22.09.2023.
13:33
Autor: Radio Osijek/Amoreta Bajto
“Usvoji li se novi Zakon o plaćama u državnoj službi i javnim službama koji će ravnateljima škola dati gotovo “faraonske ovlasti ” te ugroziti radno – pravni status radnika, u našem školstvu više ništa neće biti isto,” rekao je danas na konferenciji za novinstvo u Osijeku čelnik Sindikata zaposlenika u hrvatskom školstvu “Preporod” Željko Stipić.
“Ako bi Zakon o plaćama u konačnici prošao, a u prvom su ga čitanju zastupnici podržali, u javnim službama, kada su u pitanju radnici, a posebice kod nas u školama – više ništa ne bi bbilo isto”, kaže sindikalist Stipić te pojašnjava da bi ravnatelji dobili ovlasti o kojima nisu mogli mogli niti sanjati. Trideset posto plaće ovisilo bi o procjeni ravnatelja, a najlošije ocijenjeni radnici na kraju kalendarske godine automatski bi dobili otkaz. Dodaju li se tome i limiti koji su, kako kaže Stipić, “potpuno apsurdni, jer, primjerice, u školi od 60 djelatnika, samo njih troje može dobiti najvišu ocjenu, još njih 9 može dobiti ocjenu najbližu naajvišoj, a svim ostalima treba 60 godina kako bi dobili povišicu od 30 posto!
Zakon ne smije proći
Ovakav zakon sigurno ne smije proći. Siguran sam da će sve središnjice pa i svi sindikati koji djeluju u javnim službama znati što treba napraviti, Za sada pokušavamo problem riješiti mirnim putem, ali to če biti još samo mjesec – mjesec i pol dana. Ako snaga argumenata ne bude dovoljna, onda ćmo morati pokazati “argument snage”, što znači da će se Zakon morati zaustaviti drugim putem. Napravili smo to već četiri puta, a ako treba, zaustavit ćemo i peti”, zaključuje Stipić.
” Sindikati su za sada uspjeli zaustaviti promjene Zakona o radu dva puta, Zakon o outsourecingu, pa pokušaj monetizacije autocesta i uvijek su se služili istim sredstvima – pametnom dosta”, kaže Stipić.
O eksperimentu cjelodnevne nastave
Na novinarsko pitanje o tome kako je profunkcionirala eksperimentalna cjelodnevna najava u školama Stipić odgovara: ” Eksperiment koji to ni po jednom kriteriju nije, krenuo je na jedini način koji je mogao – s mnoštvom problema. Tek sad učitelji vide kakvo im je radno vrijeme, vide neriješen niz pitanja za koja im je rečeno kako će se rješavati u hodu, a neke su škole već od tog projekta i odustale. U svakom slučaju, ako postoji neko svjetlo na kraju tunela, to je izjava našeg nadležnog ministra da nije riječ o cjelodnevnoj već o jednosmjenskoj nastavi”.