Piše: Ana Dasović, 24 sata, 12.11.2019.
Tko kome treba što isplatiti, tko je trebao što potpisati, na koliko godina i zašto jest, a zašto nije? Dok se agonija pregovora i štrajka s Vladom sve više oteže, a školska godina, barem ovo polugodište, pretvara u puzzle koje će teško sastavljati kako učenici, tako i učitelji, sve je glasnije pitanje hoće li sindikati uopće uspjeti izboriti tih 6,11 posto? Kako sad stvari stoje, Vlada, a posebno ministar Marić, ne misli popustiti ni milimetra od prvotno ponuđenih dva posto na koeficijente složenosti poslova, i to od lipnja 2020. Tad će se napraviti novi sustav izračuna koeficijenata za sve javne i državne zaposlenike. Dobit će nastavnici i povišicu koja kao predizborno obećanje stiže svim zaposlenicima države, no sindikalni bunt sve više podsjeća na Don Quijote. I nije problem u motivaciji nastavnika i učitelja te ostalih zaposlenih u školama, kao ni činjenica da su, ponovimo to još jednom – potplaćeni. Problem postaje niz loših i nezgrapnih poteza i odluka na obje strane koje će na kraju štetiti samim štrajkašima.
Zašto se još lani nije potpisao granski kolektivni ugovor na samo godinu dana?
Zašto ministrica pri tom potpisivanju nije podigla dodatke na uvjete rada, jer znala je da slijedi uvođenje reforme?
Zašto, s druge strane, Vlada sad postavlja toliko tvrdu poziciju prema sindikatima?
Je li “kapric” HNS-u zaista dovoljan razlog da se već više od 20 dana odugovlače pregovori?
I hoće li taj “kapric” biti dovoljno jak da se na kraju posegne za sudskom zabranom štrajka?
Nema više argumenata i protuargumenata koji bi se mogli povlačiti u ovom ružnom obračunu. Činjenica je da su sve strane donijele niz pogrešnih i kontraproduktivnih odluka te da bi sad zaista trebale podvući crtu i pristati na kompromis. Jer učenici nemaju mogućnost kompromisa kad je u pitanju njihovo obrazovanje. I ako vam se čini da to i nije neka cifra u odnosu na više od 30 milijuna izostanaka u prošloj školskoj godini, možda da promijenite perspektivu. Solidarni nastavnici ustrajni u svojoj borbi definitivno su dobra poruka učenicima, no nastava se mora vratiti u učionice. U punom zamahu. No to je argument na koji se sigurno ne smije pozivati premijer. Jer on i njegova Vlada dopustili su da dođe do ove zbrke. Stoga bi bilo dobro da je počnu, već danas, i rješavati.