Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Prosvjed održan 26.04.2022. u Zagrebu
11 May 2022
Primjeri OECD-ovih inicijativa za kontinuitet i oporavak obrazovanja (1)
16 May 2022
Novosti
PLAN OPORAVKA UČENJA ZA ZEMLJE EUROPE I SREDNJE AZIJE
11. svibnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Borba za povratak u „pretpandemijsku normalu”

Ključ za osiguravanje uspjeha plana oporavka učenja jest ulaganje u dobrobit, osposobljavanje i uspješnost učitelja

Priredila Ivana Čavlović

Dokazi su jasni: zemlje u svakom kutku planeta proživljavaju krizu učenja. Unatoč tomu, danas je u školama diljem svijeta više djece nego ikad u povijesti, bez obzira na poremećaje povezane s pandemijom. U 2010. godini prosječna je odrasla osoba imala završenih 7,6 godina školovanja, što je dvostruko više u usporedbi s 3,2 godine koje je prosječna odrasla osoba završila 1950. To je važno postignuće, ali dovode li te dodatne godine obrazovanja do stvarnog učenja i akumulacije ljudskoga kapitala?

COVID-19 pogoršava krizu učenja

U Europi i srednjoj Aziji, gdje su stope upisa u škole desetljećima visoke, nedavna su istraživanja pokazala da se uspješnost učenika na standardiziranim testovima u čitanju, matematici i prirodoslovlju jedva promijenila između 2000. i 2018. godine.

No, čak i među najboljima u Europi, rezultati su u padu.Prosječni rezultati testova, usklađeni prema procjenama u podatcima Svjetske banke o ishodima učenja, otprilike su isti u zemljama s visokim dohotkom u istočnoj Aziji kao u Europi. Ipak, rezultati u najboljih pet istočnoazijskih zemalja rastu, dok su rezultati u europskim zemljama u padu.

Od početka 2000-ih tranzicijske zemlje Europe i srednje Azije stavile su snažan naglasak na poboljšanje obrazovanja koje se pruža njihovu stanovništvu. Neke zemlje, poput Poljske, provele su važne reforme kao što su novi kurikulumi i restrukturiranje obrazovnog sustava. Međutim, u novije vrijeme reformski zamah gubi na snazi diljem regije.

Od ožujka 2020. do rujna 2021. škole u zemljama Europe i srednje Azije bile su u prosjeku potpuno zatvorene 64 dana te djelomično zatvorene 77 dana. Većina je učenika zbog toga izgubila količinu znanja koje odgovara najmanje trećini školske godine. Ta su zatvaranja i prekidi zbog pandemije pojačali krizu učenja koja je već rasla. U opsežnim istraživanjima provedenima u regiji, 11 od 12 zemalja prijavilo je gubitke u znanju među svojim učenicima koji su ekvivalentni gotovo jednogodišnjem učenju. Učenje zaostaje i među učenicima u nepovoljnom položaju iz siromašnih socioekonomskih, ruralnih i manjinskih sredina te među učenicima s invaliditetom. Pružanje obrazovnih usluga tim učenicima već je bio izazov za mnoge obrazovne sustave u Europi i srednjoj Aziji, ali je zatvaranje zbog pandemije pogoršalo situaciju.

Plan oporavka učenja Svjetske banke za zemlje Europe i srednje Azije

Plan se sastoji od triju faza:

  1. stvaranje programa za nadoknadu izgubljenog učenja i sprječavanje budućih gubitaka znanja
  2. osiguravanje kontinuiteta u ponovno otvorenim školama usmjeravajući se na temeljne vještine (čitalačka i matematička pismenost, socioemocionalne vještine) kako bi se smanjili gubitci u znanju, posebno među učenicima u nepovoljnom položaju
  3. ubrzavanje učenja, čineći škole otpornijima i pravednijima putem obrazovnih inovacija i evaluacija.

Dok se škole bore da se vrate u „pretpandemijsku normalu”, zemlje moraju prilagoditi svoje kurikulume i proširiti programe nadoknade kako bi se suočile s izazovom gubitka znanja. Na temelju međunarodnog iskustva u ovoj drugoj fazi treba poduzeti tri ključne mjere:

  1. pojednostavljivanje kurikuluma kako bi se dao prioritet temeljnim vještinama kao što su čitalačka i matematička pismenost te socioemocionalne vještine
  2. provedba standardiziranih testova za prepoznavanje razine učenja svakog učenika
  3. provedba kompenzacijskih politika usmjerenih uglavnom na učenike u nepovoljnom položaju.

Ključ za osiguravanje uspjeha plana oporavka učenja jest ulaganje u dobrobit, osposobljavanje i uspješnost učitelja. Opsežna istraživanja pokazala su pozitivnu povezanost između kvalitete učitelja i postignuća učenika. Štoviše, učitelji mogu imati znatan utjecaj na vjeru roditelja u važnost obrazovanja i njihovo povjerenje u škole.

Iako su mnoge zemlje EU-a izvijestile da su pretrpjele gubitke u učenju i provode istraživanja o tom pitanju, nedostaje informacija o gubitcima u učenju u zemljama klijentima Svjetske banke u regiji. Povijesno gledano, previše je naglaska stavljeno na ispitivanja s visokim ulozima, a nedovoljno na formativne procjene. Nadalje, mnoge su zemlje Europe i srednje Azije 2020. odlučile otkazati ili odgoditi svoje nacionalne ispite kako bi osigurale lakši prijelaz između obrazovnih razina za sve učenike, posebno za one u nepovoljnom položaju. Stoga će proći mnogo vremena dok se ne izgradi potpuna slika gubitka znanja u regiji.

Zemlje Europe i srednje Azije nosile su se s pandemijom koronavirusa brzom provedbom korektivnih i kompenzacijskih programa usmjerenih na oporavak učenja, zadržavanje učenika u školi i osiguravanje sigurnosti učenika i učitelja. Međutim, pandemija traje dulje nego što se predviđalo, a to je prilika za uvođenje strukturnih reformi u obrazovne sustave u regiji.

U tu se svrhu preporučuju sljedeće političke mjere kako bi se promijenio način na koji se pruža obrazovanje te tako dugoročno poboljšalo učenje i povećala jednakost u učenju:

  1. pružiti visokokvalitetne programe poučavanja u školama, prilagođene učenicima u skladu s procijenjenim potrebama, kako bi im se omogućila nadoknada izgubljenog učenja
  2. implementirati poboljšani hibridni model učenja kako bi se osigurala kvaliteta, jednakost i učinkovitost obrazovanja za sve učenike.

Najnovije

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
  • Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
  • Priopćenje, 05.01.2023.
    Priopćenje, 05.01.2023.
  • Sretna nova 2023. godina!
    Sretna nova 2023. godina!
  • Čestit i blagoslovljen Božić!
    Čestit i blagoslovljen Božić!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo 25. siječnja 2023.
  • Novi broj: Glasilo broj 158 24. siječnja 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
    Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
    sij. 10, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Sindikat Preporod 25. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Sindikat Preporod 24. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok