Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Nastavak pregovora visio o koncu
15 February 2022
Rast osnovice – bez pomaka, promjenjiv model povrata novca za prijevoz
22 February 2022
Novosti
UČENICI U EUROPI U PROSJEKU SU IZGUBILI OKO POLA GODINE UČENJA
21. veljače 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Talijanski model ‒ studenti pomažu srednjoškolcima

21.02.2022. Priredila Ivana Čavlović

Kako bi smanjile i preokrenule negativne učinke koje je dugotrajna nastava na daljinu uzrokovala, zemlje bi trebale .provesti programe oporavka učenja, zaštititi proračune namijenjene obrazovanju te se pripremiti za buduće .nepredviđene situacije stvaranjem boljih obrazovnih temelja

Pandemija koronavirusa uzrokovala je zatvaranja škola diljem Europe, a takav je nedostatak nastave uživo, koji dosad s prekidima traje gotovo dvije godine, rezultirao i gubitkom znanja, pokazuju provedena istraživanja. Pandemija je, naime, već na početku „natjerala” mnoge zemlje da zatvore svoje škole. S obzirom na naglost situacije, učitelji i ravnatelji nisu bili spremni za tu tranziciju te su bili prisiljeni hitno osmisliti sustave za učenje na daljinu. Takav se oblik rada provodio mjesecima, i to u kontinuitetu, s povremenim povratcima u učionicu ili kombinirano.

Kako bi smanjile i preokrenule negativne učinke koje je dugotrajna nastava na daljinu uzrokovala, zemlje bi trebale provesti programe oporavka učenja, zaštititi proračune namijenjene obrazovanju te se pripremiti za buduće nepredviđene situacije stvaranjem boljih obrazovnih temelja. Međutim, nužno je prvo procijeniti gubitke u znanju. Dosad imamo dokaze o stvarnim gubitcima u znanju iz samo nekoliko zemalja diljem Europe. Rani rezultati iz Belgije, Češke, Njemačke, Nizozemske, Norveške, Rusije, Švicarske i Ujedinjenoga Kraljevstva pokazali su da „rupe” u znanju njihovih učenika postoje, a utvrđeno je da su ti gubitci mnogo veći među učenicima iz nižeobrazovanih obitelji.

PODIJELJENA SLIKA O OBRAZOVNIM GUBITCIMA

Nakon prvoga vala zatvaranja škola, koji je počeo još u ožujku 2020., učenici u Europi u prosjeku su izgubili oko pola godine učenja. Posljedice toga mogu biti dalekosežne, jer izgubljeno znanje može utjecati na nemogućnost stjecanja višega obrazovanja, a tu su i dugoročni gubitci zarade povezani s izgubljenim ljudskim kapitalom.

Ipak, postoje i svijetle točke. Rezultati iz Francuske nude podijeljenu sliku o obrazovnom gubitku. Kod njihovih su učenika „rupe” u znanju gotovo nezamijećene, ali su pak vidljivi učinci (ne)jednakosti, budući da učenici u nepovoljnom položaju i dalje teže napreduju i više zaostaju za drugima. A u Danskoj nemaju ni takvih problema, uz to što gubitke u znanju neće morati nadoknađivati. Čini se da su danska djeca dobila dobru podršku obitelji, a njihove su se čitalačke vještine čak i povećale upravo zbog zatvaranja škola.

U drugim dijelovima Europe još uvijek postoji vrlo malo informacija o stvarnome gubitku znanja. U Italiji su se matematičke vještine učenika osnovnih škola naglo pogoršale zbog zatvaranja škola koje je u proljeće 2020. godine trajalo oko 15 tjedana. Pandemija je imala velik negativan utjecaj na uspješnost učenika, snizivši njihove rezultate u matematici za 0,19 SD (standardno odstupanje), što odgovara više od pola godine školovanja. Među djecom nižeobrazovanih roditelja gubitak znanja još je i veći, više od jedne godine školovanja.

Ti se zaostatci mogu pretvoriti u još veće dugoročne izazove, kao što su pad zaposlenosti i niža zarada te niži rast i veće stope siromaštva u mnogim zemljama.

TALIJANSKO ISKUSTVO

Vlade svih zemalja trebale bi stoga usmjeriti svoje snage u osmišljavanje programa oporavka učenja te njihovu implementaciju. Prvi bi korak trebala biti pravodobna procjena znanja, kako bi se uočili učenici kojima je potrebna dodatna podrška i pomoć u učenju. Istraživanja su pokazala da 12-tjedni programi poučavanja mogu rezultirati napretkom kakav bi se očekivao u 3 ‒ 5 mjeseci redovitoga školovanja.

Takav su model primijenili u Italiji. Samo dva tjedna nakon prvoga zatvaranja škola u ožujku 2020. godine započeli su postupak osmišljavanja i provedbe novoga programa Tutoring Online Program (TOP ‒ Online program poučavanja), kao pokušaj ranog odgovora na izvanrednu situaciju. Oformili su tim pedagoških stručnjaka koji su pomogli razviti kurikulum za osposobljavanje te podršku u provođenju ovoga projekta, a zamišljeno je bilo da studenti završnih godina pedagoškoga studija pohađaju tečajeve osposobljavanja kako bi putem interneta mogli poučavati srednjoškolce koji zaostaju u učenju. Projekt su provodili od sredine travnja do kraja lipnja, i to tako da su učenici tjedno imali 3 ‒ 6 sati besplatnog online poučavanja „jedan na jedan”, poput instrukcija, putem računala, tableta ili pametnog telefona.

VIDLJIVI REZULTATI

Rezultati su bili odmah vidljivi ‒ učenici su poboljšali svoje rezultate za 0,26 SD u standardiziranom testiranju, što bi odgovaralo otprilike jednoj godini učenja, a napredak je uočen i kad je u pitanju psihička dobrobit (0,17 SD) te socioemocionalne vještine (0,15 SD). Ovakav pristup omogućuje napredak uz vrlo ograničena ulaganja, budući da su „učitelji” studenti volonteri, uglavnom potaknuti intrinzičnom motivacijom, uz podršku pedagoških stručnjaka. Naime, ukupni je trošak programa po učeniku iznosio oko 50 eura, obuhvaćajući i organizacijsku i pedagošku podršku.

Osim programa oporavka učenja, gubitci u znanju učinkovito će se riješiti i „zaštitom” proračuna namijenjenoga za obrazovanje odnosno dodatnim ulaganjima u škole. Također, nužno je pripremiti se za buduće neočekivane situacije, poput ove. Ne samo da je važno oporaviti se od pandemije, već i iskoristiti to iskustvo kako bismo se zajedno bolje pripremili za buduće krize. Kako bi to poduprle, zemlje trebaju usmjeriti svoje kapacitete u razvijanje virtualnog obrazovanja u budućnosti. Bit će potrebno razviti prilagodljive nastavne planove i programe koji se mogu jednako učinkovito poučavati uživo i putem interneta.

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok