
'Bilo je primjera gdje se štrajkalo polovično, necjelovito, što nije dobro. Štrajka ili treba biti, ili ne treba. Kada s bedžem na kojemu piše 'Ja sam u štrajku' idete u učionicu, dezavuirate institut štrajka, sindikate i sindikalnu borbu', upozorava Stipić, dodajući da se u slučaju štrajka javnih službi uistinu nanosi šteta korisnicima javnih usluga i to treba jasno reći. Ujedno, ističe da pitanje štrajka nije dovoljno precizno uređeno Zakonom o radu, pa se pred svaki štrajk postavlja pitanje njegove (ne)zakonitosti.PROCES I PROCEDURA
Kako do štrajka?
Prema Zakonu o radu, sindikati imaju pravo pozvati na štrajk i provesti ga u svrhu zaštite i promicanja gospodarskih i socijalnih interesa svojih članova te zbog neisplate plaće, dijela plaće, odnosno naknade plaće, ako nisu isplaćene do dana dospijeća. Štrajk se mora najaviti poslodavcu i ne smije započeti prije okončanja postupka mirenja koji traje pet dana. U pismu kojim se najavljuje štrajk moraju se naznačiti razlozi za štrajk, mjesto, dan i vrijeme početka štrajka te način njegova provođenja. Cijeli proces, kaže Stipić, traje otprilike od 7 do 10 dana