Piše. Gordana Kovač Bluha, 18.08.2020.
foto: srednja.hr
Potpuno razumljiva, a opet tako neobična situacija za nas učitelje. Situacija koja je i do sada trebala biti uobičajena, logična i opravdana. No, s obzirom na prethodnicu , bivšu ministricu znanosti i obrazovanja gđu. Blaženku Divjak, kojoj je komunikacija s bilo kim koji je imao ili bi mogao imati oprečno mišljenje njenom, bila stran i mrzak pojam, novi je ministar znanosti i obrazovanja prof.dr.sc. Radovan Fuchs, imenovao je, ni manje ni više, Radnu skupinu za iznalaženje najboljeg rješenja za predstojeći početak školske godine. Dakle učitelje, psihologe, zdravstvene djelatnike, sindikate, agencije, različite sektore i udruge, prije početka školske godine netko pita za mišljenje, traži prijedloge, prihvaća savjete! Vjerujem da ćete se svi složiti koko to jest postalo začudno. No, to se dogodilo! U spomenutu Radnu skupinu ministar je uključio predstavnike različitih profila za koje je smatrao kako će svojim znanjima i iskustvom uspjeti iznjedriti maksimalno dobra rješenja. I na kraju, dakako, preuzeti dio odgovornosti.
Prvi sastanak Radne skupine za razradu i predlaganje mjera za početak pedagoške, školske i akademske godine 2020./2021. krenuo je s radom danas, u utorak 18. kolovoza. Na samom početku sastanka, koji je započeo s radom u 10 sati, ministar Fuchs je pozdravio sve prisutne predstavnike, zahvalio im na dolasku, te rekao kako smatra da je pred nama težak i odgovoran zadatak predlaganja i razrada mjera za početak nove školske godine za koju ne možemo ni pretpostaviti kojim će tijekom krenuti, još manje kako će završiti, ali smatra kako bi djeca trebala ići u škole iz više razloga. S toga je rekao kako smatra da će svi uključeni u Radnu skupinu, a to su predstavnici Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo , predstavnici sindikata, Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih i srednjih škola, predstavnica Hrvatske zajednice županija, Udruge gradova u RH, Hrvatske zajednice općina, predstavnica Gradskog ureda za obrazovanje Grada Zagreba, predstavnici Agencije za odgoj i obrazovanje, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencije za znanost i visoko obrazovanje, predstavnica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje, predstavnica CARNET-a, specijalistica kliničke psihologije, predstavnici Sektora za rani, predškolski i osnovnoškolski odgoj i obrazovanje MZO, srednjoškolski odgoj i obrazovanje odraslih MZO, Samostalnog sektora za nacionalne manjine MZO, Sektor za zajedničke poslove i programe MZO i Sektora za upravljanje visokim učilištima i studentski standard , svaki iz svoje pozicije predvidjeti moguće probleme, iznaći rješenja i s tim u vezi donijeti neke preporuke koje će rezultirati donošenjem krajnjeg dokumenta. Pojasnio je pri tom kako je rad skupine zamišljen tako da skupina radi zajednički, na kraju svakog radnog sastanka dobije zapisnike kao temelj za diskusiju sljedeći dan kada bi se doradilo sve sporno sve dok se ne usuglase svi predstavnici o eventualnom spornom pitanju.
Radni dio današnjeg sastanka baziran je na epidemiološkom aspektu rada u školskim ustanovama kroz koji nas je provela koordinatorica Radne skupine dr.sc.Ivana Pavić Šimetin, a predstavnici su komentirali i iznosili svoja viđenja mogućih problema i nudili neka rješenja vezana uz sam početak školske godine, održavanje higijene i distance unutar objekta odgojno-obrazovne ustanove. Govorilo se i o broju učenika u razrednom odjelu, radu u produženom boravku, visokorizičnim skupinama djece i učitelja, te mogućim modelima nastave. Nakon 5 sati analiziranja, slušajući različite pristupe istom problemu, pokušavajući uvažiti što više njih i donijeti neke zaključke, dogovoreno je da s radom započinjemo sutra u 10 sati, na drugom sastanku, kada ćemo zaključcima pokušati zatvoriti danas otvorene teme. Do sutra, lijep pozdrav!