Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Leon profesionalac
12 July 2019
Željko Stipić: Ne mogu učenici toliko malo znati koliko mi možemo spustiti kriterije
13 July 2019
Iz medija
Profesori otkrili sav kaos iza Škole za život: ‘Nitko vam tu ništa ne zna, ni ne razumije’
13. srpnja 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
Autor: Ingrid Šestan Kučić, Novi list, 13.07.2019.
Nisu to pitanja koja su nastala sada, već ona što ravnatelji mjesecima postavljaju na raznim edukacijama, županijskim stručnim vijećima, ona koja već mjesecima tište ravnatelje, a odgovora niotkud
Udruga hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja prvog dana srpnja Ministarstvu znanosti i obrazovanja uputila je 25 pitanja vezanih uz frontalnu primjenu Škole za život, a iz tog je dopisa više nego jasno da svega mjesec i pol prije početka nove školske godine i frontalne primjene kurikularne reforme u ravnateljskim redovima vlada kaotična situacija. Ravnatelji imaju cijeli niz neodgovorenih pitanja, a nisu to pitanja, kaže predsjednica Udruge Suzana Hitrec, koja su nastala sada, već se radi o nedoumicama koje ravljatelje tište mjesecima, a odgovora niotkud. - To su pitanja koja mjesecima postavljamo na raznim edukacijama, županijskim stručnim vijećima, a odgovora nema. Ravnatelj škole odgovorna je osoba koja treba osigurati da učitelji i nastavnici koji ulaze u frontalnu primjenu novih kurikuluma budu za to odgovarajuće pripremljeni te je odgovoran za kvalitetu rada u školi, a mi smatramo da nemamo odgovore na niz ključnih pitanja koja smo postavljali na brojnim skupovima, a o kojima ovisi provedba odgovornosti te kvaliteta rada ravnatelja, stručnih suradnika i nastavnika. Nije prihvatljiv odgovor da će se stvari rješavati u hodu. To je moglo biti prihvatljivo u eksperimentalnoj fazi provedbe, ali frontalna primjena zahtijeva da sva pitanja imaju odgovor. Nisu to pitanja iz astrofizike da se na njih ne može odgovoriti, napominje Hitrec. Najslabija karika Ono što ravnateljima nije jasno je zbog kojih razloga je kasno započela edukacija na Loomenu za stručne suradnike i ravnatelje s obzirom na to da su identični sadržaji u virtualnim učionicama kao i za sve nastavnike, a upravo se za taj kadar isticalo da su »najslabija karika« koja je najmanje educirana. - Nije nam jasno zašto za stručne suradnike i ravnatelje na Loomenu i na županijskim stručnim vijećima nisu bile teme koje su iznimno važne za uspješnu provedbu novih kurikuluma u školi te su vezane uz njihovu profesionalnu ulogu. Najveći je problem to da su ravnatelji odgovorni, a istovremeno nemamo podršku.
U nedoumici su i oko zapošljavanja novih nastavnika, jer ne znaju ima li kandidat koji je educiran na Loomenu neku prednost pri zapošljavanju za nastavne sate koji će se održati po novom kurikulumu i što ako se na natječaj javi kandidat koji ima sve završene edukacije na Loomenu i kandidat s prednošću zapošljavanja koji nema nikakvu edukaciju iz Loomena, a treba predavati u razredima s novim kurikulumima. Ravnatelji upozoravaju i da nedostaju metodički priručnici svih nastavnih predmeta koji imaju nove kurikulume, jer na mrežnoj stranici Škola za život objavljen samo jedan metodički priručnik za srednju školu i to iz engleskog jezika, a nedostaju im i pisane upute. - U školama se prenose razne informacije sa stručnih skupova koje međusobno nisu niti usklađene, a vrlo često nastavnici koji su bili na tim skupovima ne znaju jesu li ih dobro razumjeli, posebno ne znaju što to znači za primjenu u praksi, kaže Hitrec. Ništa nismo dobili 3704688_slika_u_clankuPitanje je i zašto nisu na svim stručnim skupovima koji su se uživo organizirali bili prezentirani primjeri dobre prakse i načini rješavanja poteškoća na koje su škole u eksperimentalnom programu nailazile. - Više puta smo predlagali da se prezentiraju ogledni nastavni sati, ogledna pedagoška dokumentacija, ogledno tematsko planiranje, ogledni primjeri pisane provjere znanja, ogledni primjeri vrednovanja. Ništa od toga nismo dobili - upozorava Hitrec. Nije sve crno Iskustva onih koji su bili dio eksperimentalne primjene Škole za život ipak pokazuju da nije sve tako crno, jer kako kaže ravnateljica Prve riječke hrvatske gimnazije, Jane Sclaunich, na dio pitanja Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja odgovoreno je na stručnim skupovima, a prva godina eksperimentalne primjene Škole za život pokazala je zadovoljstvo roditelja, učenika i nastavnika. - Napravljena je evaluacija i rezultati su javno dostupni, a pokazali su da su učenici zadovoljniji, gradivo im je zanimljivije, manje su izloženi stresu i postigli su daleko bolji uspjeh. U naša dva prva razreda imamo po 17 odlikaša, a tako dobre ocjene nismo imali godinama. Istina je da određenih poboljšanja može biti te da se od nastavnika očekuje daleko veća motiviranost i dosta rada. Međutim, generalno smo zadovoljni - ističe Sclaunich. Ravnatelji se, kaže, bune što im je predložen model posjeta satu u trajanju od 10 do 15 minuta, na početku ili kraju nastavnog sata, s obrazloženjem kako je to dovoljno da se vidi kako i što radi nastavnik. Za ovakav pristup nismo do sada čuli niti ne znamo u kojim pedagoškim teorijama je utemeljen. Ujedno dodaje kako se od iduće godine kreće i s modularnom nastavom što će za učenike koji imaju 16 predmeta također značiti veliko rasterećenje. Udruga ravnatelja i tu vidi problem, jer nejasno je kako će se tretirati učenici koji već u prvom obrazovnom razdoblju dobiju tri ili više negativnih ocjena. Pitaju se znači li to da će se usred nastavne godine upućivati na ponavljanje razreda, a nije im jasno ni kako realizirati natjecanja ako se predmet provodi samo u drugom polugodištu.
Ne može se kaos pravdati autonomijom, a to će se dogoditi kada izostane uspjeh. Problem je i što mi ne radimo u istim uvjetima, ne mislim na prostorne uvjete iako oni što rade u jednoj smjeni su u drugom svijetu. Mislim na motiviranost, sposobnost i stručnost nastavnika. Pretpostavka je da su svi bili na Loomenu, ali on nije obavezan i ne daje odgovore na sva pitanja, upozorava Hitrec. Podrška ravnateljima, pribojavaju se, izostat će i od strane savjetnika Agencije za odgoj i obrazovanje, jer ti su savjetnici tek prije mjesec dana uključeni u stručno usavršavanje nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja te nije moguće od njih očekivati pružanje kontinuirane podrške u provedbi novih kurikuluma. Ravnatelji tvrde i da je nejasno na koji način će prosvjetna inspekcija utvrditi eventualne propuste nastavnika u radu koji realiziraju nove kurikulume s obzirom na povećanu autonomiju nastavnika te planiranje koje je samo okvirno i podložno čestim promjenama tijekom provedbe. Iz istih razloga nije im jasno ni kako će oni sami uočiti eventualne nepravilnosti u radu za koje su odgovorani. Uvid u usavršavanje - Ne znamo ni kad ćemo imati uvid je li nastavnik i stručni suradnik odradio zadatke na Loomenu ili ne. Na stručnim skupovima je ministrica prije nekoliko mjeseci rekla da će ravnatelji imati uvid u usavršavanje nastavnika i stručnih suradnika na Loomenu, međutim od toga za sada nema ništa. Nitko od ravnatelja pouzdano ne zna jesu li i u kojoj mjeri nastavnici završili pojedine module na Loomenu. Osim toga nigdje nije propisano da je takvo usavršavanje obvezno, već nasuprot, isticalo se da je to izbor svakog nastavnika koji se želi dodatno educirati - napominje predsjednica Udruge.

Najnovije

  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova 17. ožujka 2023.
  • Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’ 14. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    ožu. 14, 2023
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    ožu. 13, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    ožu. 14, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Sindikat Preporod 17. ožujka 2023. 0 Comments
  • Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Sindikat Preporod 14. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok