Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Obrazovanje djece i mladih stagniralo je tijekom pandemije koronavirusa
21 March 2022
Nova podružnica: U OŠ Antuna Klasinca u Lasinji osnovana je jubilarna 300-ta sindikalna podružnica u osnovnim školama Sindikata Preporod
30 March 2022
Novosti
POTENCIJALNI ODGOVOR POJEDINIH ZEMALJA NA OBRAZOVNU KRIZU IZAZVANU PANDEMIJSKIM MJERAMA
28. ožujka 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Gubitak znanja nadoknaditi uz pomoć programa za prilagođeno poučavanje

Jedan od pristupa koji bi mogao omogućiti individualan i prilagođen pristup djeci zove se „poučavanje na odgovarajućoj razini”. Temeljno je načelo ovoga pristupa upravo to da u središte stavlja svakog učenika pojedinačno i prilagođava se njegovim potrebama, a organiziran je tako da su djeca grupirana prema svojoj razini znanja odnosno stručnosti, a ne prema dobi ili ocjeni

Priredila Ivana Čavlović

Obrazovni sustav kakav oduvijek poznajemo izmijenio se gotovo preko noći početkom 2020. godine. U kratkom je vremenu cijeli svijet bio suočen s potpunim zatvaranjem, pa tako i obrazovnih institucija, zbog pandemije bolesti COVID-19. Sudjelovanje na nastavi i ostalim školskim aktivnostima od kuće bio je dotad gotovo nezamisliv scenarij, no pod pritiskom širenja bolesti nešto nezamislivo postalo je dijelom naše svakodnevice. U tom su razdoblju naglih promjena i velike neizvjesnosti svi dionici obrazovnoga sustava imali različita pitanja i nedoumice o tome kako se snaći u novom okružju. Sva znanja i vještine koje učitelji imaju trebalo je istoga trenutka prilagoditi i primijeniti na online platforme kako bi se obrazovanje učenika koliko-toliko neometano nastavilo. Učenici su se iz školskih klupa prebacili u svoje domove, a roditelji, koji su također većinom prešli na rad od kuće, našli su se u jedinstvenoj situaciji. Dom većine ljudi tako je postao višenamjenski prostor u kojem je trebalo pomiriti poslovne, školske, fakultetske i kućanske obveze.

Takvo je stanje potrajalo mjesecima, a potpuni povratak u učionice još dugo nije bio moguć, već se, s obzirom na trenutačnu situaciju, izmjenjivala nastava uživo s onom na daljinu. Sve je to ostavilo traga na svim dionicima obrazovnog sustava, a posebno na učenicima, koji su u tom neizvjesnom razdoblju izgubili mnogo znanja te propustili mnogo prilika za učenje, a učinak je vrlo različit u mnogim zemljama i školama diljem svijeta. Čak i unutar jedne učionice, različite okolnosti i osobne značajke podrazumijevaju vrlo različitu razinu stečenoga znanja među učenicima. Stoga je prepoznavanje potreba svakoga pojedinog djeteta ključno za učinkovito rješavanje ovoga problema.

Prilagođen pristup svakom učeniku

Jedan od pristupa koji bi mogao omogućiti individualan i prilagođen pristup djeci zove se „poučavanje na odgovarajućoj razini”. Temeljno je načelo ovoga pristupa upravo to da u središte stavlja svakog učenika pojedinačno i prilagođava se njegovim potrebama, a organiziran je tako da su djeca grupirana prema svojoj razini znanja odnosno stručnosti, a ne prema dobi ili ocjeni. Ovaj pristup uključuje posebne aktivnosti i instrukcije osmišljene zbog toga da učenici s vremenom dosegnu višu obrazovnu razinu, uz pomno praćenje njihova napretka. Te su aktivnosti učenja obično usmjerene na temeljne jezične i matematičke vještine i nisu isključivo povezane s kurikulumom.

Pristup počinje kratkom procjenom sposobnosti čitanja ili računanja. Nakon redovne nastave, učenici prelaze iz svojih razrednih odjeljenja u učionice namijenjene prilagođenom poučavanju, prema programu usklađenom s dijagnostičkom procjenom, i ondje imaju sat ili dva dodatne nastave. U tim učionicama osposobljeni volonteri ili učitelji održavaju specijaliziranu nastavu osmišljenu za pomoć učenicima kako bi što brže i kvalitetnije napredovali od jedne obrazovne razine do iduće. Također, ti učenici nastavljaju redovno školovanje tijekom sudjelovanja u ovim programima.

Mnoge su zemlje tijekom pandemijske krize prepoznale koristi ovoga prilagođenog programa te su ga odlučile provesti kako bi pomogle učenicima da što lakše nadoknade zaostatke uzrokovane neodržavanjem redovne nastave. Jedna je od njih i Indija, gdje su taj program eksperimentalno provodili 50 dana. U njemu su sudjelovali učenici od trećega do petoga razreda, s poučavali su ih osposobljeni volonteri. U tom su razdoblju učenici s najniže razine postignuća napredovali za nekoliko stepenica te dosegnuli treću najvišu razinu znanja i sposobnosti (Banerjee i dr.), a slični su pozitivni rezultati postignuti i u Gani, provodeći ovakav pristup u sklopu Inicijative zajednice učitelja u Gani (Lucas, Beg i Fitzpatrick).

Nadalje, u Bocvani i Zambiji također su kao odgovor na pandemijsku krizu i podršku oporavka od gubitka znanja uveli programe koji grupiraju djecu prema njihovoj razini sposobnosti uz prilagođeno poučavanje. U Bocvani je program Poučavanje na pravoj razini (Teaching at the Right Level ‒ TaRL) bio temeljna intervencija još prije pandemije, a partneri Ministarstva osnovnog obrazovanja u sjeveroistočnoj regiji preuzeli su vodstvo u ponovnom uspostavljanju toga programa nakon otvaranja škola u 2020. godine, smanjujući ciklus provedbe s trideset na osam dana. Unatoč ovom skraćenom razdoblju, učenici su pokazali iznimne uspjehe u učenju, koji su bili gotovo jednaki onima iz 30-dnevnog ciklusa (Muyoki i dr.). U Zambiji se vladin program TaRL proširuje na više obrazovnih razina i kombinira s redovnim kurikulumom jezika i matematike (UNESCO).

„Popunjavanje praznina”

Druge su zemlje, pak, uključile načela „poučavanja na odgovarajućoj razini” u svoje nove pedagoške pristupe. Tako su u Kambodži Ministarstvo obrazovanja i lokalni partneri nevladinih organizacija razvili program koji dvanaest sati mjesečno posvećuje „popunjavanju praznina” odnosno nadoknadi u učenju ciljanim vježbama. Razvili su „dopunske pakete učenja”, koji počinju dijagnostičkom procjenom znanja temeljnih kompetencija u jeziku i matematici, a zatim učitelji grupiraju učenike prema razini sposobnosti i provode aktivne vježbe na različitim razinama (KAPE). U Čileu je Ministarstvo obrazovanja pokrenulo nacionalni program koji pomaže školama u provedbi pedagoškog pristupa koji promiče ovladavanje ključnim konceptima potrebnima za učenje na trenutačnoj razini. Za svaki se cilj učenja trodijelna metodologija sastoji od faze nadoknade ili „ujednačavanja”, zatim faze u kojoj se uči novi sadržaj te formativne procjene, a potom se na temelju rezultata određuje hoće li razred nastaviti učiti na određenoj razini ili se vraća u fazu nadoknade (Ministerio de Educación de Chile).

Najnovije

  • Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje” 31. ožujka 2023.
  • Isplata plaće za ožujak bit će u utorak 11. travnja 2023. 30. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    ožu. 31, 2023
    Isplata plaće za ožujak bit će u utorak 11. travnja 2023.
    Isplata plaće za ožujak bit će u utorak 11. travnja 2023.
    ožu. 30, 2023
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    Krenuli pregovori za granske kolektivne ugovore
    ožu. 29, 2023
  • CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    ožu. 31, 2023
    Isplata plaće za ožujak bit će u utorak 11. travnja 2023.
    Isplata plaće za ožujak bit će u utorak 11. travnja 2023.
    ožu. 30, 2023
  • CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    ožu. 31, 2023
  • CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    CJELODNEVNA ŠKOLA “Ovo je nacionalna šansa da se maknemo s Balkana i približimo razvijenim zemljama kako bi nam svima bilo bolje”
    Sindikat Preporod 31. ožujka 2023. 0 Comments
  • Isplata plaće za ožujak bit će u utorak 11. travnja 2023.
    Isplata plaće za ožujak bit će u utorak 11. travnja 2023.
    Sindikat Preporod 30. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok