Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Osnovana nova podružnica u OŠ Josipa Matoša
05 February 2019
Skupljanje značkica za izvršeni zadatak mi djeluje kao dječja igra Super Mario
07 February 2019
Obavijesti i ostale vijesti
OSVRT NA STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA NA ŽUPANIJSKOJ RAZINI
6. veljače 2019. by Sindikat Preporod in Obavijesti i ostale vijesti
Piše: Nenad Kosak OSVRT NA STRUČNO USAVRŠAVANJE UČITELJA NA ŽUPANIJSKOJ RAZINI ŠKOLA ZA ŽIVOT – 14. SIJEČNJA 2019. GODINE Prije nekakvih 20/25 godina, moja sestrična i ja pokušali smo se uključiti u neke razgovore na tada popularnim forumima. Pomno i začuđeno smo pratili što se tamo događa. Vrlo brzo smo shvatili kako naši komentari, zapažanja, obrazloženja ili stavovi teško mogu pratiti tematski opseg ali i brzinu kojom se razgovori odvijaju. Taman smo smislili što napisati, a ekipa mijenja temu. I tako smo mi stalno kaskali i preskakali stepenice, ali unatraške. To nam je išlo baš na živce, pa smo izrazili svoje nezadovoljstvo. Mi smo pak išli na živce svima drugima koji su nas počastili svojim komentarima o nama, našim familijama, očevima i majkama … na kraju smo zamoljeni od nekog koji je negdje da napustimo tu sobu i taj forum. To smo stvarno i učinili. Otišli smo u najbliži birc, naručili velike kave, počeli promatrati i slušati stvarne ljude i njihove probleme, te komentirati što nam se dogodilo u sobi na forumu. Zaključili smo da se nikad više nećemo upuštati u komunikaciju s nekim fantomskim likovima koje niti vidimo niti čujemo, a njihova smiješna imena zaogrnuta u sigurnost anonimnosti prepuštamo povijesti. Te kratke i nemile epizode u mom ICT/IKT životopisu sjetio sam se onog časa kad su mi vrijedne kolegice objašnjavale Loomen. Slušajući njihove pozitivne ali i negativne doživljaje i stavove, odlučio sam zaobići takav oblik školovanja za život. Naročito kad sam shvatio da ću dobivati nekakve zadatke koje ću rješavati i slati nekom mentoru, a ta/taj mentor će mi davati prolazne ocjene ili me slati u kut na ponovno rješavanje problema. Zašto je to meni problem? Pa, ne znam tko je ta/taj mentor, koji su kriteriji za prolaz ili pad, koje su kompetencije tih osoba, što su ti ljudi do sada radili i postigli u njihovim profesionalnim životima, i gdje će na kraju završiti sva prolazna rješenja? Neke su me kolegice odmah podsjetile kako ja nisam iz informatičke generacije, kako ne razumijem potrebu modernih načina komunikacije, kako sam stao u vremenu i nisam spreman za ono novo. Druge su me šutke promatrale jer taj dan nisu zaslužile značku. Baš tih dana organizirano je Županijsko stručno vijeće učitelja razredne nastave kojem pripada i moja škola. Najavljene su radionice vezane uz projekt Škola za život. Pod prijetnjom rečenice da se ne zezamo i da moramo doći jer je ovo prevažno, spakirali smo se, ostavili djecu na čuvanje našoj pedagogici i krenuli na ŽSV s velikim očekivanjima i nadom da je to sad to. Sad će nam netko napokon objasniti osnovne postavke i smjernice projekta Škole za život. Doznat ćemo što se od nas zapravo očekuje, na koji način moramo mijenjati naše dosadašnje metode rada i naše filozofije poučavanja, kako ćemo iskoristit dosadašnja profesionalna iskustva i oplemeniti ih nekim novim kompetencijama. No, nakon uobičajenog uvoda i predstavljanja voditeljica radionice, nekoliko slajdova već viđenih prezentacija i njihovih mlakih popratnih objašnjenja, počela su stizati pitanja potaknuta nekim podatcima sa spomenutih slajdova. Uz ispriku da trenutno ne znaju izvor tih informacija voditeljice su dalje rastezale priču koja zapravo više nikoga nije zanimala. Osim, možda, podataka koliko je kuna i eura potrošeno na projekt koji nam predstavljaju. Nakon dobrih 90 minuta, neke su kolegice glasno zatražile riječ i protestirale uz objašnjenje kako su sve to već čule u sličnom izdanju na velikoj Konferenciji u Lisinskom, s koje su pobjegle s ostalom polovinom koja je napustila Lisinski nakon prve pauze. Zatim se spontano razvila diskusija o vrijednostima, načinu i učinku upotrebe informatičke opreme obzirom na specifičnost poučavanja u razrednoj nastavi. Diskusija je imala uglavnom negativan ton, a bilo je i povišenih intonacija. Jedna od voditeljica ostala je zatečena i vidno uzbuđena odgovorila kako nitko ne mora biti ovdje ako ne želi. Tu sam se morao i ja uključiti. Objasnio sam kako smo svi mi odvojili vrijeme i došli sa željom da nam predstave neke nove konkretne informacije, spoznaje ili metode koje ćemo s lakoćom primijeniti u svakodnevnom radu s djecom. Došli smo spremni učiti i naučiti jer tako radimo cijeli profesionalni život. Shvaćamo potrebu konkretnih promjena našeg rada, a ovim predavanjem ostajemo prikraćeni za bilo kakav savjet, uputu ili rješenje jer sve ostaje na vrlo visokoj razini apstrakcije i nedorečenosti. Tada je riječ preuzela druga voditeljica i najavila konkretne radionice u drugom dijelu sastanka nakon objeda u organizaciji Ministarstva. Obzirom da sam nakon prvog dijela otišao ne mogu komentirati sadržaj, ciljeve i zadatke radionica. Prenosim doživljaj kolegica koje često odlaze na radionice različitih sadržaja u organizaciji Agencije ili Ministarstva, a najčešće o osobnom trošku na radionice specifičnih sadržaja i područja koja ih zanimaju a koje organiziraju mnoge udruge: „Vrlo razvodnjena situacija, ništ' značajno.“ Ovaj skraćeni osvrt i osobni doživljaj moram završiti zaključkom na nekoliko razina. Vremenski okvir. Na svoje individualno usavršavanje potrošio sam brojne sate slušajući predavanja i sudjelujući u radu interaktivnih radionica. Nakon radnog vremena, vikendima i u ljetnim mjesecima. Nisam žalio uloženo vrijeme jer sam za uzvrat dobivao nova znanja i nove kompetencije, osjećao sam se sigurnim u to što radim, bio sam zadovoljan i spreman oplemeniti svoj rad. Još više sam volio svoj posao i zvanje. Nažalost, vrijeme potrošeno na ovakvim skupovima ŽSV – a, za mene je potpuno bezvrijedno i ne čini me zadovoljnim jer nisam dobio ništa od onoga što sam očekivao i čemu sam se nadao. Moram priznati da sam otišao žalostan i ljut jer sam opet nasjeo na priču o velikoj reformi. Nisam osjetio niti saznao u čemu je bitna razlika ove od svih dosadašnjih reformi, tj. pokušaja reformi. Financijski okvir. Kao dipl. učitelj s više od 20 godina radnog staža imam plaću do 6000 kn. Kako bih namirio sve svoje troškove moram pronalaziti male dodatne zarade. Kako bih zaradio moram utrošiti i vrijeme. Uloženo vrijeme i sposobnosti nisu uvijek najisplativiji ali me čine sretnim i zadovoljnim. Ukratko, pjevam, sviram i pričam za novce, a dio zarade uvijek potrošim na neki oblik usavršavanja u području koje me zanima. Do prije nekoliko godina nije mi bio problem kupiti sve što mi je trebalo za rad u nastavi jer škola za to nije imala novaca. Ta je priča poznata svim učiteljima. Osvijestio sam se onog časa kad sam saznao koliko novaca odlazi na puste seminare i predavanja bez ikakvog efekta. A ja kupujem trgovački papir i jeftine flomastere. Više ne kupujem i očekujem odgovor na pitanje gdje i kako su potrošeni spomenuti milijuni namijenjeni za projekt Škola za život. Profesionalni okvir. Ciljevi Škole za život su: osnaživanje uloge i jačanje profesionalnosti, veća autonomija u radu, kreativniji rad, smanjenje administrativnih obveza i vanjskih pritisaka. Mogućnost ostvarenje nekih od spomenutih ciljeva odavno je promovirana kroz sve prošle pokušaje reformi. Mislim na profesionalnost, autonomiju, pa i na kreativnost. Administrativne obveze sigurno nisu smanjene a smanjenje vanjskih pritisaka neće se dogoditi ni u kakvoj reformi. Svjetonazorski okvir. Podržavam ideju da je informatičko obrazovanje i poznavanje tehnologije potrebno. Svakodnevno je koristim. Ali, ne mogu se složiti s idejom i opsegom uvođenja te tehnologije odmah na početku obrazovanja. Naročito kad čujem komentare učitelja i roditelja čija bi djeca trebala koristiti te tehnologije. Ne slažem se niti s načinom primjene. O kvaliteti opreme i digitalnih materijala, te opremljenosti škola neću ni govoriti. Jednostavno mislim da je to krivi put jer su zaobiđena ili zaboravljena područja obrazovanja koja su i do sada bila zapostavljena a imaju važnu ulogu u osposobljavanju za život. Mislim i na sve mlade kolegice i kolege kojima se ovakav put usavršavanja prezentira kao nešto dobro i učinkovito. Jasno mi je da je tako puno jeftinije. Ali, mnogi će ostati zakinuti za sudjelovanje u interaktivnim oblicima usavršavanja iz kojih mogu puno naučiti, steći sigurnost i zadovoljstvo rada u razredu.      

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave 23. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    U mreži prvog: Što cjelodnevna nastava donosi učenicima i učiteljima
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    Sindikat Preporod 23. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok