Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Udar na proračun težak 2 milijarde: Država učiteljima mora dati ‘Sanaderovu‘ povišicu od 6%?
19 December 2020
Aktivnost pokretanja sudskih sporova zbog isplate plaće prema smanjenoj osnovici u 2016. godini
22 December 2020
Iz medija
Najnovije istraživanje: Pogledajte koju su ocjenu online nastavi dali učenici, a roditelji
21. prosinca 2020. by Sindikat Preporod in Iz medija
Izvor: Jutarnji list ,  21.12.2020. Foto: Zvono.eu Čak 85 posto nastavnika preferira klasičnu nastavu, za njih 13 posto online i kontaktna nastava jednako je dobra, a samo 1,3 posto nastavnika prednost daje online nastavi. Više od 80 posto ih je više opterećeno u nastavi na daljinu, no 57 posto nastavnika ipak navodi da su jednako motivirani za online kao i nastavu u učionici. Svaki drugi nastavnik na pripremu i provedbu online nastave dnevno troši između osam i deset sati, njih 30 posto između pet i sedam sati, 16 posto između dva i četiri sata dnevno, a pet posto nastavnika navodi kako im je dnevno opterećenje u online nastavi veće od deset sati. Više od trećine učenika slabije je motivirano za rad i uči manje na online nastavi. Ona im zadaje teškoće, pa svaki drugi učenik tvrdi da nema izravne komunikacije s nastavnicima, a ujedno ima previše zadaća. Da puno vremena provode uz uređaje, tvrdi 58 posto učenika, a nešto manje njih, 55 posto, procjenjuje da im je gradivo slabije objašnjeno nego u kontaktnoj nastavi. Čak 43 posto učenika navodi da gradivo uče sami, bez nastavnika. Riječ je o rezultatima istraživanja provedenog među 4200 učenika, 2985 roditelja i 778 djelatnika škola Varaždinske županije nakon uvođenja online nastave u prvom valu epidemije. Prema rezultatima, 40 posto učenika navelo je da su se najčešće osjećali zbunjeno tijekom nastave na daljinu, 33 posto osjećalo se smireno, 33 posto bilo je dosadno, a jednak je udio njih – 29 posto – osjećao je zabrinutost, odnosno zadovoljstvo. Četvrtina učenika je nezainteresirana, odnosno nezadovoljna ovim oblikom nastave, koja je, pak, uspjela potaknuti znatiželju kod 22 posto osnovaca i srednjoškolaca. Online škola pobudila je različite osjećaje: 21 posto učenika osjećalo je ljutnju, 20 posto sigurnost, 19 posto sreću, 17 posto zabavu, 13 posto tugu, a 11 posto učenika bilo je prestrašeno (naspram 10 posto bezbrižnih). Kao prednosti online nastave učenici vide učenje u vlastitom domu te činjenicu da nema potrebe za ranijim ustajanjem. Dok učenici online nastavi daju ocjenu 3,7, a roditelji 3,4, nastavnici i ravnatelji škola online okruženju daju ocjenu 3,2. Roditeljska perspektiva slična je učeničkoj, pa ih 56 posto navodi da se djeca premalo kreću i igraju, 53 posto tvrdi “moje se dijete ne druži s prijateljima”, a jednako ih toliko procjenjuje da im je gradivo slabije objašnjeno. Odgovori nastavnika potvrđuju da su pod velikim pritiskom. Bore se s velikom količinom informacijama i u fazi pripreme, ali i u fazi obrade povratnih informacija učenika. U 92 posto slučajeva ističu da značajno vrijeme provode pred računalom, 80 posto ih teško odvaja poslovno i privatno vrijeme, 77 posto ih je znatno više angažirano u poslu, a čak 71 posto njih osjeća stres. Većina nastavnika (80 posto) spominje neaktivnost pojedinih učenika. Kao prednosti online nastave ravnatelji i nastavnici navode povećanje informatičke pismenosti, više istraživačkog rada i primjenu inovativnih modela učenja. Izostanak socijalnog kontakta, slabija komunikacija s nastavnicima, teža motivacija i kontrola učenika te posljedice na socijalni razvoj učenika nedostaci su nastave na daljinu prema mišljenju većine ravnatelja. Istraživanje koje je za Varaždinsku županiju provela agencija Promocija Plus prikazuje i prijedloge za poboljšanje nastave na daljinu. Većina učenika smanjila bi količinu zadataka i gradiva, traže davanje jasnijih uputa te više videoprijenosa predavanja. Roditelji smatraju da se nastavnici trebaju više usmjeravati na bitno u gradivu te više izravno komunicirati, a nastavnici istodobno sugeriraju kako bi im trebalo jasno utvrditi radno vrijeme, dati jasnije upute za rad, ali i edukaciju o korištenju IK alata. Ministarstvo znanosti i obrazovanja i ključna agencija za podršku nastavnicima – Agencija za odgoj i obrazovanje – od nastavnika su dobili mršavu trojku (ocjene 2,7/2,8) u smislu potpore u virtualnom okruženju. “Unatoč relativno uspješnoj provedbi, nastavnici, roditelji, kao i ravnatelji, u najvećoj mjeri smatraju da bi nastava na daljinu trebala biti isključivo alternativa u slučaju krizne situacije poput potresa, virusa, rata, kao što je i sada, za vrijeme koronavirusa. Zasad ju gotovo nitko od ključnih dionika u budućnosti ne smatra najvažnijim oblikom nastave iako je perspektiva nastave na daljinu kao određene nadopune klasičnoj nastavi sasvim izvjesna”, navedeno je u zaključku istraživanja.

Najnovije

  • Preporod se pridružio SSSH-u: ‘Jesen koja dolazi bit će vrijeme velikih sindikalnih izazova’
    Preporod se pridružio SSSH-u: ‘Jesen koja dolazi bit će vrijeme velikih sindikalnih izazova’
  • Željko Stipić o profesorici iz afere ‘daj 5’: ‘Vjerojatno će izgubiti razredni odjel. Mi to doživljavamo kao svojevrsnu kaznu’
    Željko Stipić o profesorici iz afere ‘daj 5’: ‘Vjerojatno će izgubiti razredni odjel. Mi to doživljavamo kao svojevrsnu kaznu’
  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok