Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
    • Prijavi se
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
PLAN OPORAVKA UČENJA ZA ZEMLJE EUROPE I SREDNJE AZIJE
11 May 2022
IMENOVANI PREDSTAVNICI SINDIKATA U POVJERENSTVO ZA TUMAČENJE TKU-a
18 May 2022
Novosti
Primjeri OECD-ovih inicijativa za kontinuitet i oporavak obrazovanja (1)
16. svibnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Jednakost je bio ključni aspekt odgovora većine zemalja na situaciju koju je uzrokovala pandemija, jer su prepoznale činjenicu da će učenici u nepovoljnom položaju dodatno zaostati u učenju. Mnoge su zemlje stoga pokušale izjednačiti uvjete školovanja za sve, obraćajući posebno pozornost na mjere povezane s prehranom, tehnologijom ili socijalnom podrškom učenicima i obiteljima kojima je to bilo najpotrebnije

Priredila Ivana Čavlović

16.05.2022.

Tijekom pandemije, Odjel za obrazovanje i vještine Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) pružao je potporu svojim zemljama članicama i partnerima omogućavanjem niza resursa i publikacija, ali i ponudivši im mjesto za razmjenu ideja i inicijativa. Većina zemalja pokušala je osigurati kontinuitet učenja tijekom krize uzrokovane bolešću COVID-19, i to uglavnom tako što su osigurale razne resurse za obrazovanje na daljinu, ali i poticale učitelje da daju sve od sebe kako bi učenicima olakšali stjecanje znanja tijekom ove situacije.

U Japanu su škole ostale otvorene veći dio pandemije. Uvedene su sigurnosne mjere za djelatnike škola i učenike ‒ izbjegavanje zatvorenih prostora, bliskoga kontakta i prenapučenih mjesta. Zabilježeno je stoga samo 11 slučajeva prijenosa zaraze u školi (od rujna 2020.), a svoju su politiku saželi u dokumentu „Osiguravanje učenja bez obzira na to stanje s pandemijom koronavirusa”. U tu je svrhu japansko Ministarstvo obrazovanja, kulture, sporta, znanosti i tehnologije uposlilo i umirovljene učitelje, studente, osobe iz nevladinih organizacija povezanih s obrazovanjem, ali i pojedine članove zajednice. Uz to, pomoćno školsko osoblje, školski savjetnici i socijalni radnici angažirani su kako bi pružili dodatnu podršku mentalnom zdravlju učenika.

U Francuskoj, nakon potpunog zatvaranja za gotovo sve učenike tijekom prvoga pandemijskog vala, osiguran je kontinuitet učenja zahvaljujući otvaranju i širenju njihove već postojeće infrastrukture za digitalno učenje te potpore savjetnika za digitalno obrazovanje koji rade s nastavnicima, ravnateljima i drugim obrazovnim dionicima. Od ožujka 2021. škole su ostale otvorene u cijeloj zemlji, bez obzira na situaciju s pandemijom, sa strogim sanitarnim protokolom: fizička distanca za učenike iz različitih razreda; obvezno nošenje maski za učitelje i učenike starije od 10 godina; dezinfekcija ruku; redovita dezinfekcija i ventilacija učionica i javnih prostora; posebni protokoli tijekom školskih obroka, odmora, ulaska u školu i izlaska iz nje, tjelesnog i glazbenog odgoja; davanje prednosti nastavnicima i učenicima pri testiranju na COVID-19. Nastavnici iz rizičnih skupina poučavali su na daljinu tijekom cijelog razdoblja pandemije.

Osim omogućavanja digitalnih resursa za učenje te obrazovnih programa na TV-u i radiju, Čile se odlučio za plan postupnog otvaranja škola koji se usredotočuje na sigurnost. U dogovoru s Ministarstvom zdravstva, Ministarstvo obrazovanja propisalo je sanitarni protokol (dezinfekcija, obvezne maske, fizička distanca, prilagođeni rasporedi i sl.) koji svaka škola provodi u skladu sa svojim specifičnim zahtjevima. S obzirom na uvjete, Ministarstvo je školama osiguralo novi pedagoški plan u kojem se prednost daje pojedinim aspektima kurikuluma i nekim dijagnostičkim instrumentima za utvrđivanje potreba učenika, s naglaskom na njihovo socioemocionalno stanje.

Jednakost je bio ključni aspekt odgovora većine zemalja na situaciju koju je uzrokovala pandemija, jer su prepoznale činjenicu da će učenici u nepovoljnom položaju dodatno zaostati u učenju. Mnoge su zemlje stoga pokušale izjednačiti uvjete školovanja za sve, obraćajući posebno pozornost na mjere povezane s prehranom, tehnologijom ili socijalnom podrškom učenicima i obiteljima kojima je to bilo najpotrebnije.

U državi Sao Paulo u Brazilu jedna je od prvih mjera Ministarstva obrazovanja bila rješavanje pitanja prehrane. Javne škole u Sao Paulu obično nude jedan besplatan obrok dnevno svim učenicima. Međutim, tijekom zatvaranja škola, dodatna je pomoć pružena učenicima koji žive u krajnjem siromaštvu te je pokrenut program socijalne podrške pod nazivom Merenda em Casa, kojim je omogućen besplatan obrok za učenike čije obitelji primaju socijalnu pomoć. Za siromašne učenike čije obitelji ne primaju novčanu naknadu (Bolsa Família) osigurana je pomoć donacijama Comunitasa, nacionalne neprofitne organizacije koja promiče javno-privatna partnerstva. Ministarstvo je također osnovalo radnu skupinu koja će telefonski ili na bilo koji drugi mogući način doprijeti do roditelja „nedostupnih” učenika, uključujući kućne posjete, nakon što su učitelji prijavili njihovo zaostajanje u učenju.

U Kolumbiji je pokrenuta platforma za resurse za učenje za mobilne telefone (movil.colombiaaprende) te je objavljena uredba kojom se od mobilnih operatera traži da osiguraju besplatan pristup određenim obrazovnim uslugama i mrežnim stranicama. Također, vlada je postigla sporazum s mobilnim i internetskim operaterima kojim se svim stanovnicima osigurava pristup obrazovnim sadržajima i smjernicama, posebice kućanstvima s nižim dohotkom.

U Koreji, u suradnji s Ministarstvom znanosti i IKT-a, lokalnim vlastima i privatnim tvrtkama, Ministarstvo obrazovanja osiguralo je digitalne uređaje i subvencionirane naknade za pretplatu na internet učenicima u nepovoljnom položaju, kako bi se osigurali jednaki uvjeti za sve. Svi učenici koji se prijave za digitalne uređaje mogu ih unajmiti bez dodatnih troškova pa je to od travnja 2021. godine učinilo 5.3 posto svih korejskih učenika, odnosno njih 280 tisuća.

Najnovije

  • Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
    Mlađa su djeca najviše pogođena COVID-zatvaranjima, pokazalo je novo istraživanje
  • UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
    UTJECAJ PANDEMIJE NA UČENJE: KAMO I KAKO DALJE?
  • DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
    DALEKOSEŽNI UČINCI ZATVARANJA ŠKOLA I NEDOSTATKA NASTAVE UŽIVO
  • Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
    Kako gubitak znanja povezan s pandemijom koronavirusa pretvoriti u obrazovnu dobrobit
  • Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici
    Rezultati studije koju je provelo Sveučilište Harvard: Škole koje su prešle na online učenje naštetile su obrazovnim postignućima učenika u matematici

Pridruži se

  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok