Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
NOVA PODRUŽNICA: OŠ Ivana Lovrića, Sinj
17 July 2020
Radovan Fuchs : Devetogodišnja škola nije loša ideja
20 July 2020
Novosti
Otvoreno pismo novom ministru obrazovanja
20. srpnja 2020. by Sindikat Preporod in Novosti
Preporod_Ulazna tabla 20.07.2020.  

Otvoreno pismo novom ministru obrazovanja

  Nakon što su, nakon tri godine, ministricu Blaženku Divjak parlamentarni izbori  vratili  poslu koji je radila prije dolaska na Svetice,  obrazovno ministarstvo pripalo je Vama. Obraćam Vam se  radi rješavanja  problema s kojima će te se morati žurno suočiti.  Obraćao sam se istim povodom, istina ne ovako javno, i nekim Vašim prethodnicima.  Znanje i  osobito iskustvo, koje smo kroz život stekli,   nemamo pravo čuvati za sebe, već ih trebamo dijeliti s onima  koji pomoć žele prihvatiti. Unatoč „hvastanju“ Vaše prethodnice, dočekat će Vas jedan zahtjevan resor u okolnostima koje su izuzetno teške.  U podsustavima osnovnog i srednjeg školstva  problema je napretek. Neki su ostavština minulih   godina i desetljeća, a neke je iza sebe ostavila Vaša prethodnica.  Kako se ne želim upuštati u obrazlaganju pojedinih problema, telegrafski ću tek neke naznačiti.  Podrobnije ću se osvrnuti samo na onaj problem  koji smatram najvažnijim Nedostatna  pripremljenost učitelja i nastavnika za provedbu promjena nastalih primjenom novih predmetnih kurikula, neodrživa i  nepravedna rješenja u vrednovanju učiteljskog i nastavničkog rada, manjkavosti projekta državne mature,  slaba povezanost  strukovnih škola i tržišta rada, nedostatak izbornosti, prevelik utjecaj politike na upravljanje školama, pogubne posljedice zabrane zapošljavanju u dijelu koji se odnosi na nenastavno osoblje, manjkav sustav napredovanja i nagrađivanja, pošast anonimnih prijava,   posvemašnji nered u zapošljavanju… ,  neki su od problema koji su Vas dočekali, a o kojima u ovom dopisu neće biti govora. 2019/2020. bila je nadasve atipična školska godina. Tomu su najviše pridonijeli nedovoljno pripremljen ulazak u promjene predmetnih kurikula, problemi izazvani sedmotjednim cirkularnim štrajkom i tromjesečno odvijanje nastave na daljinu.  Pretpostaviti možemo kako se svo troje odrazilo na učinak odgojno-obrazovnog procesa, odnosno da učenici nisu, u značajnoj mjeri, svladali predviđeno nastavno gradivo. Ponavljam radi se o pretpostavci jer nikakva evaluacija nije provedena.  Ovo se nije dogodilo jer je bivša ministrica odbijala prijedloge  za sustavnom provjerom znanja krajem nastavne godine. Sustavna evaluacija i nadoknada gradiva, dakako, ako rezultati provjera znanja to budu zahtijevali – Vaša je prva i najvažnija zadaća. Vi niste odgovorni za stanje koje ste zatekli, no Vaša će odgovornost biti neupitna ukoliko  ne dođe do sanacije  štete koju je iza sebe ostavila zahtjevna  i problemima bremenita školska godina.  Ukoliko propustimo na sustavan način nadoknaditi ono što prošle školske godine propustilo,   doći će do značajnog srozavanja razine znanja naših učenika.  Kad znamo kako naši učenici prolaze na različitim nadnacionalnim testiranjima, svako zatvaranje očiju pred ovim problemom imat će ozbiljne posljedice. Da do ovoga ne dođe, na Vama je i Vladi kojoj pripadate, da rješavanju ovog problema pristupite promptno i krajnje odgovorno.  Za obje aktivnosti, i evaluaciju i sanaciju, zadužiti treba  Agenciju za odgoj i obrazovanje i Agenciju za strukovno obrazovanje. Srećom u objema ovim ustanovama  rade brojni stručnjaci koji, ako im se izdaju jasni zadaci,  znaju i mogu kvalitetno odraditi obje zadaće. Na Vama je da okončate  nepovjerenja u rad agencija, kojeg je bilo napretek za vrijeme mandata bivše ministrice, te da u stručnjacima iz agencija dobijete neophodne suradnike u obavljanju spomenutih aktivnosti. Ukoliko i Vi, poput Vaše prethodnice, ignorirate problem na koji Vam se skreće pozornost, nama će se, pored posljedica na koje Vam je ukazano,  dogoditi  još jedan ozbiljan problem. Ako  se prosvjetna vlast ne prihvati rješenja problema, a on se sam od sebe neće i ne može riješiti, roditelji, dakako, oni koji si to mogu priuštiti,  samostalno će se angažirati oko sanacije nastale štete. Ovo će opet za posljedicu imati daljnje raslojavanje naših učenika. Instrukcijama i raznim tečajevima pomoći će se samo učenicima dobrostojećih roditelja.  Svi ostali ovisit će sami o sebi. Što nam je činiti nakon što provedena testiranja ukažu na postojanje „rupa“ u znanju naših učenika?   Kao prvo potreban nam je sadržajno „preslagivanje““ kurikula nastavnih predmeta. Jedino je tako moguće, bez zadiranja u postojeću satnicu, osloboditi prostor za nadoknadu i  savladavanje onog gradiva koje je protekle godine tek djelomično usvojeno. Također, kao drugo, potrebno je dopunskom nastavnom, kojoj na neko vrijeme treba ukinuti sva ograničenja, omogućiti  „hvatanje priključka“ svima onima koji ga nisu u mogućnosti ostvariti u svom razrednom odjelu. Kako će zadaće, na koje Vam ovaj dopis ukazuje, možda  trebati ispunjavati u okolnostima koje  se neće razlikovati od lanjskih, posebno je  potrebno  povesti računa o provedbi spomenutih zadaća u okolnostima kada će se dio nastave ili cjelokupan nastavni proces odvijati „online“.  Nadam se da Vas  neophodnost udovoljavanju i ovom složenom zahtjevu, neće obeshrabriti. Prijedlog Akcijskog plana za nastavu na daljinu Vaše prethodnice neće Vam u ovome, na žalost, biti od značajnije pomoći.   Također, neka Vas ne pokoleba ni činjenica da Vi za rješavanje ovih problema nemate čak ni „sto dana“ koliko se obično daje mira novim obnašateljima vlasti. U nadi da ćete ove sugestije prihvatiti dobronamjerno, kao što su uostalom i iznesene,  pripravan sam Vam osobno izložiti detaljna pojašnjenja. Uspješnost Vašeg mandata  ovisit će o Vašim prvim potezima. Ukoliko se oni ne budu odnosili na žurno i efikasno  rješenje problema na koji Vam ukazujemo, Vaš će mandat, na žalost, biti  osuđen na neuspjeh.  U nadi da do ovoga neće doći, upućujem Vam riječi dobrodošlice i želim Vam puno uspjeha u obnašanju odgovorne dužnosti.   S poštovanjem,   Željko Stipić  

Najnovije

  • U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.
  • U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
    Za članove Sindikata Preporod Teatar Rugantino odobrava popust od 27% na ulaznicu
    Za članove Sindikata Preporod Teatar Rugantino odobrava popust od 27% na ulaznicu
    ožu. 23, 2023
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok