Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Nastavnici nezadovoljni novim pravilima u načinu napredovanja: ‘Zadržat će se sramotno mali broj unaprijeđenih’
24 January 2021
Plaća za siječanj bit će isplaćena u utorak 9. veljače
31 January 2021
Iz medija
Učenička natjecanja u sukobu s nastavom: ‘To je problem i bez strogih epidemioloških mjera’
25. siječnja 2021. by Sindikat Preporod in Iz medija
Piše: Ingrid Šestan Kučić, Novi list, 25.01.2021. SNIMIO: SERGEJ DRECHSLER

Od početka veljače pa do kraja svibnja nemoguće je redovno održavati nastavu, jer od 21 učenika u gimnazijskom razredu na nastavi je njih 8 ili 9, a svi ostali su na pripremama za natjecanje, kaže predsjednik Sindikata Preporod Željko Stipić

Nakon što su nastavničke grupe Školska zbornica i 45 minuta u otvorenom pismu upozorile Agenciju za odgoj i obrazovanje da učenička natjecanja s početkom drugog polugodišta nije moguće provesti u skladu s postojećim epidemiološkim mjerama Agencija je promijenila vremenik natjecanja prema kojem bi školske razine natjecanja i smotri trebale započeti 1. veljače. Do kraja siječnja, najavljuju iz Agencije, Hrvatski zavod za javno zdravstvo definirat će način provedbe školske razine natjecanja. Naime, prema sadašnjim uputama u jednoj prostoriji ne smiju se nalaziti učenici iz dva ili više razrednih odjeljenja, a nastavničke grupe upozoravaju da takva odredba uvelike onemogućava organiziranje školskih natjecanja te za primjer daju informatiku. – U praksi to znači da u slučaju prijave na natjecanje učenika iz primjerice deset razrednih odjeljenja, školsko povjerenstvo nekako mora osigurati deset odvojenih informatičkih učionica, iako su sve prostorije u školama većinom zauzete nastavom, uz stolna računala u svakoj prostoriji, kao i deset stručnih učitelja informatike koji će te učenike za vrijeme natjecanja nadgledati – objašnjavaju nastavnici. Online okruženje ​Kao problem iznijeli su i pitanje učenika s potresom pogođenih područja te hoće li oni imati iste uvjete pristupanja natjecanju kao i njihovi kolege iz ostatka Hrvatske. U međuvremenu je Agencija izdala i Smjernice za provedbu natjecanja i smotri učenika osnovnih i srednjih škola u školskoj godini 2020./2021. Prema tim smjernicama županijska natjecanja održavat će se u školama koje su domaćini, a način provedbe definirat će Hrvatski zavod za javno zdravstvo. Natjecanja učenika Sisačko-moslavačke županije, čije škole imaju dozvolu za rad, natjecanju će pristupiti u školi, a učenici koji će nastavu pohađati u nekoj od škola u ili izvan Sisačko-moslavačke županije, natjecanju će pristupiti u školi u kojoj pohađaju nastavu. Učenici koji ne mogu pristupiti natjecanju na jedan od ta dva načina, a koji su prošle školske godine ostvarili zapaženi rezultat na županijskoj ili državnoj razini natjecanja, bit će izravno pozvani od županijskog povjerenstva Sisačko-moslavačke županije na županijsku razinu natjecanja.   ​Natjecanjima će moći pristupiti i učenici u samoizolaciji i to u online okruženju. U tom slučaju učenici će biti nadgledani putem kamere od strane člana povjerenstva, a nakon završetka pisanja učenik sken ispita dostavlja povjerenstvu na službenu adresu s koje je učeniku poslan ispit. Iako su učenička natjecanja i smotre od početka pandemije u fokusu te se o njima puno govori suštinski problem oko njihove provedbe, smatra predsjednik Sindikata Preporod Željko Stipić, puno je dublji, jer trenutno se raspravlja isključivo o zadovoljenju epidemioloških mjera, a natjecanja i u normalnim uvjetima predstavljaju problem, jer kako tvrdi Stipić, remete odvijanje nastavnog procesa. – Od početka veljače pa do kraja svibnja nemoguće je redovno održavati nastavu, jer od 21 učenika u gimnazijskom razredu na nastavi je njih 8 ili 9, a svi ostali su na pripremama za natjecanje. Jednostavno je nemoguće raditi, jer zbog izostanka velikog broja učenika događa se da se obrada novog gradiva odgađa, a natjecanja je pregršt. Od školske, preko županijske pa do državne razine. Ispada da je za nastavnika važnije da učenik dobije bod na natjecanju nego od održavanja same nastave. Natjecanja se organiziraju nauštrb nastave, a to ne bi smjelo biti. Trebala bi se održavati izvan nastave na način da se tjedan dana odredi za provedbu natjecanja i u tom tjednu da se organiziraju sva natjecanja – upozorava Stipić. Nedostaje prostor S činjenicom da zbog natjecanja pati nastava slaže se i ravnatelj Gimnazije Andrije Mohorovičića, Henry Ponte, koji kaže da u sezoni učeničkih natjecanja i smotri s nastave ne izostaju samo učenici, nego i nastavnici. – Školska razina natjecanja okuplja najveći broj učenika, jer svatko ima pravo prijaviti se na natjecanje i mi ih potičemo na to, što je u skladu i s preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanja te same Agencije. Međutim, netko treba biti angažiran na tim natjecanjima, paziti da učenici ne prepisuju, a to su nastavnici. Tada nastavnik ne može održavati nastavu. Jednako tako učenici izostaju s nastave zbog priprema za natjecanje. Sigurno se može naći neko drugo rješenje umjesto paralelnog održavanja natjecanja i nastave, navodi Ponte. Ujedno dodaje i da će se ta riječka gimnazija prilikom ovogodišnje organizacije natjecanja naći u dodatnom problemu, a riječ je o prostoru koji školi ionako nedostaje. – Imamo točno učionica koliko i razrednih odjela. Dakle, viška prostora nema, a pretpostavka je da će se natjecanja održavati pod jednakim epidemiološkim uvjetima kao i državna matura. To znači maske i dva metra razmaka između učenika. Za našu školu to znači da umjesto jedne za natjecanje moramo imati dvije učionice, jer maksimalno nam u jednu učionicu može stati 13 učenika umjesto dosadašnjih 20. Istovremeno održavanje nastave i takav način organizacije natjecanja predstavljat će nam veliki problem – zaključuje ravnatelj.  

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok