Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Isplata plaće za listopad bit će izvršena u utorak 9. studenoga 2021.
29 October 2021
Nesmetano se može u gostionicu ili kladionicu, ali ne i u učionicu.
05 November 2021
Iz medija
Stručni suradnici traže iste uvjete kao i učitelji: “Zakinuti smo!”
30. listopada 2021. by Sindikat Preporod in Iz medija

Piše: Ingrid Šestan Kučić, Novi list, 29.10.2021.

Stručni suradnici u školama zakinuti su za plaćanje prekovremenog rada i prava na uvećanje osnovne plaće za 4 posto, što na mjesečnoj bazi znači 400 kuna manju plaću u odnosu na učitelje

Iako su pregovori o Temeljnom kolektivnom ugovoru za zaposlenike u javnim službama trebali započeti s prvim danom rujna, od pregovora još uvijek ništa, a kad će, ne zna se, jer kako navodi predsjednik školskog Sindikata Preporod Željko Stipić, na adresu tog sindikata stigao je odgovor Ministarstva rada i mirovinskog sustava, obitelji i socijalne politike da će pregovaranje započeti oko 20. listopada.

– Taj je datum prošao i očito je da pregovori neće krenuti prije početka studenog, što za sindikate nikako nije dobro jer se skraćuje rok pregovaranja, a problem je i istek aktualnog Temeljnog kolektivnog ugovora. Očito će se nastojati u što kraćem roku doći do Temeljnog kolektivnog ugovora, kaže Stipić.

Premda pregovori još nisu počeli, nezadovoljstva ima, a među nezadovoljnicima su i stručni suradnici u školama koji su prema dosad važećim propisima zakinuti za plaćanje prekovremenog rada i pravo na uvećanje osnovne plaće za 4 posto, što na mjesečnoj bazi za stručne suradnike znači 300 do 400 kuna manju plaću u odnosu na učitelje.

Pojašnjavajući da je problem u članku 38. Kolektivnog ugovora, psihologinja Nada Kegalj kaže da cijeli Kolektivni ugovor piše o zaposlenicima, a taj članak samo o učiteljima.

NEPOSREDAN RAD

– U Kolektivnom ugovoru za zaposlenike u osnovnoškolskim ustanovama u poglavlju VIII. Umanjenje radne obveze učitelja, čl. 38., u stavcima 1. i 7. daje se pravo učiteljima na umanjenje tjedne norme za izvođenje neposrednog odgojno-obrazovnog rada za dva sata ili ostvarivanje prava na uvećanje osnovne plaće za 4 posto.

Dakle, samo učiteljima, a ne svim zaposlenicima.

Podsjećam da je u Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi navedeno da »stručni suradnici obavljaju neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima« koji iznosi 25 sati tjedno.

Sve je to i u skladu s Pravilnikom o tjednim radnim obvezama učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi koji kaže da neposredni odgojno-obrazovni rad čine redovita nastava, izborna nastava, dopunska nastava i dodatni rad, izvannastavne aktivnosti i razredništvo.

Stručni suradnici obavljaju neposredan odgojno-obrazovni rad s učenicima, stručno-razvojne i druge stručne poslove u skladu sa zahtjevima struke te ostale poslove koji proizlaze iz neposrednoga odgojno-obrazovnog rada ili drugih zakona.

Što znači da stručni suradnici imaju 25 sati neposrednog rada s učenicima, a do 40-satnog radnog vremena rade na stručno-razvojnim i koordinacijskim poslovima, pripremi, pisanju mišljenja i nizu drugih poslova.

LEGITIMNI ZAHTJEVI

– Napominjemo da su stručni suradnici i jedini zaposlenici škole kojima se ne može prikazati, a time ni platiti prekovremeni rad, čak ni kada su voditelji županijskih stručnih vijeća ili članovi Stručnog povjerenstva Ureda za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta pri upisu u školu, niti kao zamjene u vrijeme bolesti učitelja.

Stoga tražimo izmjenu članka 38. Kolektivnog ugovora i da se osim učitelja u taj članak dodaju i stručni suradnici. Inače bi to značilo da stručni suradnici ne moraju obavljati neposredan rad s učenicima, kako im stoji u tjednim zaduženjima, pojašnjava Kegalj.

Ujedno dodaje da su u istoj situaciji stručni suradnici bili i prilikom donošenja posljednjeg Kolektivnog ugovora, a za rad bez prava na plaćanje prekovremenih sati te rad bez mogućnosti umanjenja tjedne norme ili uvećanja osnovne plaće za 4 posto, saznali su iz Narodnih novina kada je Kolektivni ugovor bio objavljen.

Navodeći da oba zahtjeva stručnih suradnika stoje, Stipić pojašnjava kako se radi o odredbama granskih ugovora koji proizlaze iz Temeljnog kolektivnog ugovora te da će se o njima raspravljati tek nakon postignutog dogovora oko Temeljnog ugovora.

O svemu tome ćemo raspravljati u pregovorima, a istovremeno zaprimamo i zahtjeve za pregovore o granskim ugovorima u što ulazi i status stručnih suradnika koji nisu izjednačeni sa statusom učitelja te ih podržavamo u njihovom traženju izjednačavanja statusa, zaključuje Stipić.

PODEBLJA "KNJIGA ŽALBI"

– Mi smo kao sindikat do sada zaprimili šezdesetak primjedbi i prijedloga kolega s terena. Svi ti prijedlozi jasno opisuju sve ono što zaposlenike u školama brine. Tu je pitanje svih pitanja, a to je osnovica plaće, ali i pitanje prava na topli obrok koje se sada posebno aktualizira u kontekstu uvođenja programa cjelodnevne nastave u škole.

Otvara se i pitanje dodatka za magisterij i doktorat, mogućnosti godišnjeg odmora duljeg od 30 dana. Primili smo i zahtjev za dnevnicu za izvanučioničku nastavu, bez obzira na to gdje se ona održava i cijeli niz sličnih zahtjeva članova, kaže Stipić.

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok