Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
New York uvodi obvezno cijepljenje za učitelje: Naši sindikati oštro se protive takvoj mogućnosti
25 August 2021
Službeno izašle nove mjere za škole: Donosimo dokument sa svim promjenama
27 August 2021
Iz medija
Veliko istraživanje Borisa Jokića: Škole moraju ostati otvorene, djeci smetaju i maske
25. kolovoza 2021. by Sindikat Preporod in Iz medija
Piše: Denis Gaščić, srednja.hr , 25.08.2021. Boris Jokić danas je u Ministarstvu znanosti i obrazovanja predstavio rezultate velikog istraživanja Instituta za društvena istraživanja o utjecaju pandemije na odgojno-obrazovni sustav. Ukratko, učenicima je za vrijeme online nastave pala koncentracija, ali i motivacija, a javili su se psihološki problemi. Učenici loše gledaju i na obvezno nošenje maski, dok su nastavnici pod velikim stresom. Istraživači zaključuju kako bi škole trebale ostati otvorene. Nužno je držati škole otvorenima. Zaključak je to istraživanja Instituta za društvena istraživanja o utjecaju pandemije i potresa na odgojno-obrazovni sustav, koje je u srijedu u Ministarstvu znanosti i obrazovanja predstavio voditelj istraživanja i ravnatelj Instituta Boris Jokić. Riječ je o znanstveno-istraživačkom projektu Jokića i Zrinke Ristić Dedić koje je MZO financirao sa 280.000 kuna. U istraživanju koje je provodilo 19 znanstvenika s 4 sveučilišta i 2 javna znanstvena instituta, sudjelovala je 161 škola, 161 ravnatelj, 4796 učitelja i nastavnika te 27.023 učenika četvrtog, šestog i osmog razreda osnovne te drugih i završnih razreda srednje škole. ‘Psihološke posljedice mogu biti dugoročnije od pandemijskih’ – Na živote značajnog dijela učenika različitih dobi pandemija je imala negativan utjecaj. Pandemija je uzrokovala i određene pozitivne promjene kod dijela učenika kroz poboljšanje odnosa s bližnjima. Posebno se ističe utjecaj negativan utjecaj na psihičko zdravlje i to naročito u srednjoškolskoj dobi. Navedeno postaje značajan društveni i javnozdravstveni problem koji ima jednaku težinu, a možda i dugoročnije posljedice od pandemije kroz koju prolazimo, upozoravaju Ristić Dedić i Jokić. Svaki drugi maturant osjeća negativne posljedice na psihološko zdravlje Međutim, čak 43,9 % učenika osmog razreda kaže kako je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo bavljenje tjelesnom aktivnošću i sportom. Najviše pak zabrinjava ipak to što 52,4% maturanata iskazuje da je pandemija negativno ili izrazito negativno utjecala na njihovo psihološko zdravlje. Loše posljedice nisu zaobišle ni nastavnike. Tako 34,1% nastavnika srednjih škola smatra da je skraćivanje nastavnog sata negativno ili izrazito negativno utjecalo na kvalitetu nastave, dok samo 3,7 % nastavnika smatra da se zahtjevnost njihova posla nije povećala. Da se zahtjevnost povećala u priličnoj mjeri smatra 55,2 % nastavnika, a da se izrazito povećala smatra 22,2 % odgojno-obrazovnih radnika. – Rad u školi je zbog pandemije postao izrazito zahtjevniji, a nastavnici izvještavaju o većoj razini stresa u odnosu na razdoblje prije pandemije. Navedeno kod dijela nastavničkog tijela ima za ishod pad entuzijazma što se može odraziti željom za promjenom karijere, ustvrdili su istraživači. Smeta im nošenje maski: Negativno utječu na nastavu A da čak i nošenje maski ima negativne posljedice za nastavu, smatraju i učenici i nastavnici. Tako 67,6 % maturanata iskazuje da je nošenje maski imalo negativan ili izrazito negativan utjecaj na iskustvo nastave, dok isto 67,6 % nastavnika također smatra da maske negativno utječu na kvalitetu nastave u njihovu predmetu. Ristić Dedić i Jokić zaključuju kako je nužno pokušati nadoknaditi odgojno-obrazovne gubitke u školovanju djece i mladih nedvosmislenim obrazovnim politikama od početka ove školske godine, ali i kako je nužno adresirati psihosocijalno stanje učenika hitnom izradom sustavnih mjera i politika te pokazati razumijevanje za povećanje zahtjevnosti posla svih zaposlenih u školama tijekom pandemije

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok