Javna rasprava: Učitelji o prijedlogu pravilnika o problematičnim učenicima
Ne trebaju nam nova pravila dok i ova postojeća nisu jasna. Ovo je dodatna birokratizacija u kojoj se obrazovni sustav već guši. Ukinite papirologiju zauvijek, oslobodite učitelje uloga policajca, specijalaca za devijantne učenike, i dajte im autonomiju. Umjesto novog pravilnika, potrebne su jasne mjere poput – mogućnost udaljavanja problematičnog učenika iz učionice, mogućnost obustave nastave, mogućnost trenutne suspenzije, odnosno privremenog udaljavani a učenika s teškim problemima u ponašanju iz nastavnog procesa – neki su od prijedloga nastavnika uključenih u javnu raspravu o prijedlogu pravilnika koji se bavi tretmanom učenika s problemima u ponašanju.-
U gradu u kojem živim, od deset srednjih škola samo dvije imaju psihologa, jedna od njih na pola radnog vremena. Sve ostale srednje škole imaju samo pedagoga koji nije educiran za rad s učenicima s problemima u ponašanju – iznosi problem profesorica.
S obzirom na to da prijedlog pravilnika predviđa da se odgojno-obrazovna potpora učeniku u riziku za razvoj problema u ponašanju provodi tijekom školske godine, najmanje šest mjeseci, njezin je zaključak: ovo je gore nego u prethodnom pravilniku koji je predviđao tri mjeseca. Stoga pita: zar šest mjeseci trpjeti učenika u srednjoj školi koji sustavno maltretira i razred i profesore?
Među prijedlozima s javne rasprave su i oni nastavnika koji se zalažu za uvođenje novčanih kazni za roditelje, odnosno skrbnike učenika s problemima u ponašanju, pa i uvođenje rada kao odgojne mjere. “Opomenu bi trebao pratiti neki rad za opće dobro u školi nakon nastave, a ukore suspenzija na kraći ili dulji rok, uz obvezu nadoknade gradiva”, jedan je od prijedloga, dok drugi, na istome tragu o nepotrebnosti novoga pravilnika, ističe kako postojeća pravila treba sažeti. Jer, slaže se nastavnik, djeca prirodno istražuju granice do kojih mogu ići, ali to pretpostavlja da su granice relativno jasne.
Zbog primjedbe da je novi pravilnik u suprotnosti s postavkom Škole za život koja predviđa administrativno rasterećenje nastavnika, nastavnici uz sarkazam pitaju – kome uopće trebaju neprijatelji, uz ovakvo ministarstvo koje ne štiti svoj resor?
Kritičari okupljeni na mreži Nastavnici organizirano pravilnik koji jeu javnoj raspravi do 18. siječnja prozvali su “Pravilnik 26”, zbog njegova nezgrapnog naziva čija kratica broji čak 26 slova. Navode kako prosvjetari, njih 4o0-tinjak (95 posto) smatra kako je “Pravilnik 26” besmislen.F, M. L.