatke u znanju naših učenika.
– Nikad više odlikaša nego ove godine, a najmanje smo im pružili u online nastavi, oni nikad bolje ocjene, a znanje loše. To je alarm za sve. To će postati dijagnoza bez terapije jer prosvjetne vlasti ništa ne kane poduzimati po tom pitanju i popraviti stanje – upozorio je Sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu – Preporod na konferenciji za medije održanoj ovog petka u hotelu “Dujam”.
S obzirom na to da prosvjetne vlasti ovaj problem ignoriraju, Preporod predlaže rješenja kao vatrogasne mjere kako bi se spasilo ono što se dade spasiti.
– I mi opet nudimo prijedloge, a to je dodatna dopunska nastava u osnovnim i srednjim školama, s tim da se postojeće satnice predviđene za to povećaju, da se nastavnici plate za taj dodatni rad. Konačno, cilj nam je provesti pomoć u učenju učenicima i nadoknaditi im izgubljeno znanje. Problem je što postoje limiti koje treba ukinuti, primjerice, srednja škola ne može imati dodatan broj sati dopunske i dodatne nastave nego što ima razrednih odjeljenja, a niti nastavnik može imati više od četiri takva sata. No to im treba omogućiti i adekvatno platiti. U osnovnim školama također postoje slična ograničenja zbog kojih djeca nemaju priliku za nadoknadu znanja – kazao je Željko Stipić, predsjednik Sindikata Preporod.
Naglasio je kako nastavnici žele pomoći učenicima, te su spremni za dodatan angažman za dobrobit djece.
– Ako se ovaj problem i dalje bude ignorirao, roditelji koji to mogu plaćat će repeticije, a oni koji ne mogu, njihova djeca će biti trajno oštećena – upozorio je.
Osvrnuo se i na slučaj sinjskih škola i nenošenja maski, što se po njemu moglo i očekivati jer se odluke spuštaju na niže razine.
– Moglo bi toga biti i više u budućnosti. Sve to utječe na rad nastavnika. Ova školska godina je krenula u nenormalnim okolnostima, te je stalno neka prijetnja nad nama, da ćemo krenuti na online, na B i C model, pritisak je. Niti malo ne vlada poticajno ozračje. Online nastava šteti višestruko jer imamo već posljedice, a to su loša postignuća naših učenika. Važan je to problem – ponovio je Stipić.