Počinje drugo polugodište: Učenici će imati vježbu evakuacije!

18.01.2021

U potresu u ožujku, u Zagrebu je oštećeno 175 odgojno-obrazovnih objekata. Tada je gotovo šest i pol tisuća učenika bilo raspoređeno u druge škole. Do početka ove školske godine obnovljen je 161 objekt. Nakon drugog razornog potresa u prosincu znatnija šteta zabilježena je na samo dvije područne škole. HTV-ova reporterka Lucija Judnić kazala je da se sutra i u Zagrebu u škole vraćaju učenici nižih razreda i maturanti.

 

Lovrić: Zagrebačke škole su sigurne, obnova je izvršena kvalitetno

Pročelnik zagrebačkog Ureda za obrazovanje Ivica Lovrić naglasio je u Dnevniku HTV-a da je većina zagrebačkih škola obnovljeno prije 7. rujna prošle godine, prije početka školske godine. Istaknuo je da se jedan dio škola još uvijek obnavlja, te da su radovi u tijeku osim u dvije škole, gdje traju natječajni postupci.

Lovrić je poručio roditeljima da su zagrebačke škole sigurne, te da roditelji bez ikakvih poteškoća mogu poslati djecu u školu. Kazao je kako je jedan dio zagrebačke oporbe iskoristio strah od potresa za svoje političke probitke, ali i da jedan dio oporbe ipak to nije učinio.

– Napravili smo izuzetno puno, i kao što je pokazao potres na području Petrinje, koji se osjetio i u Zagrebu, ni jedan od tih školskih objekata koji smo obnovili, nije stradao. To znači da je obnova izvršena kvalitetno i dobro.

U Sisačko-moslavačkoj županiji za 17 škola početak nastave odgođen je za najmanje dva tjedna

Većina učenika neće se vratiti u školske klupe, vraćaju se samo učenici od prvog do četvrtog razreda osnovnih škola te maturanti.  Za ostale učenike nastava će biti prema C modelu, odnosno na daljinu. Zbog potresa u Sisačko-moslavačkoj županiji za 17 škola početak nastave odgođen je za najmanje dva tjedna.

Novo polugodište za obitelj Iveković donosi nove izazove. Prvašić Matej vraća se u školske klupe, dok starija djeca, Patrik i Marija, nastavu prate od kuće.

– Školarci 5. i 7. razreda dijele sobu, svatko ima svoj radni stol. Kad netko ima nastavu online, onda drugo dijete, nažalost, mora napustiti sobu da se ovaj prvi može koncentrirati, objašnjava majka Marina Iveković, za Dnevnik HRT-a.

– Za vrijeme praznika pripremala sam se tako što sam čitala knjige, ponavljala predmete i proučavala druge predmete, priča Marija Iveković, učenica 5. razreda u OŠ Žuti brijeg u Zagrebu.

Uz one najmlađe, u školske klupe vraćaju se i maturanti. Nikolasova škola teško je oštećena u potresu u ožujku. Gosti su u zamjenskoj školi.

– Nekakva nelagoda je zbog toga što ne znamo kakva je ondje zgrada, kako je tamo u vrijeme potresa, ali vjerojatno ćemo imati nekakve vježbe sad prvih dana kako bi se bolje prilagodili tome, kaže Nikolas Jarić iz Gimnazije Tituša Brezovačkog u Zagrebu.

Školsko zvono simulirat će potres

Evakuacijske vježbe u slučaju potresa prvi dan očekuju i osnovce. Školsko zvono simulirat će potres.

– Školsko zvono kad prestane učenici će evakuacijskim putem izaći izvan školske zgrade, svi ćemo se naći na zbornom mjestu, objašnjava Nada Šimić ravnateljica OŠ Trnjanska u Zagrebu.

Za učenike viših razreda osnovne škole, te prva tri razreda srednje, nastava će početi na daljinu.

– Svi se nadamo povoljnijoj epidemiološkoj situaciji i da nam se učenici vrate u učionice i odjele, te školske radionice, kaže Kristinka Lemajić, voditeljica praktične nastave u Industrijskoj strojarskoj školi u Zagrebu.

Za maturante i dalje vrijedi obveza nošenja maske, a održavanje propisanog razmaka – za sve.

Buljan Flander: Ne trebamo biti usmjereni na postignuća

– Treba učiniti sve kako bismo nastavnicima s jedne strane olakšali posao a s druge strane kako bi naši učenici dobili što je moguće više, rekao je predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić.

– Ne trebamo biti usmjereni na postignuća, nego se trebamo usmjeriti da naša djeca nauče neke druge lekcije a to su lekcije o solidarnosti, o zajedništvu o pomaganju, naglasila je dr. sc. Gordana Buljan Flander iz Poliklinike za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba.

Bolja epidemiološka slika mogla bi uskoro, nadaju se i učenici i profesori, sve njih vratiti onamo gdje se najbolje osjećaju – u učionice.