Ministarstvo se ogradilo od interpretacije statistika, jer “ne vodi evidenciju”
Nastojeći utvrditi imamo li viška učitelja u školama zbog smanjenja broja učenika, obratili smo se najprije Ministarstvu obrazovanja. Upitali smo raspolaži li podacima kojima se potvrđuju ili opovrgavaju navodi da u hrvatskim školama imamo višak od 500 do 600 učitelja te kako komentiraju objave na blogu predsjedničinog savjetnika Nenada Bakića, koji je pozivajući se na izjave Željka Stipića iz sindikata Preporod iznio podatak da se godišnje stvara ‘tehnološki višak’ od 500-600 učitelja. Kada smo upitali Željka Stipića stoji li iza tog podatka, on je zanijekao da se radi o višku od stotina predavača, dodajući da se radi o ukupnom broju učitelja i profesora, čije prijave obrađuju mješovite komisije sastavljene od predstavnika ureda za državnu upravu i sindikata u školstvu. Bakić nam nije odgovarao na upit, ali je nakon objave teksta zatražio ispravak, tvrdeći da nije polemizirao o broju nastavnika s docenticom s Filozofskog fakulteta u Rijeci Katarinom Peović Vuković te da nije interpretirao Stipića, čije izjave, bar do članka u Faktografu zbog kojeg smo kontaktirali, nikada nisu demantirane. Ministarstvo obrazovanja se ogradilo od iznošenja statistika o višku predavača u javnosti. “Ministarstvo znanosti i obrazovanja ne vodi evidenciju s podacima o tehnološkim viškovima u školama, već je isto u nadležnosti Zajedničkih županijskih prosudbenih komisija za zapošljavanje i raspoređivanje zaposlenika te racionalno i učinkovito rješavanje viškova i manjkova zaposlenika u srednjoškolskim ustanovama te Zajedničkog povjerenstva za viškove i manjkove u osnovnoškolskim ustanovama. Slijedom navedenog ne možemo komentirati je li došlo do krive interpretacije statističkih podataka”, naveo je Ured za odnose s javnošću MZO-a.Postoji potreba za onima koji su ostali nezbrinuti
Tragom tog naputka, kontaktirali smo 21 ured državne uprave u županijama i Gradu Zagrebu te zatražili da nam navedu koliko su prijava zaprimili za zbrinjavanje tehnoloških viškova u srednjim i osnovnim školama, u punom ili u dijelu radnog vremena, kao i koliko ih je u konačnici ostalo bez zamjenske škole, kada govorimo o punoj satnici. Iz njihovih odgovora dâ se zaključiti da je brojka od 500 do 600 predavača viška potpuno izvučena iz konteksta, usprkos iseljavanju obitelji s djecom iz Hrvatske i drugim demografskim nedaćama. Brojka od 500 do 600 predavača može se eventualno dobiti, kao što je Stipić i istakao u izjavi za Faktograf, ako bismo zbrojili sve viškove u punom i dijelu radnog vremena, i za srednje i osnovne škole, bez uzimanja u obzir koliko je tih kadrova na sjednicama povjerenstava preraspodijeljeno na druge ustanove. Njih bi tada bilo 558, no u tu šaroliku skupinu upadaju i predavači kojima nedostaju, primjerice, dva sata do pune satnice, kao i oni koji su u međuvremenu počeli predavati u drugoj školi, nedaleko od mjesta prebivališta.