Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Isplata plaće za travanj 10. svibnja 2018.
30 April 2018
SINDIKAT ‘PREPOROD’: ‘Naknada za prijevoz kao što je propisano TKU-om, inače podižemo tužbe’
30 April 2018
Novosti
UCJENA UMJESTO DIJALOGA
30. travnja 2018. by Sindikat Preporod in Novosti
(Prvosvibanjska čestitka Vlade Andreja Plenkovića sindikatima javnih službi) Dok se političari i ove godine, povodom Praznika rada, neumjesno hvale „dobrobitima“ učinjenim radnicima i unaprjeđenjem odnosa sa sindikatima, Sindikat Preporod spomenuti povod koristi kako bi ukazao na neodgovorno ponašanje države kao poslodavca. Naime, često isti predstavnici vlasti, koji opominju poslodavce u privatnom sektoru na nepoštivanje radničkih prava, sami prednjače u bezobzirnosti prema radnicima i kršenju prava iz kolektivnih ugovora. press slikaPrije 5 mjeseci predstavnici sindikata javnih službi potpisali su s premijerom Andrejem Plenkovićem Temeljni kolektivni ugovor za službenike i namještenike u javnim službama. Jedno je od važnijih prava iz spomenutog ugovora naknada za prijevoz. Zašto? Broj korisnika kojima pripada naknada za prijevoz broji se desetinama tisuća, a ukupan iznos koji se iz proračuna izdvaja za prijevoz radnika premašuje 0.5 mld. kuna. Prihvaćanje sindikalnog zahtjeva da se umjesto 0.75kn/km radnicima koji ostvaruju pravo na korištenje osobnog automobila isplaćuje 1kn/km – najvažnija je promjena u odnosu na dosadašnje rješenje. Iako je ama baš svakom u trenutku potpisivanja moralo biti jasno da će ova promjena za posljedicu imati osiguravanje dodatnog proračunskog novca, odmah nakon potpisivanja predstavnici vlasti u pojedinim ministarstvima pokreću aktivnosti koje su za cilj imale anuliranje ugovorenog prava.Tako će iz Ministarstva obrazovanja na škole poslati jedan zbunjujući naputak kojim se ravnatelje poziva na  umanjenje prava i kršenje kolektivnog ugovora. Kako velik broj ravnatelja bespogovorno izvršava ono što od njih zahtijeva prosvjetna vlast, na terenu se kreće s otvorenim kršenjem TKU-a. Kada se predstavnicima vlasti pokuša ukazati na neminovne posljedice osobito dugotrajnog kršenja članka 66. kolektivnog ugovora, lakonski se odgovara kako će problem odgovarajućim tumačenjem biti riješen, a nakon toga će ili radnici vratiti državi preplaćeni novac ili će država to isto napraviti radnicima. Mjeseci prolaze, tumačenja nema, a u pojedinim slučajevima dug prema radnicima premašuje 10 tisuća kuna. Radnici zovu sindikate, sindikati zovu ministarstva i tako u krug. I onda napokon stiže poziv na sastanak 25. travnja. Umjesto rješenja problema, ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić sindikatima nudi analizu kretanja troškova prijevoza po mjesecima i rješenje uočenog problema. Analizom se valjda sindikatima željelo pokazati porast troškova za prijevoz. Ako smo velikom broju radnika osigurali 25-postotni rast iznosa naknade, a ostalim radnicima nismo smanjivali postojeću naknadu, nikakva analiza nije potrebna da bi se saznalo kako se radi o porastu izdatka za prijevoz.. Najinteresantniji detalj sa sastanka bilo je predstavljanje rješenja kojim bi prvo Vlada „preveslala“ sindikate, a onda sindikati to isto napravili svojim članovima i svim radnicima. Vlada neće osporavati ono što je ugovoreno (pravo na prijevoz automobilom radnik ostvaruje uvijek kada ne postoji organizirani prijevoz koji radnicima omogućava redovit dolazak na posao i odlazak s posla), ako sindikati pristanu na nešto što se u ugovoru ne spominje, odnosno ako se sindikati slože s tim da je spomenuti iznos ugovoren u brutu, a ne u netu. Iako za vrijeme pregovora predstavnici vlasti nisu ni jednom trenutku spomenuli isplatu prijevoza u brutu, te se spomenuta naknada puna 2 desetljeće isplaćivala u neto iznosu, predstavnici vlasti su pred sindikate izašli s ovakvim nakaradnim rješenjem. Osim želje za smanjenjem proračunskog troška, iza ovakvog prijedloga stoji omalovažavanje sindikalnih predstavnika i prevaljivanje važnoga troška na teret radnika. Ako Vlada kao neizravni poslodavac kolektivne pregovore koristi kako bi prevarila predstavnike radnika, ako je Vlada pregovarajući u „dobroj vjeri“ spremna u svakom trenutku izigrati povjerenje i korektan odnos sa sindikalne strane, samo se od sebe nameće suštinsko pitanje: Kakva je budućnost u ovoj zemlji partnerskog odnosa onih koji predstavljaju kapital, odnosno vlast i onih koji predstavljaju rad? Vratimo se na kraju problemu koji je i bio povod današnje presice. U situaciji kada Vlada ne želi poštivati ono na što se obvezala, kada očito kroz institut tumačenja nije moguće doći do zadovoljavajućeg rješenja, sindikatima ne preostaje ništa drugo, kao i toliko puta do sada,  nego uključivanje pravosuđa u rješavanje spora. Ako se uskoro u idućih 10-ak dana ne iznađe rješenje, odnosno ako Vlada ne počne isplaćivati naknadu za prijevoz na ugovoreni način, Sindikat Preporod kreće s podizanjem tužbi za svoje članove. Prvo za one koji su najviše oštećeni, a nakon toga i za sve ostale. Zaključak Svaki treći član sindikata zaposlen je ili u javnim ili državnim službama. Ako Vlada sa sindikatima javnih službi probleme rješava ucjenom, onda se zaista crno piše partnerstvu Vlade i sindikata i socijalnoj državi općenito. Umjesto pregovora „u dobroj vjeri“, Vlada sa sindikatima pregovara „s figom u džepu“, Vlada za vrijeme pregovora „ispod stola“ sklapa dogovore s većinskim sindikatima, Vlada pokušava na, štetu radnika, preinačiti ono što je u pregovorima dogovoreno…  Nastavi li Vlada putem kojim je krenula, a ništa ne ukazuje na suprotno, slijedi joj otvaranje još jednog fronta – sukob sa školskim sindikatima sigurno, a vrlo vjerojatno i širi sukob sa sindikatima javnih službi.

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok