Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
RTL istražio koliko za plaće svojih zaposlenika daje država. Iznenadili biste se, Plenković nije najplaćeniji…
27 June 2022
Isplata plaće za lipanj bit će izvršena u ponedjeljak 11. srpnja 2022.
30 June 2022
Novosti
Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
27. lipnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Težak udarac za obrazovni napredak i društveni razvoj predškolske djece

Istraživanje, koje je objavila Zaklada za obrazovanje u Ujedinjenom Kraljevstvu, otkrilo je zabrinutost roditelja i učitelja za dobrobit i napredak djece u Engleskoj 

Priredila Ivana Čavlović

Najmlađa su djeca najviše pogođena zabranama kretanja i zatvaranjima tijekom pandemije koronavirusa, a novo istraživanje Zaklade za obrazovanje u Ujedinjenom Kraljevstvu pokazalo je da su obrazovni napredak i društveni razvoj četverogodišnjaka i petogodišnjaka pretrpjeli težak udarac tijekom prve godine njihova školovanja.

Agresivno ponašanje poput ugriza i udaranja, nesnalaženje u razredu ili osjećaj nelagode i preplavljenosti u velikim skupinama djece neke su od poteškoća koje su učitelji primijetili kod prvašića. Claudine Bowyer-Crane s Nacionalnog instituta za ekonomska i društvena istraživanja rekla je da su podatci zabrinjavajući: „Ne samo da sugeriraju da se djeca koja su krenula u osnovnu školu ujesen 2020. godine teško snalaze u specifičnim područjima poput pismenosti i matematike, već i da se tek manji dio te djece dobro razvija i napreduje.”

Istraživanje Zaklade za obrazovanje otkrilo je zabrinutost roditelja i učitelja za emocionalnu dobrobit, ali i obrazovni napredak djece u Engleskoj, čija je sposobnost učenja jezika i matematičkih vještina sve lošija: „Mnoga su djeca tijekom pandemijskog zatvaranja iskusila skučene životne uvjete, bez pristupa zelenim površinama, uz probleme s mentalnim zdravljem roditelja kao i financijske teškoće”, zaključili su istraživači.

Prilagodba na rad u većim skupinama

Učitelji su izjavili da je kod manje djece primjetna niska razina samopoštovanja i samopouzdanja te da se više djece nego prije osjeća preopterećeno učenjem. Drugi su pak istaknuli sve veće probleme u ponašanju ‒ neka su djeca grizla i udarala druge te nisu htjeli dijeliti stvari, zbog čega su se učitelji morali više usredotočiti na pomaganje toj djeci da ih usmjere na nastavu i prilagode boravku i radu u većim skupinama. Također, više je djece nego inače iskazivalo anksioznost zbog razdvajanja od roditelja, a kod mnogih je primijećen veći zaostatak u razvoju jezičnih i govornih vještina.

Studija je obuhvatila 3000 djece koja su krenula u prvi razred u rujnu 2020. Njihova je nastavna godina potom još dva puta prekinuta potpunim zatvaranjima ‒ u studenome 2020. te od siječnja do ožujka 2021. Mnoga su od te djece prethodno propustila pohađati vrtić ili druge programe ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja tijekom zatvaranja u ožujku 2020. godine. „Neke je roditelje bilo vrlo teško angažirati da pomognu djeci u stjecanju osnovnih vještina čitanja i pisanja. Možda smo se mi trebali više potruditi i potaknuti tu djecu na rad, jer sada uvelike zaostaju”, komentirala je jedna učiteljica.

Studija je pokazala da više od troje djece u svakom razrednom odjeljenju nije dostiglo zacrtani obrazovni cilj ‒ očekivanu razinu akademskog, osobnog i tjelesnog razvoja ‒ što je više nego u predpandemijskim godinama.

„Rane su godine ključno vrijeme za razvoj djece, kako njihovih ishoda postignuća, tako i njihove društvene i emocionalne dobrobiti. Stoga je posebno zabrinjavajuće što je manje djece nego inače dostiglo očekivanu razinu razvoja do kraja prve godine njihova školovanja”, izjavila je izvršna direktorica Zaklade za obrazovanje prof. Becky Francis.

Izostala sustavna podrška

A osim Zaklade, i Agencija za standarde u obrazovanju, dječje usluge i vještine ‒ Ofsted objavila je izvješće u kojem ističe sve veći zaostatak u razvoju djece uključene u sustav ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja. U pandemijsko vrijeme nije bilo dovoljno sustavne podrške radu tih ustanova, stoga su odgojitelji sami smišljali inovativne načine kako pomoći djeci da nadoknade određene zaostatke. Osnovali su, među ostalim, „brbljavu grupu” za pomoć djeci u stjecanju govornih i jezičnih vještina, pokrenuli videodnevnik za snimanje aktivnosti ili uveli „kartice emocija” sa slikama djece koja prikazuju različite izraze lica kako bi ih potaknuli da izraze svoje osjećaje.

Kad su škole u pitanju, Ofsted je otkrio da pandemija i dalje utječe na znanje i mentalno zdravlje učenika, a ravnatelji su izvijestili o manjoj otpornosti i samopouzdanju mladih te povećanoj anksioznosti i poremećajima u ponašanju. Izrazili su posebnu zabrinutost zbog učenika prvog razreda osnovne škole, za koje su rekli da zaostaju u govornom i jezičnom razvoju, kao i zbog učenika u nepovoljnom položaju te onih s posebnim obrazovnim potrebama. Učenicima predmetne nastave, posebno u dobi od 11 do 13 godina, nastavnici pomažu nadoknaditi propušteni sadržaj, istodobno ih pripremajući za ispite.

James Bowen iz Nacionalne udruge ravnatelja kaže da škole naporno rade kako bi učenicima pružile dodatnu podršku, koja im je očito potrebna, ali ne mogu to učiniti same te da im je nužna i pomoć vlade. Iz Ministarstva obrazovanja stoga ističu da se njihov ambiciozni plan oporavka učenja nastavlja provoditi diljem zemlje, s gotovo 5 milijardi funti uloženih u visokokvalitetno poučavanje, osposobljavanje učitelja i odgojitelja te dodatna sredstva za obrazovanje na svim razinama, od predškolskoga do visokoga.

„Pojednostavili smo nacionalni program poučavanja kako bismo doprli do što većeg broja učenika, a sredstva od sljedeće godine idu izravno školama. Također, u mnogim se ustanovama provodi program rane jezične intervencije Nuffield za poboljšanje jezičnih vještina djece predškolske dobi”, naglašavaju iz britanskoga Ministarstva obrazovanja.  

Najnovije

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
  • Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
  • Priopćenje, 05.01.2023.
    Priopćenje, 05.01.2023.
  • Sretna nova 2023. godina!
    Sretna nova 2023. godina!
  • Čestit i blagoslovljen Božić!
    Čestit i blagoslovljen Božić!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo 25. siječnja 2023.
  • Novi broj: Glasilo broj 158 24. siječnja 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
    Željko Stipić o školskim obrocima
    Željko Stipić o školskim obrocima
    sij. 10, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    sij. 24, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    sij. 25, 2023
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Sindikat Preporod 25. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novi broj: Glasilo broj 158
    Novi broj: Glasilo broj 158
    Sindikat Preporod 24. siječnja 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok