Profesor Thomas Kane, ekonomist i voditelj Harvardova Centra za istraživanje obrazovnih politika, procjenjuje da su učenici koji su tijekom pandemije bili prisiljeni pohađati online nastavu izgubili oko pola godine učenja. Upozorio je stoga da će, ne osiguraju li se sredstava za pomoć tim učenicima, u pojedinim državama SAD-a biti manje studenata na fakultetima. Slijedom toga, ti će studenti tijekom svog života izgubiti i oko 2 bilijuna dolara zarade ako ne sustignu svoje vršnjake koji sada nemaju praznina u znanju
Priredila Ivana Čavlović
Učenici u Sjedinjenim Američkim Državama u školama koje su se tijekom pandemije bolesti COVID-19 više oslanjale na učenje na daljinu zaostajali su u matematici mnogo većom brzinom od učenika koji su polazili nastavu uživo. Na nacionalnoj razini svi su učenici zabilježili pad akademskih postignuća zbog poremećaja uzrokovanih pandemijom, odnosno problema koji su pogoršani uslijed siromaštva i rasne diskriminacije.
Rezultati su to studije koju je provelo Sveučilište Harvard, a koju u predvodio profesor Thomas Kane, ekonomist i voditelj Harvardova Centra za istraživanje obrazovnih politika. Otkrio je, među ostalim, da su učenici koji su imali priliku dolaziti u školu i uživo slušati predavanja bili mnogo uspješniji od onih koji su bili prisiljen učiti putem interneta i videoveza.
‒ Procjenjujemo da su u vrlo siromašnim školama, s većinom učenika iz obitelji s niskim primanjima, u kojima se nastava na daljinu provodila barem polovinu školske godine 2020./2021., izgubili oko pola godine učenja ‒ rekao je profesor Kane.
Studija je proučavala rezultate ispita za 2,1 milijun američkih učenika u 49 država. U izvješću se navodi da su rezultati iz matematike bili lošiji od onih ih engleskoga jezika, odnosno čitanja.
‒ Zanimljivo je da se praznine u matematičkim postignućima prema rasi i socijalnom statusu nisu proširile u školskim okruzima u državama poput Teksasa i Floride, gdje su učenici većinom dolazili u škole i nastavu polazili uživo. Dakle, akademska su se postignuća primjetno pogoršala u onim državama odnosno školama u kojima su učenici većinu vremena učili na daljinu ‒ zaključio je profesor Kane, koji kaže da su praznine u znanju u matematičkom području kod tih učenika sad još veće.
Inače, učiteljski su se sindikati diljem zemlje zalagali za to da škole ostanu zatvorene tijekom pandemijskoga vala za sve učenike. Bilo je, naime, upitno kakve će posljedice za javno zdravstvo donijeti povratak djece na nastavu uživo. No, ono što je sad jasno jest da je najveća šteta učinjena upravo učenicima zbog teško nadoknadivih praznina u znanju.
Kane je dodao da će učinak učenja na daljinu smanjiti ne samo akademska postignuća učenika već i stope diplomiranja te broj upisanih na fakultete za studente iz obitelji u nižim primanjima kao i za afroameričke i latinoameričke učenike. To će uvelike utjecati na buduću zaradu.
‒ Predviđa se da će učenici u vrlo siromašnim školama koje su bile zatvorene više od polovine školske godine 2020./2021. tijekom karijere zabilježiti pad prosječne zarade od pet posto. To možda ne zvuči mnogo, ali pri izračunu gubitaka za svih 50 milijuna učenika u sadašnjem osnovnom obrazovanju, to bi iznosilo čak 2 bilijuna dolara tijekom njihova života.
Thomas Kane je rekao da je 30 posto od 50 milijuna učenika u SAD-u provelo više od četiri mjeseca učeći na daljinu, što je ozbiljno umanjilo njihovu sposobnost učenja. Online učenje moglo bi također poništiti napredak koji su afroamerički i latinoamerički učenici postigli smanjujući jaz u rezultatima ispita u odnosu na svoje kolege bijele rase.
U siječnju ove godine američki su mediji izvijestili da su učiteljski sindikati inzistirali na učenju na daljinu u čak 4783 škole širom zemlje. Primjerice, u državi Illinois Sindikat učitelja u Chicagu izglasao je zatvaranje 653 škole, što je umanjilo napore gradonačelnice Lori Lightfoot da učenike vrati u učionice. Stoga je Kane upozorio da bi, ako savezna vlada ne uloži dovoljno sredstava kako bi pomogla učenicima da nadoknade gubitak znanja, učinak mogao biti trajan.
Sjedinjene su Države prošle godine donijele Američki plan spašavanja, prema kojem je 190 milijuna dolara bilo namijenjeno za pomoć obrazovanju diljem zemlje, ali Kane kaže da mnogo od tih sredstava ipak ne dopire do škola.
‒ To neće biti ni približno dovoljno u okruzima s nižim prihodima. Lokalni poslovni čelnici, roditelji i školski odbori moraju surađivati sa svojim školskim okruzima te pokušati osigurati provođenje planova oporavka učenja i smanjenja gubitka znanja. Ako to ne učine, ti će gubitci postati trajni ‒ zaključio je profesor Thomas Kane.