Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
AKTUALNO: VISINA DNEVNICE ZA SLUŽBENA PUTOVANJA U RH
07 February 2016
Smije li roditelj ocjenjivati rad nastavnika?
07 February 2016
Iz medija
Prenosimo: Intervju, Vilim Ribić
7. veljače 2016. by Goran Skok in Iz medija
Ako je Vlada ozbiljna u želji da počne vrednovati kvalitetu rada u javnim službama, mi ćemo je podržati, kaže Ribić Marko Biočina/Jutarnji list Koje će reforme uspjeti provesti nova hrvatska Vlada, još je krajnje neizvjesno, no za barem jednu od njih mogla bi imati podršku ključnih socijalnih partnera. Uvođenje sustava mjerenja učinka rada zaposlenih u javnom sektoru jedna je od mjera koje je u svojim programskim dokumentima najavila vladajuća koalicija, a koju - možda i iznenađujuće - podržavaju i sindikati. U intervjuu za Jutarnji list čelni čovjek Nezavisnog sindikata znanosti Vilim Ribić potanko iznosi sindikalni stav o tom pitanju i detalje reforme koju predlaže hrvatskoj Vladi. Podržavate li vi ideju da se u javnom sektoru uvede sustav vrednovanja radnog učinka rada? Mi smatramo da je postojeći sustav, koji daje istu plaću za različite kvalitete rada, apsolutno kontraproduktivan. To nikako nije dobro i podržavamo ideju da se to promijeni. No, to nije ništa novo. Mi smo o tome govorili još u prošlom desetljeću. Sindikati obrazovanja još su 2008. u Zakon o osnovnom i srednjem obrazovanju ugradili odredbu da nastavnici mogu napredovati u tri stupnja ovisno o kvaliteti njihova rada. Taj model trebalo je dalje razraditi pravilnicima i podzakonskim aktima, no došla je kriza, nije bilo novca i cijela je priča zaboravljena. Ipak, naša politika u tom je pogledu jasna. Kvaliteta rada mora se analizirati i vrednovati. Ključno je pitanje na koji će se način to činiti. Kakav je vaš prijedlog? Mi tu imamo nekoliko načela na kojima ćemo inzistirati. Kao prvo, to nikako ne smiju biti nagrađivanje za kratko razdoblje, od slučaja do slučaja, pa da se, primjerice, nekome daje stimulacija ili destimulacija plaće na mjesečnoj razini jer je nešto napravio ili nije napravio. Takav sustav je za javni sektor neodrživ, stvorio bi ozbiljnu nestabilnost, a na koncu bi bio i potpuno neekonomičan jer bi trošak takvog kontinuiranog praćenja, ocjenjivanja i intervencija naprosto bio ogroman. To nitko u svijetu ne radi. Optimum između ekonomičnosti i poticanja izvrsnosti treba tražiti u sustavu kategorija ili razreda napredovanja. Tu postoji zdravi poticaj za one koji rade bolje, no da bi ga se uvelo, nužno je imati sustav ocjenjivanja. A taj sustav, pak, mora uvažavati specifičnosti rada u javnom sektoru. Koje su to specifičnosti? Osnovni rizik uvođenja ovakvog sustava u javnim službama su motivacijski mehanizmi, znatno drukčiji nego u privatnom sektoru. U privatnom sektoru, osim ako ste monopolist ili ste poslovanjem naslonjeni na državu, vi najvjerojatnije nećete zaposliti svoju rođakinju neradnicu i dati joj bolju plaću od radnika koji dobro radi, jer će se on uvrijediti, otići i oslabiti konkurentnost vaše tvrtke. U privatnom sektoru, naprosto, postoji intrinzični motiv da najboljeg radnika i nagradite. U javnom sektoru taj motiv nije dominantan. Upravitelj u nekom javnom sustavu često će tu već spomenutu rođakinju neradnicu i zaposliti i platiti više od nekog radišnijeg kolege. Dakle, sustav ocjenjivanja u javnom sektoru trebao bi moći minimalizirati te negativne upravljačke impulse i nepravilnosti. Možete li to malo pojasniti? To treba biti sustav koji ocjenjuje i ocjenjivača. Dakle, službenici napreduju temeljem godišnjih ocjena svog rada. Ocjene se sastoje od više komponenti, od ocjene nadređenog, ocjene radnih kolega u istom stupnju kompetencija (peer review) ili čak i podređenih, do ocjena korisnika njegovih usluga. Dakako, u izračunu konačne ocjene rada sve komponente se ne vrednuju ravnomjerno, i dalje bi ocjene neposrednih nadređenih bile najvažniji element, no takav sustav sprečava samovolju šefova nad zaposlenicima, odnosno netransparento favoriziranje ili penaliziranje ljudi zbog raznih stvari koje nisu povezane s kvalitetom njihova rada. Takav se sustav u literaturi inače zove ocjenjivanje kroz 360 stupnjeva. A što je s mjerenjem učinka? Mjerenje učinka također može biti dio ocjene rada, no problem u javnom sektoru često je baš u tome što vi ne možete transparentno mjeriti učinak. Kako ćete mjeriti učinak rada u obrazovnom sustavu? Kako mjeriti učinak rada administracije? Vi nekom činovniku možete mjeriti broj rješenja koja izda, no što znači ta brojka ako su ta rješenja pogrešna ili nelegalna? Vi biste morali onda pratiti stupanj osporenja tih rješenja, a to vas onda opet vodi u silno kompleksan i skup sustav. Upravo zbog toga, ocjenjivanje kvalitete u javnom sektoru često se svodi na subjektivnu ocjenu nadređenog. Problem je što su taj način često netransparentan i utemeljen na subjektivnim, nepravednim kriterijima. Sustav kakav mi predlažemo smanjio bi tu arbitrarnost i uveo načelo da nema povlaštenih od vrednovanja kvalitete. Spominjete ocjene korisnika usluga. Znači li to da bi učenici ocjenjivali nastavnike? Zašto ne? U osnovnom obrazovanju to bi mogli raditi roditelji, a već u srednjim školama i sami učenici. Nije intencija da, primjerice, učenici mogu stopirati napredovanje kvalitetnog, ali strogog profesora, no s druge bi strane takav sustav mogao spriječiti situaciju u kojem je napredovanje profesora kojega visoko cijene i kolege i učenici stopirano zato što ga, iz nekih privatnih razloga, ravnatelj ne voli. Na sličan način u zdravstvu bi mogle sudjelovati udruge pacijenata. Naravno, njihova ocjena ne bi trebala biti dominantna, ali bi trebala imati jedan razuman udio u ocjeni. Princip je jasan. Vrednovanje kvalitete rada ne smije biti poluga moći upravljačkih struktura - često politički imenovanih - nad profesionalnim zaposlenicima javnih i državnih službi. ... Cijeli intervju pročitajte ovdje

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok