Potaknuti porastom cijena naftnih derivata, a samim time i obezvrjeđivanjem ugovorene naknade od 1kn/km zaposlenicima u javnim službama koji ostvaruju pravo na korištenje osobnog automobila za dolazak na posao i odlazak s posla, iz Preporoda je prvo 10. listopada priopćenjem obaviještena javnost, a potom 11. listopada zatraženo uključivanje ministra Marka Pavića u rješavanje problema.
Uza sve propuste koji su se pregovaračima dogodili za vrijeme pregovora o naknadi za prijevoz, a o čemu svjedoči nevjerojatan broj upita pristiglih Povjerenstvu za tumačenje, divljanje cijena goriva u prvi je plan lansiralo problem napuštanja dosadašnjeg rješenja o automatskom usklađivanju visine naknade i porasta cijena goriva.
U situaciji kada je automatska korekcija napuštena, a npr. cijena dizelskog goriva, radi se o najprodavanijem naftnom derivatu, dosegnula rekordnu visinu, tisuće i tisuće radnika u javnim službama, svaki puta pri punjenju spremnika svojih automobila moraju sve više i više gorivo „nadoplaćivati“ iz vlastitoga džepa.
Kako je među onima koji ostvaruju pravo na korištenje osobnog automobila velik broj učitelja i nastavnika ali i drugih radnika u školama, s terena stižu brojni upiti što se i kada namjerava učiniti po pitanju rješavanja ovog problema? Temeljem samo razlike između cijene goriva u trenutku potpisivanja TKU-a i današnje cijene, a ne smijemo zaboraviti niti da kolektivnim ugovorom nije niti ugovorena stvarna cijena prijevoza u iznosu od 1.34 kn/km, mnogi su od potpisivanja novog TKU oštećeni za više tisuća kuna.
Ne čudi stoga upravo od učitelja i nastavnika stižu najoštrije reakcije, ali i zahtjevi da se što prije pristupi rješavanju ovog pitanja. Ministarstvo je suodgovorno što ni nakon više mjeseci nije s radom započela radna skupina koja se posebno trebala baviti problemom isplate prijevoza. Dopisom upućenim ministru Paviću, Preporod je pozvao ministra Pavića da se što prije uključi u rješavanje ovog problema. Nikakav odgovor iz Ministarstva rada i mirovinskog sustava još uvijek nismo dobili.