Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
OTVORENO PISMO PREDSJEDNIKU HRVATSKE VLADE
24 May 2022
Preporod: “Povećanje naknade za prijevoz jedini pravi uspjeh pregovora”
28 May 2022
Novosti
Primjeri OECD-ovih inicijativa za kontinuitet i oporavak obrazovanja (2)
25. svibnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Mnoge OECD-ove zemlje u pandemijskom su razdoblju uspostavile internetske platforme s resursima za učenje, ali su ih pratile i TV obrazovanjem, radijskim obrazovanjem odnosno drugim sredstvima kako bi se prilagodile tehnologijama koje su pristupačnije u određenim područjima

Priredila Ivana Čavlović

25.05.2022.

Tijekom prvoga pandemijskog vala prikupljanje pouzdanih statističkih podataka o obrazovanju širom svijeta bilo je vrlo ograničeno. Čini se da su od ožujka 2021. među zemljama članicama OECD-a jedino Francuska, Njemačka, Irska, Ujedinjeno Kraljevstvo i Sjedinjene Američke Države prikupile dovoljno reprezentativnih informacija kako bi predstavile cjelokupnu sliku obrazovnog iskustva tijekom pandemije.

Unatoč tome, mnoge OECD-ove zemlje uspostavile su u tome razdoblju internetske platforme s resursima za učenje, ali su ih pratile i TV obrazovanjem, radijskim obrazovanjem odnosno drugim sredstvima kako bi se prilagodile tehnologijama koje su pristupačnije u određenim područjima. Meksiko se tako nadovezao na svoje dugogodišnje iskustvo TV obrazovanja (Telesecundaria) kako bi razvio program Aprende en Casa (Školovanje od kuće), koji se uglavnom oslanja na audiovizualni sadržaj koji se emitira u mreži TV postaja ili internetskoga prijenosa uživo. Sadržaj je proširen sa srednjoškolske na sve obrazovne razine. Također je isporučeno 300 tisuća tiskanih obrazovnih materijala učenicima iz ruralnih i izoliranih zajednica bez pristupa internetu, a uključivao je i posebnu strategiju obuhvata učenika iz autohtonih zajednica putem radijskih emisija.

Nekoliko sličnih inicijativa zabilježeno je u zemljama sa srednjim i niskim dohotkom. Primjerice, u saveznoj državi Madhya Pradesh u Indiji razvijeni su digitalni i nedigitalni programi u sklopu kampanje #ab padhai nahi rukegi (#učenje neće stati) kako bi se osigurao kontinuitet učenja tijekom zatvaranja škola. Nedigitalni programi za učenike uključuju nastavu na radiju za razrede osnovnih škola (1. ‒ 8.), obrazovne televizijske programe za razrede srednjih škola (9. ‒ 12.), kao i knjige, radne listove i interakciju učitelja „jedan na jedan” za učenike svih razreda. Program za poboljšanje digitalnog učenja DigiLEP dijelio je obrazovni materijal putem WhatsApp grupa, a digitalni program osposobljavanja učitelja Cm RISE podržava profesionalni razvoj učitelja na internetu. Razvijena je i aplikacija TopParent koja pomaže roditeljima osnovnoškolskih djece da prate njihov napredak. Inicijative temeljene na platformama s nekoliko modela razvijene su i u drugim indijskim državama te u još nekoliko zemalja, poput Pakistana i Perua.

Međutim, takve inicijative nisu ograničene samo na zemlje sa srednjim i niskim dohotkom, već su i države poput Latvije, Francuske ili Španjolske imale sličan pristup. U Španjolskoj je Ministarstvo obrazovanja pokrenulo internetski portal Aprendo en casa (Školovanje od kuće), koji okuplja kvalitetne obrazovne resurse, internetsko osposobljavanje, alate i aplikacije za učitelje i učenike, ali i roditelje. Jedan je od aspekata bilo partnerstvo s nacionalnom televizijskom kućom za emitiranje pet sati obrazovnog programa svako jutro tijekom školskog tjedna, koji su se zatim mogli ponovno gledati na mrežnim stranicama.

U brojnim su zemljama nastavnici odigrali ključnu ulogu u razvoju rješenja kontinuiteta učenja. U Finskoj je Yle, Finska nacionalna radiotelevizija, osnovala interni tim za odabir resursa koji bi mogli biti korisni za učenje na daljinu. Yle je otvorio Facebook stranicu za učitelje „pionire”, od kojih se tražilo da ispitaju i poboljšaju uslugu. Za nekoliko su dana pokrenuli posebnu uslugu Yle Etäkoulu (Škola na daljinu Yle) kako bi proširili te obrazovne resurse. Uključivanje nastavnika u provođenje i definiranje TV programa omogućilo je njegovo stalno poboljšanje.

U Koreji, u dogovoru s Ministarstvom kulture, sporta i turizma, vlada je također privremeno ublažila pravila o autorskim pravima kako bi omogućila nastavnicima da provode internetsku nastavu s postojećim materijalima i sadržajima. Također, pokrenuta je mrežna stranica School-On kako bi se učiteljima omogućila platforma za razmjenu i dijeljenje internetskog sadržaja i informacija. Pritom su čak 58,4 posto sadržaja stvorili sami učitelji.

Obrazovni kampovi, koje organiziraju učitelji volonteri, primjer je vrste profesionalnog razvoja koji se pojavio tijekom pandemije. Temelji se na ideji da učitelji uče jedni od drugih kako bi poboljšali svoje profesionalne vještine a s namjerom poboljšanja ishoda učenja. Od ožujka 2020. internetski obrazovni kampovi potiču mnoge učitelje da uče i podijele svoja iskustva s poučavanjem na daljinu tijekom pandemijske krize, kao što je primjer u Ukrajini (Petica za obrazovanje) i u Sjedinjenim Američkim Državama (Moćno učenje od kuće). U Flandriji (Belgija) KlasCemens nudi dobar primjer učiteljske mreže koju podržava vlada, stvorene još 1998. godine i osmišljene kao učiteljske zajednice, usmjerene na nastavnike svih obrazovnih razina. Slična je platforma stvorena i u Engleskoj (Nacional Oak Academy) te u Koreji (Idemo u školu). Ovaj će model u budućnosti sigurno ostati moćan alat za oporavak učenja.

Najnovije

  • Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore 29. ožujka 2023.
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao” 27. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    ožu. 29, 2023
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    ožu. 29, 2023
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
  • Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    ožu. 29, 2023
  • Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Sindikat Preporod 29. ožujka 2023. 0 Comments
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Sindikat Preporod 27. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok