- 1. lipnja 2018. (20% izrađenosti priručnika/satnice predmeta)
- 1. kolovoza 2018. (preostalo do 50% izrađenosti priručnika/satnice predmeta)
- 15. studenog 2018. (preostalo do 100% izrađenosti priručnika/satnice predmeta).
Lidija Kralj kaže da priručnici, za koje je isplaćena ozbiljna lova, ne valjaju
Piše Dora Kršul, Srednja.hr 29.05.2019.
foto/ilustracija: srednja.hr
Na izradu digitalnih metodičkih priručnika za eksperimentalnu Školu za život, kako smo jučer ekskluzivno objavili, u devet mjeseci 2018. utrošeno je više od sedam milijuna kuna. Taj je novac, predviđen u EU projektu, isplaćen nastavnicima koji su radili na pripremi eksperimenta, a isplaćeni iznosi odnose se na tek 50% izrađenosti priručnika. No, priručnici po kojima se radi cijele školske godine u eksperimentalnim školama – ne valjaju. Nastavnicima je to tijekom ožujka ove godine priopćila Lidija Kralj, pomoćnica ministrice obrazovanja, a kasnije im je rečeno da daljnjih isplata za priručnike, za drugih 50% izrađenosti – jednostavno neće biti.
Više od 10 milijuna kuna iz EU projekta ‘CKR I’ isplaćeno je tijekom devet mjeseci 2018. nastavnicima koji su radili na pripremi eksperimentalne Škole za život i uvođenje obavezne informatike. U detaljnoj tablici koju smo jučer objavili, moguće je vidjeti sve pojedinačne, pozamašne isplate koje su nastavnici ostvarili. Najveći dio novca, više od sedam milijuna kuna, nastavnicima je kroz autorske ugovore isplaćen za izradu tzv. digitalnih metodičkih priručnika i to za tek 50% izrađenosti metodičkih priručnika.
Priručnici ‘ne udovoljavaju ciljevima i zahtjevima niti predstavljaju dovoljnu vrijednost za novac’
No, posao koji su nastavnici odradili na najunosnijem dijelu Škole za život, nije ocijenjen dovoljno dobrim. Skupinama koje rade na Školi za život, to je 19. ožujka ove godine priopćila Lidija Kralj, pomoćnica i bliska suradnica ministrice Blaženke Divjak. Kralj se tada članovima skupina javila s dokumentom u čijem smo posjedu i u čijim metapodacima stoji kako je upravo ona njegova autorica.
– Nakon što su pregledane trenutne inačice metodičkih priručnika i provjereni ugovori s autorima ustanovljeno je da oni ne udovoljavaju ciljevima i zahtjevima koji su postavljeni pred autore niti predstavljaju dovoljnu vrijednost za novac, stoji u prvoj rečenici dokumenta kojeg je Kralj poslala nastavnicima koji rade na uvođenju Škole za život i kojima je za rad na nedovoljno dobrim priručnicima do tada podijeljeno najmanje 7 milijuna kuna. Nadalje Kralj piše kako se, prema ugovoru kojeg su autori potpisali, očekuje ‘da će prijedlog metodičkih priručnika napraviti u skladu sa svjetskim primjerima dobre prakse i da će predstavljati najbolja rješenja za ovakav tip materijala u Hrvatskoj’.
Kralj navodi i da su nastavnici-autori metodičkih priručnika za nove kurikulume ‘dodatno educirani od međunarodnih stručnjaka te plaćeni u skladu sa zahtjevima koji se pred njih stavljaju’. U nastavku dokumenta, Kralj nastavnicima piše što sve (i u kojoj količini) mora imati izvrstan metodički priručnik te im daje vrlo detaljne smjernice za doradu nedovoljno dobrih priručnika. Članovi radnih skupina dobivaju i rok za popravak – 20. travnja 2019.
Na samom početku izrade priručnika, skromne smjernice svedene na ‘sve ono što biste sebi pripremili za nastavu :)’
S doradom priručnika koji ne ‘predstavljaju dovoljnu vrijednost za novac’ ne bi bilo nikakvog problema da Kralj još prošle godine tijekom ljeta, na samom početku izrade skupih priručnika, nije dala vrlo skromne upute za izradu istih. U prezentaciji koju je tada priredila nastavnicima-članovima skupina za Školu za život, Kralj je svoje upute za izradu priručnika doslovno svela na ‘sve ono što biste sebi pripremili za nastavu :)’, uz još nekoliko vrlo neodređenih natuknica.
Dakle, prema ovim su uputama nastavnici izrađivali metodičke priručnike i to s rokovima: