Preporod
logo
  • Novosti
    • Novosti
    • Pregovori
    • Iz medija
    • Obavijesti i ostale vijesti
    • Komentar
    • Satira
    • Foto galerije
  • O nama
    • Uvodna riječ
    • Tijela sindikata
      • Predsjednik sindikata
      • Predsjedničko vijeće
      • Glavno vijeće
      • Skupština sindikata
      • Nadzorno vijeće
      • Sud časti
    • Članstvo
    • Povjerenici
  • Za članove
    • Korisnička zona
    • Blagajna uzajamne pomoći
    • Pogodnosti za članove
    • Glasilo sindikata
    • Forum
  • Pravna pomoć
    • Pravna služba sindikata
    • Baza pravnih savjeta
  • Za povjerenike
    • APLIKACIJE
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
©Sindikat Preporod
Sindikati javnih službi odbili ponudu vlade, prijete štrajkom
03 April 2022
Sindikati javnih službi zaprijetili štrajkom! ‘Novaca u proračunu očito ima, a Vlada nam želi smanjiti realne plaće‘
04 April 2022
Novosti
OBJAVLJENO NOVO IZVJEŠĆE UNESCO-a, UNICEF-a I SVJETSKE BANKE „GDJE SMO NA PUTU OPORAVKA OBRAZOVANJA?”
4. travnja 2022. by Sindikat Preporod in Novosti

Strategije oporavka učenja provodi tek manje od polovice ispitanih zemalja

Ako sve zemlje ne provedu i ne prošire programe nadoknade znanja u idućim mjesecima, riskiraju potpuni gubitak jednoga naraštaja. Više od 80 posto zemalja zaostaje u učenju, a kombinirano je ukupno izgubljeno 2 bilijuna sati nastave uživo zbog zatvaranja škola od početka pandemije

Priredila Ivana Čavlović

U novom zajedničkom izvješću koje su krajem ožujka ove godine objavili UNESCO, UNICEF i Svjetska banka ističu se zapanjujuće razine gubitka znanja na globalnoj razini te se sagledavaju mjere koje zemlje poduzimaju kako bi ublažile te gubitke dok se škole u mnogim zemljama ponovno otvaraju. Izvješće naziva „Gdje smo na putu oporavka obrazovanja?” temelji se na istraživanju provedenom u 122 svjetske zemlje, a podatci izneseni u tom dokumentu ističu važnost i napredak učenja i poučavanja postignut kroz pet ključnih mjera za oporavak obrazovanja:

  • doprijeti do svakog djeteta i zadržati ga u školi
  • procijeniti razinu znanja
  • usredotočiti se na poučavanje osnova
  • istaknuti važnost oporavka znanja i užurbano raditi na nadoknadi izgubljenoga
  • razvijati psihosocijalno zdravlje i dobrobit kako bi svako dijete bilo spremno učiti.

Kako je u prethodnom zajedničkom izvješću, objavljenome u srpnju prošle godine, istaknula ravnateljica UNESCO-ova Instituta za statistiku Silvia Montoya, mjerenje gubitka znanja ključan je prvi korak prema ublažavanju njegovih posljedica. Iznimno je važno da zemlje ulažu u procjenu veličine takvih gubitaka kako bi provele odgovarajuće korektivne mjere. Tad je istaknuto da otprilike trećina zemlja u kojoj su škole bile zatvorene tijekom pandemije bolesti COVID-19 još ne provodi programe oporavka, a samo trećina zemalja poduzima korake za mjerenje gubitaka u učenju na primarnoj i nižoj sekundarnoj razini.

Nedostatak osnovnih vještina i znanja

Situacija se nije promijenila ni više od dvije godine nakon početka pandemije pa svjedočimo golemom gubitku znanja i vještina kod djece. Dapače, trenutačno manje od polovice ispitanih zemalja provodi strategije oporavka učenja. Stoga pomoćnica glavne ravnateljice UNESCO-a zadužena za obrazovanje Stefania Giannini ističe:

„Ako sve zemlje ne provedu i ne prošire programe nadoknade znanja u idućim mjesecima, riskiraju potpuni gubitak jednoga naraštaja. Više od 80 posto zemalja zaostaje u učenju, a kombinirano je ukupno izgubljeno 2 bilijuna sati nastave uživo zbog zatvaranja škola od početka pandemije. Najmarginaliziraniji – oni koji žive u siromaštvu i ruralnim područjima, djeca s teškoćama u razvoju i najmlađi učenici – najviše su zaostali.

Osnovne, temeljne vještine, na kojima se gradi svaki aspekt obrazovanja, gotovo su izbrisane u mnogim zemljama. Djeca su zaboravila čitati i pisati, a neki ne znaju ni prepoznati slova. Oni koji su trebali prvi put krenuti u školu nikad nisu dobili priliku naučiti ove vještine, jer je rani i predškolski odgoj takoreći nestao u većini zemljama. Bez hitnoga korektivnog djelovanja to bi moglo ostaviti ozbiljne doživotne posljedice na zdravlje, dobrobit, buduće učenje te zapošljavanje.”

Pa ipak, podatci iz ožujka 2022. pokazuju da manje od polovice ispitanih zemalja provodi strategije oporavka učenja kako bi pomogle djeci nadoknaditi propušteno znanje. Iako postoje podatci koji upozoravaju na zapanjujući broj djece koja se ne vraćaju u školu nakon što su se njihove učionice ponovno otvorile, neke zemlje ni ne prikupljaju informacije, ili ih ne mogu prikupiti, o tome koliko se djece još nije vratilo u školu.

„Zvuk za uzbunu oglašen je mnogo puta. Već smo šest mjeseci nakon početka pandemije znali da je najmanje trećina učenika uskraćena za redovno školovanje zbog nedostatka pristupa online učenju. Također, znali smo da je oko 24 milijuna djece i mladih bilo u opasnosti da potpuno odustanu od školovanja. Znali smo i da će postotak dječjega rad i dječjih brakova porasti. Pa ipak, ne činimo dovoljno kako bismo pomogli djeci da vrate ono što su izgubili”, rekao je Jaime Saavedra, globalni direktor za obrazovanje u Svjetskoj banci.

Premalo novca za obrazovanje

U vrijeme kad je to najpotrebnije, financiranje obrazovanja gotovo je potpuno izostalo. Zemlje su u prosjeku izdvojile samo 3 posto od svojih pandemijskih paketa poticaja za napredak obrazovanja, a zemlje s niskim prihodima niti toliko ‒ manje od 1 posto. Gotovo su svi na svome putu oporavka previdjeli jedinstveni, najučinkovitiji dugoročni alat – obrazovanje, smatra dužnosnik odjela za obrazovanje u UNICEF-u Robert Jenkins:

„Vlade sad moraju udvostručiti napore kako bi svakom djetetu omogućile pristup obrazovanju, jer je to temeljno ljudsko pravo. Višestruke prepreke, uključujući siromaštvo, kulturne norme i nekvalitetno poučavanje, koje djeci onemogućuju pristup obrazovanju, moraju biti srušene. Svako bi dijete trebalo procjenjivati na temelju njegovih rezultata i mora mu se omogućiti pristup kvalitetnim, prilagođenim programima nadoknade znanja. Učiteljima se pak mora omogućiti osposobljavanje, podrška i svi potrebni resursi. I na kraju, škole moraju biti više od mjesta na kojemu se uči, one trebaju poticati dobrobit i sigurnost djece. Sad ili nikad ‒ ovo je trenutak za djelovanje i preobrazbu obrazovanja kako bi se spasila ova generacija.”

Najnovije

  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
  • P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
    P R I O P Ć E NJ E, 23.03.2023.
  • PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
    PRIOPĆENJE, 13.03.2023.
  • Sretan Dan žena!
    Sretan Dan žena!
  • Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!
    Stipić: Škole će dobiti 300 tisuća eura!

Pridruži se

Meta

  • Prijava
  • Kanal objava
  • Kanal komentara
  • WordPress.org

Recent Comments

  • Mr WordPress o Dobrodošli na stranice sindikata Preporod

Recent Posts

  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao” 27. ožujka 2023.
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju! 25. ožujka 2023.

RSS Nepoznati kanal

Search

Tag Cloud

Andrej Plenković Biljana Pavelić Blaženka Divjak Blokirani Boris Jokić glasilo Goran Skok Gordana Kovač Bluha Hrvatska može bolje izbori 2016 kurikulum Milka Rodić nastavnici obrazovanje osnovne škole osnovnoškolsko obrazovanje plaća popusti popusti za članove pregovori preporod Priopćenje profesori prosvjeta regres sebastijan troskot sindikat sindikat hrvatskih učitelja sindikati sindikat osnovnih škola Sindikat Prepord sindikat preporod sindikat srednjih škola sindikat učitelja Sindikat zaposlenika u srednjim školama srednje škole Srednjoškolsko obrazovanje TKU tužbe učitelji Vlada Vlada RH školstvo štrajk Željko Stipić

Text

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. In in lorem sit amet ligula feugiat vulputate vel vitae quam. Cras posuere imperdiet lorem, in aliquam urn

CategoriesTitle

  • Iz medija
  • Komentar
  • Novosti
  • Obavijesti i ostale vijesti
  • po zupanijama
  • Pogodnosti
  • Popusti
  • Pregovori
  • Satira
  • Tumačenja kolektivnih ugovora
  • Uncategorized
  • Zona

ArchivesTitle

  • ožujak 2023
  • veljača 2023
  • siječanj 2023
  • prosinac 2022
  • studeni 2022
  • listopad 2022
  • rujan 2022
  • kolovoz 2022
  • srpanj 2022
  • lipanj 2022
  • svibanj 2022
  • travanj 2022
  • ožujak 2022
  • veljača 2022
  • siječanj 2022
  • prosinac 2021
  • studeni 2021
  • listopad 2021
  • rujan 2021
  • kolovoz 2021
  • srpanj 2021
  • lipanj 2021
  • svibanj 2021
  • travanj 2021
  • ožujak 2021
  • veljača 2021
  • siječanj 2021
  • prosinac 2020
  • studeni 2020
  • listopad 2020
  • rujan 2020
  • kolovoz 2020
  • srpanj 2020
  • lipanj 2020
  • svibanj 2020
  • travanj 2020
  • ožujak 2020
  • veljača 2020
  • siječanj 2020
  • prosinac 2019
  • studeni 2019
  • listopad 2019
  • rujan 2019
  • kolovoz 2019
  • srpanj 2019
  • lipanj 2019
  • svibanj 2019
  • travanj 2019
  • ožujak 2019
  • veljača 2019
  • siječanj 2019
  • prosinac 2018
  • studeni 2018
  • listopad 2018
  • rujan 2018
  • kolovoz 2018
  • srpanj 2018
  • lipanj 2018
  • svibanj 2018
  • travanj 2018
  • ožujak 2018
  • veljača 2018
  • siječanj 2018
  • prosinac 2017
  • studeni 2017
  • listopad 2017
  • rujan 2017
  • kolovoz 2017
  • srpanj 2017
  • lipanj 2017
  • svibanj 2017
  • travanj 2017
  • ožujak 2017
  • veljača 2017
  • siječanj 2017
  • prosinac 2016
  • studeni 2016
  • listopad 2016
  • rujan 2016
  • kolovoz 2016
  • srpanj 2016
  • lipanj 2016
  • svibanj 2016
  • travanj 2016
  • ožujak 2016
  • veljača 2016
  • siječanj 2016
  • studeni 2015
  • listopad 2015
  • ožujak 2015
  • siječanj 2015
  • veljača 2011

Cat tabs

First
Second
Third
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    VIDEO: Željko Stipić o eksperimentalnom programu cjelodnevne nastave
    ožu. 23, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    ožu. 25, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    ožu. 27, 2023
  • Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Nižu se reakcije na Fuchsovo gostovanje u Dnevniku Nove TV: “Nas nitko nije ništa pitao”
    Sindikat Preporod 27. ožujka 2023. 0 Comments
  • Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Stipić o cjelodnevnoj nastavi: Znamo svoju crvenu liniju!
    Sindikat Preporod 25. ožujka 2023. 0 Comments
  • Novosti
  • O nama
  • Za članove
  • Pravna pomoć
  • Za povjerenike
  • Dokumenti
  • Kontakt
  • Zaštita osobnih podataka
Copyright © 2016 |Orange web studio | www.orange-studio.hr | Materijal na ovim stranicama je zaštićen autorskim pravima i nije dozvoljeno korištenje slika i tekstova bez dozvole.
We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.Ok