Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Glasilo broj 151
04 March 2022
Nastavak kupovine vremena
08 March 2022
Novosti
NACIONALNI PROGRAM POUČAVANJA ‒ VRIJEDNA POMOĆ UČENICIMA U UJEDINJENOME KRALJEVSTVU
7. ožujka 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Poučavanjem u malim skupinama do izgubljenoga znanja

Britanska je vlada još u lipnju 2020., nakon tri mjeseca provedena u lockdownu, donijela odluku o uvođenju „paketa nadoknade” vrijednoga milijardu funti, namijenjenog rješavanju problema gubitka znanja, pod nazivom Nacionalni program poučavanja

07.03.2022.

Priredila Ivana Čavlović

Odmiče i treća godina u kojoj obrazovanje u sjeni pandemije koronavirusa nekamo grabi „bez ijednoga izgubljenog nastavnog dana” i s nebrojenim izostancima učenika, studenata i profesora s redovne, neposredne nastave opravdanim mjerama za sprečavanje širenja zarazne bolesti. Nastavnici se sve više suočavaju s višestrukim problemima nastave na daljinu, a učenici masovno „obolijevaju” od nezainteresiranosti za učenje, gubljenja radnih navika i produbljivanja praznina u znanju.

Strategija za uklanjanje tih praznina u znanju mora biti brza i utemeljena, a ne online i dopunska. S obzirom na veličinu jaza u učenju, to zahtijeva i znatna ulaganja te, što je najvažnije, dokaze o učinkovitosti takve strategije. Mjera koja najbolje odgovara tim kriterijima jest poučavanje u malim skupinama, sa sjedištem u školama. To je fokus programa nadoknade u organizaciji vlade Ujedinjenoga Kraljevstva, dostupnoga državnim školama u Engleskoj.

Milijardu funti za program poučavanja

Gubitak znanja bio bi manje ozbiljan da su obitelji mogle nadoknaditi nemogućnost održavanja neposredne nastave učinkovitim učenjem kod kuće, ali to zahtijeva barem odgovarajući prostor i osobu koja može pomoći. Ne iznenađuje da je pristup takvim okružjima vrlo neujednačen. Naime, dokazano je da su djeca u nepovoljnom položaju izgubila više nego ona koja su imala bolji pristup obrazovnim resursima.

A kad su se djeca vratila u školu, istraživači su počeli mjeriti praznine u znanju. Kao što smo već pisali, diljem Europe ti su zaostatci veliki, u prosjeku su učenici izgubili pola godine učenja u prethodnome razdoblju. Jedna je od tih zemalja i Ujedinjeno Kraljevstvo, koja je na obrazovnu krizu brzo odgovorila. Naime, britanska je vlada još u lipnju 2020., nakon tri mjeseca provedena u lockdownu, donijela odluku o uvođenju „paketa nadoknade” vrijednoga milijardu funti, namijenjenog rješavanju problema gubitka znanja. Nakon toga je brzo uspostavljen novi institucionalni okvir za provedbu ovog prijedloga pod nazivom Nacionalni program poučavanja.

Od milijardu funti, vlada je distribuirala 650 milijuna funti izravno školama kako bi pomogla u razvijanju programa za nadoknadu, i to prema prijedlogu škola, iako je preporučeno da se potroši na poučavanje u malim skupinama. Preostalih 350 milijuna funti namijenjeno je daljnjem razvoju Nacionalnoga programa poučavanja, koji ima dvije komponente: financiranje mentora u školi za pružanje intenzivne potpore te subvencioniranje vanjskih mentora iz već postojećih organizacija koje se bave poučavanjem. Obje su komponente usredotočene na djecu u nepovoljnom položaju.

Izazovna implementacija

Implementacija sustava poučavanja bila je izazovna. To je zahtijevalo zapošljavanje, osposobljavanje i osiguranje kvalitete velikog broja mentora te se moralo osigurati da poučavanje dođe do onih kojima je to potrebno. Nacionalni program poučavanja odlučio je stoga usvojiti model „platformerske usluge” za suočavanje s tim izazovima. Ovaj je organizacijski oblik dobro poznat. Primjeri kao što su Airbnb i Uber pokazali su se učinkovitim alatima za usklađivanje ponude s potražnjom i uključivanje pregleda kvalitete.

Jedna je od prednosti pristupa platformi da se time smanjuje opterećenje za bilo koju organizaciju kao i da se rizik od neuspjeha raspoređuje na mnoge male organizacije, a ne na jednu veliku. Rizici su u ovome slučaju kvaliteta mentora i poučavatelja. No, pokazalo se da je poučavanje u malim skupinama učinkovita metoda za pomoć učenicima kojima je potrebna dodatna podrška, stoga je taj pristup i prihvaćen.

Kako bi se školama pomoglo da na najbolji mogući način iskoriste ta sredstva, Zaklada za dodjelu obrazovnih sredstava (Education Endowment Foundation ‒ EEF) objavila je vodič za potporu s pristupima utemeljenima na dokazima kako bi omogućila nadoknadu propuštenoga znanja za sve učenike. Također, radi učinkovitije provedbe svojih planova nadoknade, EEF je objavio i školski vodič za planiranje od 2020. do 2021. Time su pružili dodatne smjernice o provođenju strategije nadoknade te podupirali studije slučaja kako bi se istaknula učinkovita praksa. Škole su se mogle koristiti sredstvima za nadoknadu i u svrhu organiziranja bilo kakvih ljetnih tečajeva poučavanja, a sredstva su mogle prenijeti u buduće akademske godine.

Nacionalni program poučavanja među prvim je odgovorima širom svijeta na gubitak učenja uzrokovan pandemijom i nesumnjivo je dobrodošao početni odgovor na potencijalno golemi problem izgubljenih vještina, i to ne samo u Engleskoj. Iako je milijarda funti mnogo novca, za konkretno suočavanje s ovom krizom trebati će i mnogo više. Stoga drugi predlažu još veću akciju: u SAD-u je vodeći obrazovni istraživač Robert Slavin pozvao na pokretanje velikoga „Marshallova plana poučavanja” kako bi pomogao „zaliječiti” izgubljeno znanje u toj zemlji.

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok