Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Ivana BAŠIĆ jedna je od sto najboljih prosvjetnih djelatnika na svijetu i dobitnica nagrade ‘Global Teacher Award’
07 August 2019
UČITELJICA IZ OPUZENA DOBILA PRESTIŽNU SVJETSKU NAGRADU!
08 August 2019
Iz medija
Osnivač Prve klasične gimnazije u Zagrebu: Zašto mislim da je ‘škola za život’ neuspio eksperiment
7. kolovoza 2019. by Sindikat Preporod in Iz medija
PIŠE ZLATKO ŠEŠELJ, 07.08.2019.
Prof. Zlatko Šešelj, osnivač Privatne klasične gimnazije u Zagrebu, piše za Globus: Cijeli je sustav birokratiziran i prepun pravilnika i svaka kreativna inicijativa nailazi na nepremostiv otpor interesnih skupina i onda se to sve pretvara u kazališnu farsu zvanu “škola za život“
Činjenica da je četvrtina učenika koji su pristupili državnoj maturi bila neuspješna – a radi se o golemoj brojci od gotovo devet tisuća učenika! – simptom je izuzetno teške bolesti našeg školskog sustava. Ta bolest nije ništa novo, o njoj se govori – a i ja sam govorio – desetljećima, ali izbjegavanje da se ona detektira, točno opiše i liječi, dovela je do ovogodišnje katastrofe u kojoj su ceh za tuđu nebrigu i ignoranciju na koncu platili oni koji ni luk nisu jeli ni luk mirisali – učenici. I još užasnije zvuče isprike institucija koje, neka me se ne shvati krivo, graniče s ozbiljnim mentalnim problemima. Tako je, naprimjer, ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja pred gledateljstvom Zorana Šprajca izjavila da je sve to bilo očekivano, jer su rezultati PISA projekta već pokazali da smo ispod prosjeka?! Ta se gospođa ni za trenutak nije zapitala o odgovornosti sustava koji servisira, odnosno, zašto – ako smo znali rezultate PISA projekta (bez obzira što o njima mislimo) – nismo ništa učilnili da popravimo situaciju. I zašto njezina institucija nije u proteklih 10 godina napravila nikakvu analizu koja bi se bavila sadržajima koje državna matura ispituje (ako takva i postoji javnost za nju nije čula). Zašto njezina institucija nije proučila činjenicu da učenici najbolje rješavaju dio mature iz stranih jezika. Jesu li se upitali odakle takva razlika u odnosu na druge predmete? Jesu li iz tih razlika izvukli kakve pouke? Jesu li igdje – javno – na temelju tih uvida predložili promjene u sadržajima i metodama rada u nastavi? Ako nisu, zašto nisu? Desetgodišnje postojanje državne mature – ma koliko se s njom ne slagao – stvorilo je golem fond vrlo važnih podataka i uvida. Upravo je njihova analiza trebala olakšati promjene u sadržajima pouka, ali i njezinim metodama. No ništa se zbilo nije, činovnici i dalje primaju svoju plaću, svi se slažu da je to neuspjeh, ali… Hrvatski školski sustav danas je nakaradan i toksičan. Umjesto da potiče, on stvara shizofrenu situaciju. Umjesto da u centar stavi učenika i njegovu znatiželju, on stavlja brojke koje učenika guraju u bolju poziciju. Ma koliko te brojke bile netočne, iznuđene ili besmislene. Ako od prvog razreda osnovne škole moraš biti iz svih predmeta ocijenjen odličnim da bi se upisao u “bolje“ škole, onda se postavlja pitanje zašto u našoj zajednici, koju svi podržavaju svojim porezom, postoje “bolje“ i one “lošije“ škole? Što je društvena zajednica koju zovemo Republikom Hrvatskom, ili lokalnom samoupravom, učinila da SVE škole dođu na sličnu razinu? S kojim pravom se naš novac troši tako da postoje “loše“ škole? Biste li vi kupujući u istom dućanu pristali da netko dobije “bolju“ robu, a vi “lošiju“ ili obrnuto, za iste pare? Odavno smo naučili da robu koja ne odgovara (“lošija“) vraćamo prodavaču čim primijetimo da nešto ne odgovara željenom ili deklariranom, ali kad je školstvo u pitanju nitko ne postavlja pitanje zašto, za iste pare, neki dobiju “bolju“, a neki “lošiju“ školu. Jer su imali u 6. razredu osnovne škole četvorku iz tjelesnog odgoja? Ako su svi u NCVVO (ili bar upućeniji) očekivali loš rezultat, zašto nisu krenuli u javnu borbu za bolje rezultate? Zašto su šutjeli? Zašto su obmanuli četvrtinu učenika? I njihove roditelje, koji to sve plaćaju? Pa nije državna kasa privatni feud ministra financija, već je to zajednička kasa svih poreznih obveznika. I oni imaju pravo na istinu, njihova djeca na školu zbog koje neće piti antidepresive. Jer, ako nemaš sve petice, evo tebe u nekoj “lošoj“ školi. Zar su učenici s nekoliko četvorki ljudi drugoga reda u ovoj zemlji? Zar su učenici kojima u svjedodžbi stoji “vrlo dobar“ posve nevažni ovom društvu? I mi se – da prostite, ko pura dreku – čudom čudimo što mladi bježe. Pa dakako, bježe tamo gdje nisu nevažni. Pišući ovaj tekst u dva sam slučaja upotrijebio verziju pravopisa koju smatram boljom od sadašnje (i na to me upozorio kompjuterski program), a to sam napravio namjerno. Jer o kojem se pravopisu radi? Cijelog sam života pisao neću, da bi se neki mudrac – da li zbog svog ega ili zbog financijske koristi, jer se zbog svake, pa i najmanje promjene mora tiskati nova naklada – odlučio da treba pisat ne ću. E, pa neću! Neću pisati podatci i zadatci samo zato jer to nekome priskrbljuje honorar! No lako za moj pravopis, vrlo važno. Ali treba upozoriti na činjenicu da i najmanja promjena pravopisa cijelu naciju čini nepismenom! Dok ne pristane pisati ne ću. A ja neću, pa makar me direktor Instituta za jezik smatrao nepismenim. A ako počnemo dalje razmišljati, može li mi tko kratko i jasno ispisati cilj nastavnog predmeta koji se zove hrvatski jezik? Osim pedagoških floskula koje se prepisuju stoljeće i po, još tamo od Mažuranića i Strossmayera, nikad nisam dobio upotrebljivu misao. Zato i tako nastaju rasprave o lektiri, o čitalačkom nasilju, umjesto o razvitku čitalačkih navika, o njegovanju knjige. Uostalom, što hoćemo od lektire? Dakako, postoje važne knjige koje treba pročitati, ali, iskreno, mnoge od tih važnih knjiga ne mogu se čitati s 15 godina. Katkad nam treba i mnogo životnog iskustva da ih razumijemo. I onda, nenamjerno, upućujemo učenike na internetske dajđeste, na copy-paste domišljanja, na laganje i izbjegavanje. Bezbroj je problema u nastavi, osobito u nepreglednim i suviše specijalističkim sadržajima, u nedostatku vremena, u onemogućavanju učenika da pitaju (jer nemamo vremena da ispunimo ambiciozne programe), u pobrkanim lončićima obrazovanja koje je zatrlo odgoj (u zakonu inače prioritetni zadatak škole!), jer kome je do odgoja ako treba utrenirati učenike za državnu maturu, koja onda – da se Vlasi ne dosjete – promijeni fokus i eto ti! Cijeli je sustav birokratiziran i prepun pravilnika (koje dakako propisuje ministar prosvjete) i svaka kreativna inicijativa nailazi na nepremostiv otpor interesnih skupina i onda se to sve pretvara u kazališnu farsu zvanu “škola za život“. Ne znam kako će ta škola izgledati, jer je moj put došao kraju, ali moram priznati da je ovaj teatar u aranžmanu ministrice školstva doista vrh sramotnoga. Gospođa je inače, koliko znam, sveučilišna profesorica matematike, dakle bliska je znanstvenim disciplinama u kojima se primjenjuje eksperiment. I točno se zna što je eksperiment. No minimum je da uz eksperimentalni program postoji i kontrolna skupina koja će pokazati je li eksperiment uspio ili nije. Naša je pak ministrica nakon dva mjeseca provođenja eksperimenta (a pretpostavimo da sve škole koje nisu u eksperimentu čine kontrolnu skupinu) objavila da je eksperiment uspio! Kako, kad nisu napravljene nikakve usporedbe rezultata eksperimentalne skupine s kontrolnom skupinom? Svakom razumnom jasno je da su sve maske spale. Ono što bi trebalo biti u temelju sustava, autonomna škola i autonomija pedagoškog čina (bez čega će i kurikul propasti, jer je to njegova bit, ali mu za to neće biti postavljen adekvatan pravni okvir) nedosanjan je san prosvjetnih radnika. Tužno je da tome ne teži ni jedna politička skupina, jer ipak je slatko vladati (i uhljebljivati svoje vjerne sljedbenike što vidimo svakodnevno). Ipak, na kraju, ne napušta me nada da će neki novi klinci uspjeti u čemu mi nismo.  

Najnovije

  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
  • Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
    Ukloniti  nejasnoće u pogledu promjena u strukovnim školama i započeti pregovore o srednjoškolskom kolektivnom ugovoru u naredna 3 tjedna!
  • Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo
    Pismo Dominiku, Luki i Sebastijanu, njihovim kolegicama i kolegama, sindikatima čistoće te platformi Možemo

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova 17. ožujka 2023.
  • Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’ 14. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    ožu. 14, 2023
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    ožu. 13, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    ožu. 14, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    ožu. 17, 2023
  • Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Ministarstvo imenovalo radnu skupinu koja će raditi na kurikulumima cjelodnevne škole, ovo je 28 članova
    Sindikat Preporod 17. ožujka 2023. 0 Comments
  • Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Šef sindikata o školskim odborima: ‘Oni su često produžena ruka ravnatelja, poput Vlade i Sabora’
    Sindikat Preporod 14. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok